AndroidHealthClinic

mijn post is geopend :S (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niet alle landen van de EU. Enkel de Schengenlanden en een paar landen die niet bij EU horen maar waarvoor een regeling is ivm met vrij verkeer van goederen en personen met EU (bvb Noorwegen, Zwitserland, enz..). Tussen Engeland en EU is er alleszins geen vrij verkeer van personen. Ik dacht dat er voor goederen wel vrij verkeer is maar ik ben niet zeker.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 16:22 ----------

De douane heeft dit niet gedaan want het is niet verboden. Je zou dan wel je goederen gekregen hebben al werd de enveloppe geopend.


Klopt, want Engeland is geen lidstaat. Verenigd-Koninkrijk wel.

Tussen Verenigd-Koninkrijk en de Europese lidstaten is er wel vrije verkeer van personen, aangezien Verenigd-Koninkrijk unietrouw moet zijn.

Munteenheid heeft niks met vrije verkeer van p/g/r te maken.
Dit is te wijten aan het feit dat VK niet lid is van het EMU.
Als je unieburger bent heb je gewoon rechten en plichten.

Kijk maar naar zaak Wilders, voor vrije verkeer van personen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3305973/__Kabinet_zwijgt_over_zaak-Wilders__.html

Maargoed, hier komt TS nergens mee verder.
Ik zou zeggen ga d'r goed achterna, neem contact op met TNT desnoods met je postbezorger.

Das je goed recht!
 
Klopt, want Engeland is geen lidstaat. Verenigd-Koninkrijk wel.

Tussen Verenigd-Koninkrijk en de Europese lidstaten is er wel vrije verkeer van personen, aangezien Verenigd-Koninkrijk unietrouw moet zijn.

Munteenheid heeft niks met vrije verkeer van p/g/r te maken.
Dit is te wijten aan het feit dat VK niet lid is van het EMU.
Als je unieburger bent heb je gewoon rechten en plichten.

Kijk maar naar zaak Wilders, voor vrije verkeer van personen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3305973/__Kabinet_zwijgt_over_zaak-Wilders__.html

Maargoed, hier komt TS nergens mee verder.
Ik zou zeggen ga d'r goed achterna, neem contact op met TNT desnoods met je postbezorger.

Das je goed recht!

Tja wat valt er nog te zeggen. Ik heb weleens met TNT aan de lijn gehangen en zelfs met een track n trace nummer kunnen ze nog amper wat als het niet aankomt, laat staan als er op de envelop alleen mijn adres en dat van de afzender staat.
 
douane doet niks met BA water.

maar wel héél raar en vooral vervelend dat zoiets gebeurt.

ik zou lekker bij je brievenbus wachten de komende weken. gewoon in slaapzak ofzo.
als je dan een lege envelop krijgt, dan grijp je die postbode even bij zn keel en eis je een verklaring.
 
douane doet niks met BA water.

maar wel héél raar en vooral vervelend dat zoiets gebeurt.

ik zou lekker bij je brievenbus wachten de komende weken. gewoon in slaapzak ofzo.
als je dan een lege envelop krijgt, dan grijp je die postbode even bij zn keel en eis je een verklaring.

Ja idd. Ik snap sowieso niet dat een gozer een lege envelop in de brievenbus steekt. Dan gaan er toch bepaalde belletjes rinkelen. Tenzij het zelf was, wat ik niet hoop! Ik hoop dat het iemand in de UK al gedaan heeft ofzo.
 
Heb je mijn bericht wel goed gelezen? Dat weet iedereen dat Engeland tot de EU behoort. MAAR ENGELAND BEHOORT NIET TOT DE SCHENGENLANDEN. EN VRIJ VERKEER VAN GOEDEREN EN PERSONEN IS TUSSEN DE SCHENGENLANDEN EN EEN PAAR NIET EU LANDEN (zoals Noorwegen, Ijsland, Zwitserland, enz..)WAARVOOR SPECIALE AFSPRAKEN BESTAAN MET SCHENGENLANDEN. Er zijn dus een paar landen van de EU die niet tot Schengenlanden behoren en waarvoor vrij verkeer van goederen en personen niet geldt. bvb Engenland.
Ik heb hierover nog een ingangcoïtusamen gedaan om bij de Europese Commisie te gaan werken en ik was voor dat examen geslaagd. Ik ben het meeste wel vergeten maar ik herinner mij nog hier en daar wat over die leerstof.
 
Laatst bewerkt:
Heb je mijn bericht wel goed gelezen? Dat weet iedereen dat Engeland tot de EU behoort. MAAR ENGELAND BEHOORT NIET TOT DE SCHENGENLANDEN. EN VRIJ VERKEER VAN GOEDEREN EN PERSONEN IS TUSSEN DE SCHENGENLANDEN EN EEN PAAR NIET EU LANDEN (zoals Noorwegen, Ijsland, Zwitserland, enz..)WAARVOOR SPECIALE AFSPRAKEN BESTAAN MET SCHENGENLANDEN. Er zijn dus een paar landen van de EU die niet tot Schengenlanden behoren en waarvoor vrij verkeer van goederen en personen niet geldt. bvb Engenland.
Ik heb hierover nog een ingangcoïtusamen gedaan om bij de Europese Commisie te gaan werken en ik was voor dat examen geslaagd. Ik ben het meeste wel vergeten maar ik herinner mij nog hier en daar wat over die leerstof.

Maar binnen de EU geldt toch gewoon een vrijverkeer van goederen, diensten en personen. Dus alles Engeland daartoe behoort, is er daar ook een vrij verkeer van goederen, etc. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je dat examen hebt gedaan, maar de EU is wel iets waarin veel veranderd. Het EU-verdrag en Werkingsverdrag zijn nog niet zo heel lang in werking getreden.
 
Er is geen vrij verkeer van personen tussen Verenigd Koninkrijk en Nederland maar wel goederen.
 
verzekerde pakjes zitten op een andere afdeling (afdeling waar normale sorteerders etc niet kunnen komen). Word wel iets beter mee omgegaan, maar of t nou zoveel uitmaakt.. tja

Niks geen andere afdeling..
 
Ik heb gelukkig wel mijn pakketje peptiden ontvangen vrijdag. Wel op een hele aparte manier.
Ik was namelijk niet thuis en de buren ook niet dus heeft die kneus het in mijn doucheraampje gelegd
en een briefje in mijn brievenbus gedaan dat het daar ligt.
Daar ligt dan lekker 400 euro voor het oprapen voor wie hem toevallig had gezien ofzo :S

Ik heb daarna meteen een klacht ingediend bij tnt, hopelijk ontslaan ze hem!
 
In de EU is er een interne markt, dit betekent dat er wel vrij verkeer van goederen is. Dit houdt concreet in dat men geen taxen mogen opleggen. Daarom dat bestellen via Amazon.UK een pak goedkoper is dan de Amerikaanse versie. Dit is uiteraard bedoeld om de interne markt, de Europese economie te versterken.

Er bestaan uitzonderingen om toch bijvoorbeeld invoertaxen in te voeren. Zie Dasonville, Rule of Reason en de Keck voorwaarden. Maar, dit is zeker niet eenvoudig en wordt zelden toegelaten.

Schengen akkoord gaat trouwens over personen, dus ik begrijp niet waarom dat dat werd aangehaald.

Maar, alles staat duidelijk in het VWEU vermeld.
 
Ik heb gelukkig wel mijn pakketje peptiden ontvangen vrijdag. Wel op een hele aparte manier.
Ik was namelijk niet thuis en de buren ook niet dus heeft die kneus het in mijn doucheraampje gelegd
en een briefje in mijn brievenbus gedaan dat het daar ligt.
Daar ligt dan lekker 400 euro voor het oprapen voor wie hem toevallig had gezien ofzo :S

Ik heb daarna meteen een klacht ingediend bij tnt, hopelijk ontslaan ze hem!

Waar woon je?:D
 
Back
Naar boven