XXL Nutrition

teveel of nog aanvaardbaar? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Angelus

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
31.441
Waardering
3.488
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
ben op 1 juli terug beginnen serieus te trainen, maar vrees dat ik een beetje teveel in vet ga stijgen als ik zo blijf doorgaan. ik eet wel heel clean (elke dag rijst+kip, havermout, kwark,brood+kip...) gewoon veel.

week1: 71,7kg
week2: 71,3kg
week3: 71,7kg
week4: 72,6kg
week5: 73,4kg

netto dus zo'n 1,7kg op 5 weken = 0,34kg per week.
Nu heb ik ooit gelezen dat men maximaal 0,250kg spiermassa per week kan aanzetten. Stel nu dat ik op dat maximum zou zitten, dan is die 0,250kg maar 73% van het totaal en zijn dus 27% van mijn gains vet (of misschien vocht?)

Zou het kunnen dat ik nu "zoveel" aankom door spiergeheugen en is het toch voornamelijk spiermassa of ben ik zeker een groot deel vet aan het aanzetten en kan ik beter wat minder gaan eten?
 
1 keer poepen en je bent die anderhalve kilo weer kwijt. Ik zou me met dat gewicht echt niet druk maken om een paar gram vet.

Antwoord op je vraag: 2 kg spier in 5 weken moet als (her)beginner zeker mogelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
1 keer poepen en je bent die anderhalve kilo weer kwijt. Ik zou me met dat gewicht echt niet druk maken om een paar gram vet.

ik weeg me post-morning-dump:roflol:

en ik maak me wel druk om "een paar gram" vet, zeker als dat 23% van mn gains zijn. Heb geen zin om achter een jaar weer 2-3maanden extreem te moeten cutten omdat ik weer op 16% sta:P

---------- Post toegevoegd Sat 6 Aug 2011 om 09:37 ----------

Antwoord op je vraag: 2 kg spier in 5 weken moet als (her)beginner zeker mogelijk zijn.

awesome, dan maar blijven doorgaan zoals ik bezig ben:cool:
 
ben je een tijdje gestopt met trainen dan? En heb je toendertijd ook intensief getraind?

Dan win je altijd wat terug door je spiergeheugen inderdaad.

om zeker te weten of er ook vet bij zit, gewoon zeer regelmatig een uitgebreide huidplooimeting doen ofzo om je vet% in de gaten te houden...

En max 0,25kg spier kunnen aankomen in een week? lijkt me toch niet? als je intensief en goed traint met juiste voeding moet toch mee mogelijk zijn? zolang het lichaam maar energie heeft om dit te creeeren, lijkt me niet dat je lichaam na 0,25kg zegt; nu doen we niks meer...
 
ben je een tijdje gestopt met trainen dan? En heb je toendertijd ook intensief getraind?

Dan win je altijd wat terug door je spiergeheugen inderdaad.

om zeker te weten of er ook vet bij zit, gewoon zeer regelmatig een uitgebreide huidplooimeting doen ofzo om je vet% in de gaten te houden...

En max 0,25kg spier kunnen aankomen in een week? lijkt me toch niet? als je intensief en goed traint met juiste voeding moet toch mee mogelijk zijn? zolang het lichaam maar energie heeft om dit te creeeren, lijkt me niet dat je lichaam na 0,25kg zegt; nu doen we niks meer...

idd, max waar ik ooit op heb gestaan is 86kg bij 15-16%, maar dat is al bijna 2 jaar geleden ondertussen:P en in de tussentijd niet meer op voeding gelet en enkel af en toe de superdude muscles getraind.
vandaar dat ik dacht dat het wel eens spiergeheugen kon zijn ipv dat ik zoveel in vet aan het stijgen ben.

edit: en heb niet echt de mogelijkheid om huidplooi meting te doen.
 
Laatst bewerkt:
kan je je vp niet wekelijks laten meten bij je gym?
 
Laatst bewerkt:
Spiergeheugen doet veel.
Kijk gewoon in de spiegel.
Gaat te hard, KH naar beneden.
Blijft spelen met jezelf:D
 
Zal wel meevallen met je vetpercentage denk ik. Zo in die eerste weken kan je flink gainen met goede voeding + je spiergeheugen.
 
goed bezig, ga zo door jongen.
 
wat zijn je max. op de groe 3?
 
wat zijn je max. op de groe 3?

dit moment ken ik mn 1RM's niet.

Training van gisteren was:
SQ: 3x5x81,5kg
BP: 3x5x67,5kg
DL: 1x5x110kg

nog werk aan dus:)
hoop voordat school terug begint terug aan 3x5x100kg SQ, 1x5x120kg DL en 3x5x75kg BP te zitten
 
Laatst bewerkt:
Angelus, mijn vriend, nu je traint voel ik me meer verbonden met je dan ooit tevoren.
Je let op je macro's neem ik aan? (''gewoon veel'') Of heb je een voedingsschema?
 
Angelus, mijn vriend, nu je traint voel ik me meer verbonden met je dan ooit tevoren.
Je let op je macro's neem ik aan? (''gewoon veel'') Of heb je een voedingsschema?
macro's?:scratch:

geen uitgeschreven voedingsschema, maar wel 1 in mn kop (uitgerekend met aantal kcal ofc)
zal t eens even uitschrijven speciaal voor jou:kiss:

maaltijd1 (700+kcal):
100g havermout
500ml melk
125ml yoghurt
stuk fruit

maaltijd 2 (500+kcal):
4sneden brood
4plakjes kipfilet
200-300ml chocomelk ofwel 25gram nootjes

maaltijd 3 (700kcal):
125g rijst
200g kipfilet
groenten
25gram nootjes

post workout (200kcal+):
1 banaan
300ml chocomelk

maaltijd 4 (400kcal+):
3-4sneden brood
3-4plakjes kipfilet
chocomelk of nootjes (tegengestelde van wat ik gekozen heb bij maaltijd 2)
stuk fruit

maaltijd 5 300kcal+:
500g kwark

totaal ruim 2800+ kcal (zit eerder rond de 3000-3200)

edit: af en toe worden die brood+kipfilet maaltijden afgewisseld door brood+eieren met fruitsap
 
Laatst bewerkt:
Vriend, ik zat een beetje met hetzelfde scenario. Er zal idd sprake zijn van spiergeheugen, maar onderschat je vp niet, ook al eet je clean. Ik at ook heel clean maar met een grote hoeveelheid koolhydraten (150g ongekookte spaghetti, om je maar een vb te geven). Toen ik zag dat ik vlot vooruit ging, dacht ik dat ik goed bezig was. En toen was de zomer daar en viel het me opeens op dat ik mss wat te veel gecleanbulkt had.

(srs antwoord btw)

edit: ik zie net je voedingsschema: je gaat hoog in koolhydraten imo. En dan nog al die chocomelk. Ik zou dat toch wat inperken, hoor.
 
Laatst bewerkt:
Opzich niet verkeerd, waarom yoghurt? En skip de chocomelk voor gewone melk.
 
Vriend, ik zat een beetje met hetzelfde scenario. Er zal idd sprake zijn van spiergeheugen, maar onderschat je vp niet, ook al eet je clean. Ik at ook heel clean maar met een grote hoeveelheid koolhydraten (150g ongekookte spaghetti, om je maar een vb te geven). Toen ik zag dat ik vlot vooruit ging, dacht ik dat ik goed bezig was. En toen was de zomer daar en viel het me opeens op dat ik mss wat te veel gecleanbulkt had.

(srs antwoord btw)

zal het nog een paar weken aankijken en als ik zo blijf stijgen in gewicht zal ik idd wel wat minderen, want betwijfel dat het spiergeheugen-excuus na 2 maanden blijft gelden:D

---------- Post toegevoegd Sat 6 Aug 2011 om 11:20 ----------

edit: ik zie net je voedingsschema: je gaat hoog in koolhydraten imo. En dan nog al die chocomelk. Ik zou dat toch wat inperken, hoor.
ben uberecto met gigantisch metabolisme, kan zoveel kh wel aan normaal:P toen ik voor het eerst begon te trainen moest ik minstens 3000kcal eten om ook maar een beetje aan te komen (en toen had ik stukken minder LBM dan nu)
heb toen wel de fout gemaakt om tegen de 4000 aan te zitten met super veel slechte kcal (veel volle melk drinken), en toen teveel vet aangezet
Opzich niet verkeerd, waarom yoghurt? En skip de chocomelk voor gewone melk.

yoghurt en chocomelk vind ik lekker. Moet toch ook wat smaak in je voedingsschema zitten, anders houd je het nooit vol;)
 
Laatst bewerkt:
Die PWO maaltijd is natuurlijk gewoon k*t:p
 
Die PWO maaltijd is natuurlijk gewoon k*t:p

i know, soms wissel ik de rijst en PWO maaltijd om, maar gaat niet altijd. Gym is pas open om 17 uur en als ik te laat op de avond hier nog eten maak vinden de ouders dat niet zo leuk:P
of heb je het over de banaan+chocomelk? dat is gewoon aan de gym zelf dat ik dat eet. Dan als ik thuis kom begin ik meteen aan maaltijd 4:D
 
i know, soms wissel ik de rijst en PWO maaltijd om, maar gaat niet altijd. Gym is pas open om 17 uur en als ik te laat op de avond hier nog eten maak vinden de ouders dat niet zo leuk:P
of heb je het over de banaan+chocomelk? dat is gewoon aan de gym zelf dat ik dat eet. Dan als ik thuis kom begin ik meteen aan maaltijd 4:D

Ben je nou alpha of niet
 
Back
Naar boven