Fitness Seller

Wie kan mij op weg helpen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ruben94

Novice
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Ik zal me eerst even voorstellen voordat ik jullie bombardeer met mijn vragen.
Ik ben Ruben ik ben 16 jaar oud en train nu ongeveer een maand bij de sportschool, daar heb ik een fittest gedaan en daar kwam het volgende uit:
BMI: 22.2 (overgewicht graad 1)
Vetpercentage 12.4 (normaal)
Ik ben 70 kilo zwaar en ben 1.80 lang.

Ik vond het vreemd dat mijn BMI te hoog was, maar mijn vetpercentage normaal, hoe kan dit? Ik trainde hiervoor al wel wat met dumbbells maar het lijkt me sterk dat ik daardoor aangekomen ben.
Weet iemand hier misschien een antwoord op?

Ik had ook nog een vraag over mijn biceps, dit vind ik namelijk de belangrijkste spier om te trainen.
Ik doe nu 2 keer peer week 3 setjes van 15 op zo'n apparaat, het is in feite een dumbbell curl.
Maar zie af en toe wat veranderingen maar dat is dan na 2 weken weer weg.
Ik zou het leuk vinden als jullie mij konden helpen, en dat ik jullie in de toekomst kan helpen.
Alvast bedankt.

Gr Ruben,[/COLOR]
 
Omdat BMI totaal niet betrouwbaar is. Verschillen in lichaamsbouw worden niet in de berekening worden meegewogen zoals verhouding van spier-, bot- en vetweefsel.
 
BMI is onzin! Je hebt een mooi gewicht voor je lengte, niet te licht en ook zeker niet te zwaar.

Als je weer wat gespierder wilt worden zal je toch zwaarder moeten worden en fatsoendelijk moeten trainen.
 
Ik dacht al zoiets, want dan zou ik 5 kilo af moeten vallen, en dan ben ik echt zo'n scharminkel. (wat ik vergeleken met jullie nu ook ben):D
 
Laatst bewerkt:
biceps is by the way 1 v/d minder belangrijke spieren om te trainen..
is gewoon de spier waar veel noobs op geilen..
die verandering die je ziet is gewoon pomp die je hebt tijdens en kort na je training
zwaar trainen, goed en zuiver vreten, veel rust en op middellange termijn (dus met het nodige geduld en toewijding) zal je wel blijvende verandering zien
suc6
 
biceps is by the way 1 v/d minder belangrijke spieren om te trainen..
is gewoon de spier waar veel noobs op geilen..
die verandering die je ziet is gewoon pomp die je hebt tijdens en kort na je training
zwaar trainen, goed en zuiver vreten, veel rust en op middellange termijn (dus met het nodige geduld en toewijding) zal je wel blijvende verandering zien
suc6

Smaken verschillen hè, maar is 2x per week, 3x15 een goed begin?
Of mag ik gewoon de laatste set door trainen tot ik niet meer kan?
En een ander eetpatroon is lastig voor mij, omdat ik nog bij mijn ouders thuis woon, maar ik let er wel op dat ik veel melk drink, en soms een bord brinta.
Heb je misschien nog tips voor de voeding? dingen die makkelijk te veranderen zijn.
 
Smaken verschillen hè, maar is 2x per week, 3x15 een goed begin?
Of mag ik gewoon de laatste set door trainen tot ik niet meer kan?
En een ander eetpatroon is lastig voor mij, omdat ik nog bij mijn ouders thuis woon, maar ik let er wel op dat ik veel melk drink, en soms een bord brinta.
Heb je misschien nog tips voor de voeding? dingen die makkelijk te veranderen zijn.

ik heb superveel tips, maar om dit hier allemaal op te noemen
bekijk es rustig op je gemak dit forum
nergens zal je meer tips vinden ivm voeding en training dan hier
;)
 
ik heb superveel tips, maar om dit hier allemaal op te noemen
bekijk es rustig op je gemak dit forum
nergens zal je meer tips vinden ivm voeding en training dan hier
;)

Ok bedankt. Veel te vinden over voeding inderdaad, maar nog even over dat schema, ik kan alleen schema's vinden van mensen die totaal niet op mij lijken, kan iemand mij een begin voor mijn biceps opnoemen?
 
er bestaan geen schema's voor enkel biceps, anders es op youtube checken
ofwel synthol spuiten in je biceps
wij trainen full-body, al de rest is BS..
 
er bestaan geen schema's voor enkel biceps, anders es op youtube checken
ofwel synthol spuiten in je biceps
wij trainen full-body, al de rest is BS..

Ik train ook de rest hoor, maar hier wilde ik op focussen,
Ik heb dit nog gevonden op het internet:
1st set12 to 15 repsShoulder width grip
2nd set8 to 12 repsClose grip
3rd set5 to 8 repsShoulder width grip
4th setUntil failureClose grip
Note: drop weight by 40% for last set
Zou dit wat zijn? en hoe vaak zou ik dat dan moeten doen ongeveer?
 
als je je ganse lichaam traint, is 1x grondig je biceps trainen per week genoeg, mits je ze hard traint
doe 3 a 4 oefeningen
telkens 4 sets v 10 a 12 reps
dit is ook maar een richtlijn, je kan zoveel variëren, maar dat leer je maar door te trainen en je erin te verdiepen
en ook door je lichaam te leren kennen en zien wat jouw lichaam het best doet groeien
BB'rs passen hun trainingsschema (oefeningen/sets/reps) ook aan naargelang ze bulken of cutten
maar hiermee genoeg gezegd,de rest moet je echt voor jezelf uitzoeken
suc6
 
Ok, hardstikke bedankt voor de hulp iedereen!
 
**** bmi, de spiegel is je vriend
 
Iik heb nog een vraag over voeding, overal zeggen ze dat tonijn uit blik op waterbasis een goede en goedkope bron van eiwit is, maar kan je dat zo vanuit het blik rauw opeten, net als haring zeg maar?
 
Ja. Wel eerst het vocht er laten uitlopen...
 
Ik train ook de rest hoor, maar hier wilde ik op focussen,
Ik heb dit nog gevonden op het internet:
1st set12 to 15 repsShoulder width grip
2nd set8 to 12 repsClose grip
3rd set5 to 8 repsShoulder width grip
4th setUntil failureClose grip
Note: drop weight by 40% for last set
Zou dit wat zijn? en hoe vaak zou ik dat dan moeten doen ongeveer?

Kan ik me niet voorstellen.

Als je de rest van je lichaam grondig traint, groeien de biceps vanzelf mee.
Snap niet dat je biceps belangrijker vind dan de rest van je lichaam.

Wat veel van jullie noobs vergeten is dat vooral je triceps je arm groter laten lijken. Jammer he dat je nu dus alleen maar met je biceps bezig bent?

zucht
 
Kan ik me niet voorstellen.

Als je de rest van je lichaam grondig traint, groeien de biceps vanzelf mee.
Snap niet dat je biceps belangrijker vind dan de rest van je lichaam.

Wat veel van jullie noobs vergeten is dat vooral je triceps je arm groter laten lijken. Jammer he dat je nu dus alleen maar met je biceps bezig bent?

zucht

Geloof me nou maar, ik train de rest ook, maar biceps vind ik het makkelijkst trainen, en daarom wil ik me daarop focussen.
 
Focus je maar op dingen die moeilijker en pijnlijker te trainen zijn, heb je veel meer aan.
 
Back
Naar boven