Fitness Seller

mijn post is geopend :S

Bezoekers in dit topic

Ik krijg zojuist een envelop zonder inhoud. De bovenkant is afgesneden en leeggehaald...
Gelukkig ging het maar om 3 x 30ml BA water, maar ik vind dit toch wel heel bizar. Er komt ook nog envelopje deze kant met wat boeiendere dingen en ben nu bang dat het weer gejat wordt!
Zou het de douane geweest kunnen zijn? Duurde ook 12 dagen voordat het er was uit de UK, terwijl dit normaal 3 a 5 dagen duurt.

Mijn Ba water was ook open gedaan ( de envelope he) kwam van engeland
 
vast een idioot die dacht dat ie 'money' gaat maken op een paar vials BA water..
ik heb ooit eens een vakantiebaantj gehad bij de tnt, als je ziet hoe het daar geregeld is lig je ff dubbel

Vast en zeker jordybuild
 
Kijk je zo op marktplaats, zie je een TNT medewerker 3x 30 ml BA water aanbieden. :roflol:

Lol :p

---------- Post toegevoegd Tue 2 Aug 2011 om 23:34 ----------

Mijn Ba water was ook open gedaan ( de envelope he) kwam van engeland

Was ie ook netjes open geknipt? Bij mij was precies de zijkant afgeknipt.
Was het bij jou nog teruggestopt of kreeg je ook een lege en envelop?
 
Douane zal het niet geweest zijn omdat het vanuit een EU land is verstuurd. Dan nog als de douane je post open maakt zullen ze dit altijd met een speciale tape weer dicht maken waarop staat "gecontroleerd door douane" ofzoiets. Dus je pakket is door iemand anders open gemaakt.
 
Uk wordt niet gerekend onder de Schengenlanden. Formeel gezien wel als ik mijn prof internationale handel mag geloven(Verdrag van Schengen wel ondertekend), maar in de praktijk niet. Was zelfs een examenvraag. Het is nog beetje ingewikkelder(apart deel voor elk van de GDP), ik bespaar de details.

Wat dit betekent is dat er geen vrij verkeer van goederen/diensten/personen (of GDP) is tussen de UK en Nederland/België. Dus Ph/Designers bestellen uit de UK is veel risicovoller.

Er is dus wel grenscontrole en vrijwel elk pakketje gaat onder de scan, waarschijnlijk zowel in UK als in land van bestemming. Ik heb even op de grenscontrole in zaventem gewerkt als beveiligingsagent, verwacht er niet teveel van :D

Nu weet ik niet wat de status van BA in desbetreffende landen is. Als het in ook maar 1 land enkel op doktervoorschrift te krijgen is, bye bye.
 
Laatst bewerkt:
Uk wordt niet gerekend onder de Schengenlanden. Formeel gezien wel als ik mijn prof internationale handel mag geloven(Verdrag van Schengen wel ondertekend), maar in de praktijk niet. Was zelfs een examenvraag. Het is nog beetje ingewikkelder(apart deel voor elk van de GDP), ik bespaar de details.

Wat dit betekent is dat er geen vrij verkeer van goederen/diensten/personen (of GDP) is tussen de UK en Nederland/België. Dus Ph/Designers bestellen uit de UK is veel risicovoller.

Er is dus wel grenscontrole en vrijwel elk pakketje gaat onder de scan, waarschijnlijk zowel in UK als in land van bestemming. Ik heb even op de grenscontrole in zaventem gewerkt als beveiligingsagent, verwacht er niet teveel van :D

Nu weet ik niet wat de status van BA in desbetreffende landen is. Als het in ook maar 1 land enkel op doktervoorschrift te krijgen is, bye bye.

En hoe is de controle van amerika naar hier? Ik heb al redelijk wat pakjes met research peptiden binnengekregen. Eentje heeft zelfs een aantal dagen langer bij de douane gelegen en kreeg ik daarna toch binnen.
 
Ik heb ondertussen al 5 pakketjes uit Amerika gekregen en 2 maal geopend door douane en kreeg het gewoon (België). Nog nooit meegemaakt dat een pakketje van Engeland door de douane is geopend (10 tallen). Het zal gewoon bij tnt gestolen zijn. Een niet aangetekend pakket kan je zo meenemen want er weet toch niemand waar het zou moeten zijn. Met een aangetekend wordt het meerdere malen gescand dus als het gestolen wordt weten ze wel preciezer waar.
 
En hoe is de controle van amerika naar hier? Ik heb al redelijk wat pakjes met research peptiden binnengekregen. Eentje heeft zelfs een aantal dagen langer bij de douane gelegen en kreeg ik daarna toch binnen.

gelijkaardig. Al moet je van de VS ook invoerrechten enz betalen, vanuit UK niet. Maar in theorie is de grenscontrole gelijkaardig. Praktijk, no id, ws niet, geen geld te halen=matiger controle, en vs staat bekend om zijn strenge grenscontroles.

Nu weet ik dat in België "research peptiden" onder ongeregistreerde medicijnen vallen en dus worden afgepakt, Nederland, no id.
 
Laatst bewerkt:
Nu weet ik dat in België "research peptiden" onder ongeregistreerde medicijnen vallen en dus worden afgepakt, Nederland, no id.

Van waar haal je die info want daar merk ik niets van.
 
Van waar haal je die info want daar merk ik niets van.

een kennis die problemen kreeg na het bestellen van melanotan.

snel opgezocht

[Link niet meer beschikbaar]
 
volgens mij heeft een klootzakje van tnt gewoon gejat.... heb wel vaker gehoord dat mensen geld hebben verstuurd via post (verjaardag ofzo) en dat geld eruit is gehaald. zorg dat je aangetekend gverstuurd kan krijgen ofzo. wel k*t
 
een kennis die problemen kreeg na het bestellen van melanotan.

snel opgezocht

[Link niet meer beschikbaar]

Vind ik toch maar raar want zelf nog geen problemen gehad. Was het Nederland of België? En de link die je gaf is voor humaan gebruik staat er. Op die peptides staat er altijd voor research purposes only. Het is dus eigenlijk niet voor menselijk gebruik dus daarom dat het misschien geen probleem is. Misschien stond er bij je kennis alleen melanotan op?
 
Uk wordt niet gerekend onder de Schengenlanden. Formeel gezien wel als ik mijn prof internationale handel mag geloven(Verdrag van Schengen wel ondertekend), maar in de praktijk niet. Was zelfs een examenvraag. Het is nog beetje ingewikkelder(apart deel voor elk van de GDP), ik bespaar de details.

Wat dit betekent is dat er geen vrij verkeer van goederen/diensten/personen (of GDP) is tussen de UK en Nederland/België. Dus Ph/Designers bestellen uit de UK is veel risicovoller.

Er is dus wel grenscontrole en vrijwel elk pakketje gaat onder de scan, waarschijnlijk zowel in UK als in land van bestemming. Ik heb even op de grenscontrole in zaventem gewerkt als beveiligingsagent, verwacht er niet teveel van :D

Nu weet ik niet wat de status van BA in desbetreffende landen is. Als het in ook maar 1 land enkel op doktervoorschrift te krijgen is, bye bye.

Is dit nog steeds zo dan? Want UK is wel lid van de EU. En binnen de EU geldt een vrij verkeer van goederen (staat in het Verdrag Betreffende de Werking van de EU, vanaf art. 28)

En ja een verdrag kan ondertekend zijn, maar dan is het nog niet in werking getreden. Het treedt pas in werking nadat het geratificeerd is.
 
is gewoon gejat door tnt medewerker..
 
heb zelf afgelopen weekend een brief gekregen met daarin beschreven dat de goederen die ingenomen zijn zullen worden vernietigd.
ging om wat pct spul.
van af het moment van bestellen tot dat ik de mooie brief kreeg heeft wel 3 mnd tussen gezeten.
dus een lege envelop of pakket sturen gebeurt niet, ze nemen de goederen in.
 
heb zelf afgelopen weekend een brief gekregen met daarin beschreven dat de goederen die ingenomen zijn zullen worden vernietigd.
ging om wat pct spul.
van af het moment van bestellen tot dat ik de mooie brief kreeg heeft wel 3 mnd tussen gezeten.
dus een lege envelop of pakket sturen gebeurt niet, ze nemen de goederen in.

Ja PCT is natuurlijk al wat anders. Dat zijn gewoon geneesmiddelen waarvoor je een doktersvoorschrift nodig hebt. Maar het wordt inderdaad niet in een lege enveloppe verstuurd. Dan wordt het gewoon afgenomen. Dus nu is het waarschijnlijk gewoon gestolen door iemand van TNT maar kon ook zijn dat het al in Engeland gestolen is...
 
In EU heb je vrije doorgang. Ze worden amper gecontroleerd. Komen ze buiten EU, dan ondergaan ze strengere controles. En de douane zou zeker en sticker moeten plakken indien ze je post hebben geopend. Maar in welke land zou bac water nou verboden zijn?

Niet alle landen van de EU. Enkel de Schengenlanden en een paar landen die niet bij EU horen maar waarvoor een regeling is ivm met vrij verkeer van goederen en personen met EU (bvb Noorwegen, Zwitserland, enz..). Tussen Engeland en EU is er alleszins geen vrij verkeer van personen. Ik dacht dat er voor goederen wel vrij verkeer is maar ik ben niet zeker.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 16:22 ----------

De douane heeft dit niet gedaan want het is niet verboden. Je zou dan wel je goederen gekregen hebben al werd de enveloppe geopend.
 
Niet alle landen van de EU. Enkel de Schengenlanden en een paar landen die niet bij EU horen maar waarvoor een regeling is ivm met vrij verkeer van goederen en personen met EU (bvb Noorwegen, Zwitserland, enz..). Tussen Engeland en EU is er alleszins geen vrij verkeer van personen. Ik dacht dat er voor goederen wel vrij verkeer is maar ik ben niet zeker.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 16:22 ----------

De douane heeft dit niet gedaan want het is niet verboden. Je zou dan wel je goederen gekregen hebben al werd de enveloppe geopend.

Engeland behoort tot de EU. http://europa.eu/about-eu/countries/index_nl.htm
 
volgens mij heeft een klootzakje van tnt gewoon gejat.... heb wel vaker gehoord dat mensen geld hebben verstuurd via post (verjaardag ofzo) en dat geld eruit is gehaald. zorg dat je aangetekend gverstuurd kan krijgen ofzo. wel k*t
Dit ook al inderdaad vaker gehoord.
 
Back
Naar boven