MuscleMeat

borst&triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

J4ck

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2006
Berichten
2.041
Waardering
54
Lengte
1m92
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Hey,

Ik heb een pers programma gekregen, nu staat er dat ik dag 2 borst&triceps

samen moet trainen!? ik hoor graag jullie meningen...
 
Ja dat kan prima.
 
Dat kan gewoon hoor, bij borst oefeningen gebruik je ook je triceps denk aan push oefeningen zoals benchpress etc. Om die reden word biceps ook vaak bij rug gezet omdat je bij rug oefeningen pull-bewegingen maakt (denk aan pull ups bijv.) hierbij gebruik je ook je biceps. Het is wel belangrijk dat je de grote spiergroep eerst pakt, in dit geval borst.
 
Heb het momenteel ook zo in mijn schema. Moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben op 't moment, heb ze het liefst op een andere dag.

Probleem is als je ze zo samenvoegt en je pakt je borst eerst, zijn je triceps niet maximaal belast geweest omdat je je borst natuurlijk als prioriteit hebt. Als je je triceps isoleert kun je maximaal gewicht voor ze pakken.
Als je triceps na je borst training doet zijn ze wel al deels vermoeid van de borst training, dan merk ik dat ik minder gewicht kan pakken voor, zeg; skullcrushers.

IMO
 
Zijn al wat discussies over geweest of je nu borst/triceps of borst/biceps moet doen, beide kunnen evengoed. Ik zou zeggen wissel het om de 6 weken eens af :)
 
whuts the problem, als ik jou was zou ik veel stickies gaan lezen want als je dit soort dingen gaat vragen dan ben ik benieuwd of je ook maar enige progressie gaat maken. Durf te wedden dat je niet genoeg vreet en geen idee hebt van waar je mee bezig bent
 
Zijn al wat discussies over geweest of je nu borst/triceps of borst/biceps moet doen, beide kunnen evengoed. Ik zou zeggen wissel het om de 6 weken eens af :)

Zat er zelf aan te denken om rug+triceps te doen inderdaad en dan bij borst biceps bij te doen.

Momenteel train ik 2 keer borst, dus dan zou ik 2 keer licht triceps pakken en 1 keer zwaar na mijn rug training per week...
 
Hey,

Ik heb een pers programma gekregen, nu staat er dat ik dag 2 borst&triceps

samen moet trainen!? ik hoor graag jullie meningen...

En jij meent klaar te zijn voor een kuurtje?

Oh brother.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
En jij meent klaar te zijn voor een kuurtje?

Oh brother.
[Link niet meer beschikbaar]

Dat schotelt de pers trainer me voor terwijl je als je borst traint

dan train je al veel triceps en veel minder biceps,sorry 4 asking :eek:
 
Zat er zelf aan te denken om rug+triceps te doen inderdaad en dan bij borst biceps bij te doen.

Momenteel train ik 2 keer borst, dus dan zou ik 2 keer licht triceps pakken en 1 keer zwaar na mijn rug training per week...

Dan zou ik eerder borst/triceps doen, anders train je ze 3x pw en lijkt me toch overkill. Hierdoor zullen ze bij de volgende training ng niet voldoende hersteld zijn en belemmer je alleen maar de spiergroei. correct me if wrong natuurlijk ;).
 
Dan zou ik eerder borst/triceps doen, anders train je ze 3x pw en lijkt me toch overkill. Hierdoor zullen ze bij de volgende training ng niet voldoende hersteld zijn en belemmer je alleen maar de spiergroei. correct me if wrong natuurlijk ;).

Ja precies. Zit dus ook nog een beetje in dubio of ik dit wel zal doen of niet. Ben nogal aan het klote met mijn schema.

Komt allemaal door omdat ik graag 2 keer borst in de week wil doen. Zit ik beetje met mijn armen te klote. Als een week nou 8 dagen zou duren, zou het allemaal perfect kunnen passen om voldoende rust te geven aan elke spier :p
 
Ja precies. Zit dus ook nog een beetje in dubio of ik dit wel zal doen of niet. Ben nogal aan het klote met mijn schema.

Komt allemaal door omdat ik graag 2 keer borst in de week wil doen. Zit ik beetje met mijn armen te klote. Als een week nou 8 dagen zou duren, zou het allemaal perfect kunnen passen om voldoende rust te geven aan elke spier :p

je lichaam kent een "week" niet :), als je het wilt verdelen in 8 dagen, waarom dan niet? na de 8ste dag neem je een dagje rust en erna begin je gewoon terug aan de volgende 8 dagen. Er is niemand die zgt dat je moet trainen van maandag tot zondag en dan opnieuw moet beginnen met je schema ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom 2 × borst per week? Doe je incline/normaal afwisselend ofzo?
Je kan ook gewoon 1× chest per week, alleen dan lekker zwaar
 
Beter pak je borst - triceps en rug - biceps

Bij borst oefeningen pak je vaak triceps mee, en bij veel rug (machines) pak je ook biceps.
 
je lichaam kent een "week" niet :), als je het wilt verdelen in 8 dagen, waarom dan niet? na de 8ste dag neem je een dagje rust en erna begin je gewoon terug aan de volgende 8 dagen. Er is niemand die zgt dat je moet trainen van maandag tot zondag en dan opnieuw moet beginnen met je schema ;)

Helemaal mee eens. Ik heb ooit steeds om de dag getraind, dus de ene week drie keer en de andere week vier keer. Alleen plannen we een hoop extra dingen en daardoor komt het soms niet uit (als bijvoorbeeld zaterdag je stapdag is of zo). Maar er is absoluut niets mis mee!
 
Bij de één werkt borst biceps beter, bij de andere borst triceps... Gewoon proberen.
 
Topic starter is duidelijk een noob..
Lid sinds 2006.. dat ga je niet menen?
Vraag me af hoe jij al die tijd dan hebt getraind.
In ieder geval niet zoals 90% van de sportschool het doet.

En voor diegene die zeggen dat ze triceps achter borst niet fijn vinden omdat ze amper kracht over hebben.
Dat is ook de bedoeling... je kan niet oneindig je triceps blijven belasten.
Wees blij dat ze bijna op zijn na borst training, je wil toch niet 2 uur kwijt zijn aan een training?
1 uur a 5 kwartier is genoeg en als je triceps op zijn, betekend dat dat je ze goed getraind hebt.

Ik zeg niet dat andere methodes niet goed zijn, maar dit is 1 van de bekendste en een heel erg goed werkende trainingsprincipe.

Zelf train ik nu wel rug + tricep en borst + bicep, puur omdat ik geen zin heb om lang bezig te zijn met armen los trainen, zo pak ik ze per keer wat minder lang, maar wel per week 2 keer zo veel.
Kan allemaal...
 
je lichaam kent een "week" niet :), als je het wilt verdelen in 8 dagen, waarom dan niet? na de 8ste dag neem je een dagje rust en erna begin je gewoon terug aan de volgende 8 dagen. Er is niemand die zgt dat je moet trainen van maandag tot zondag en dan opnieuw moet beginnen met je schema ;)

Nee dat klopt ook zeker. Maar het lastigste is om dan om je prive leven heen te plannen. Als ik 's avonds moet werken, ga ik van te voren zeker geen benen training doen. Na mijn benen training heb ik al moeite met traplopen. Vandaar dat ik het fijn vind om een vaste planning te hebben. Sowieso heeft mijn sportschool andere tijden vanwege de vakantie dus kan ik ook niet elke dag meer.

Wat jij nu voorstelt, ben ik wel serieus aan het overwegen voor over een maand. Dan heeft mijn sportschool zijn oude tijden terug en heb ik ander werk, op het kantoor namelijk.

Waarom 2 × borst per week? Doe je incline/normaal afwisselend ofzo?
Je kan ook gewoon 1× chest per week, alleen dan lekker zwaar

Ja, ik doe maandag Incline voor borst + schouders en vrijdags flat bench + triceps.
 
Wat is het probleem?
 
Doe je ook fly's voor chest? Zou ik er ook ergens bij doen, zijn erg fijn
 
Back
Naar boven