Fitness Seller

Wasa Knäckebröd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Saschaversteeg

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
248
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Hey Allemaal,

Ik kon niet veel nuttigs vinden nog omtrent Knäckebröd, vandaar dat ik maar een nieuwe topic ben begonnen.

Ik heb tegenwoordig de gewoonte genomen om na het trainen 2 Knäckebröd van Wasa Sport+ te eten i.c.m. met mijn shake voor een kleine koolhydraten toevoeging. Ik vraag me echter af in hoeverre die Koolhydraten goed/nuttig zijn in vergelijk met rijst en/of pasta. Ik eet normaal gesproken een normale maaltijd erachteraan(zit wel een uurtje of 2 tussen), net wat de pot schaft, maar puur na het trainen gelijk leek het me geen slecht idee. Ook voor het trainen eet ik ze wel eens.

Helaas doet hun website het momenteel bij mij niet en kan ik geen exacte voedingswaarde geven, maar het ligt ong. op 8,5 KH per cracker en 1,4 gr vet. Het zijn donkere volkoren granen & extra vezels die erin verwerkt zijn. Ik ben overigens niet in een cut fase of iets dergelijks.

Bij Wasa Sesam ligt het koolhydraat gehalte ietwat hoger, het is maar marginaal met 1gram meer, maar betekent dit dan per definitie dat dit beter is om te eten met sport of niet? Lijkt me niet vanwege hun toevoeging van Sport+ op de verpakking.

Bedankt voor jullie mening! :cool:
 
Crackers kan je prima voor en na de training eten, Kh komen net zoals bij brood en pasta gewoon uit granen en zijn dus niet extra nuttig.
Crackers bevatten ten opzichte van brood vaak ook minder zout.
 
en de ene cracker is niet beter of slechter dan de andere.
 
Volkorencrackers niet beter dan creamcrackers?
 
en de ene cracker is niet beter of slechter dan de andere.
Okay, maar ik neem aan dat er niet voor niets een verschil is. Het kan natuurlijk een marketing truc zijn, maar aannemelijk voor mij is het om eerder voor Sport+ te kiezen dan Sesam of Normaal van hetzelfde merk. Er zit tenslotte wel verschillen in ingrediënten, al is het minimaal

Desondanks snap ik je punt. Thanks ;)
 
Volkorencrackers niet beter dan creamcrackers?
lood om oud ijzer

en we hadden het over knackebrod, maar zelfs dan, een volkoren cracker of een simpele craquotte.. denk je echt dat het wat voor verschil dan ook gaat uitmaken ? Als dat nu het enige was wat je at ....
 
Okay, maar ik neem aan dat er niet voor niets een verschil is. Het kan natuurlijk een marketing truc zijn, maar aannemelijk voor mij is het om eerder voor Sport+ te kiezen dan Sesam of Normaal van hetzelfde merk. Er zit tenslotte wel verschillen in ingrediënten, al is het minimaal

Desondanks snap ik je punt. Thanks ;)



Als het prijsverschil ook minimaal is zou ik het in overweging nemen, anders raad ik je aan om het lekker simpel te houden en de normale crackers te nemen ipv sport+
Crackers zijn ten opzichte van brood ook vrij licht van gewicht. zo rond de 12g, snee brood is vaak 35g.
Je moet er dus wel een aantal van wegvreten.
 
Als het prijsverschil ook minimaal is zou ik het in overweging nemen, anders raad ik je aan om het lekker simpel te houden en de normale crackers te nemen ipv sport+
Crackers zijn ten opzichte van brood ook vrij licht van gewicht. zo rond de 12g, snee brood is vaak 35g.
Je moet er dus wel een aantal van wegvreten.

Okay helder, bedankt! :) Ja opzich geven ze wel een redelijk verzadigd gevoel. Maar qua prijs scheelt het niet veel. 20-30 cent ofzow. Naja extra vezels kennen geen kwaad en een cracker is soms ook niet zo'n verkeerde afwisseling gok ik zo:rolleyes:
 
Back
Naar boven