MuscleMeat

4x split of 2x2 split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Migon

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
106
Waardering
5
Beste mensen,

Vraagje (logisch, anders plaatst ik ook geen topic :P)
Ik heb pas een nieuw trainingsschema gemaakt maar deze is anders dan ik normaal gewend ben. Het zijn twee verschillende schema's en ik wil deze per week afwisselen tenzij jullie betere tips hebben. Is er een beter dan een ander? Zijn er andere resultaten?

Bij de eerste pak ik 2/3 spiergroepen per dag voor 4 dagen.
Dag 1: borst, triceps
Dag 2: rug, biceps
Dag 3: rust
Dag 4: benen
Dag 5: schouders, traps en buik
Weekend: rust

alle spiergroepen 1 x per week en 3/4 oefeningen per spiergroep met 4 setjes (10,10,8,6)

Bij de tweede pak ik 6 spiergroepen per dag voor 2 dagen
Dag 1: rug, borst, triceps, biceps, schouders, traps
Dag 2: Quads, hamstrings, billen, kuiten, buik, onderrug
Dag 3: Rust
Dag 4: zelfde als dag 1
Dag 5: Zelfde als dag 2
Weekend: rust

alle spiergroepen dus 2 x per week, 1 oefening per spiergroep (2 voor rug, ben een enorme fan van pullups) met 4 setjes (20,6,20,6)

Ben benieuwd naar jullie feedback, alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook een paar maanden het ene schema doen, een weekje deloaden en dan het andere schema doen voor een paar maanden. dan merk je vanzelf wat beter werkt.
 
Zoek voor dat tweede schema maar eens op UB/LB. Dat is namelijk precies die indeling, en werkt super, mits gedaan met de juiste oefeningen.
 
Haha precies hetzelfde schema ja?
Het idee van die 2x2 split had ik van een vriend van me, die inderdaad zei dat dat een goede manier om te trainen was, maar de rest heb ik zelf ingevuld gewoon naar wat mij logisch leek, dus wel toevallig dat dat hetzelfde is dan:P

Dan bij het tweede schema kijk ik gewoon even welke oefeningen aangeraden worden en dan probeer ik ze inderdaad allebei wel een paar weken :)
 
Back
Naar boven