MuscleMeat

t hele leven aan de HGH? iemand enige verhalen over kanker? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2003
Berichten
591
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
Zoals ik lees over HGH, is het een supermiddel met vele voordelen en zou het de eeuwige ''jeugd'' met zich meebrengen. na ons 30e levensjaar maken we nog maar slechts een 10% aan in ons lichaam en zou supplementie van HGH vele voordelen hebben; vet verlies, gezonde huid, betere afweer, vetverlies, goede gemoedstoestand, en..een toename droge spiermassa....

Ik hoor alleen weinig mensen over de nadelen op langer termijn.... zoals ongewone celdeling, zoals de vorming van tumoren, kanker.

Ik veronderstel dat er nu genoeg oudere pro's zijn die in grote mate met HGH gespeeld hebben... is er iemand bekend met een HGH gebruiker die kanker heeft (gekregen)?.
Tis natuurlijk moeilijk na te gaan of dit te verwijten is aan het HGH gebruik, echter ben ik van mening, dat het gebruik van HGH bestaande, ongezonde celdelingen zal versnellen.
 
De gut lijkt me de voornaamste (korte ook nog eens) termijn nadeel.
 
Er valt genoeg informatie te vinden over HGH, zoek gwn via google, dan vind je ook zat dingen over lange en korte termijn gevolgen.
 
De gut lijkt me de voornaamste (korte ook nog eens) termijn nadeel.
Ik zou me meer zorgen maken over het vergroten van het hart en de daarbij horende risico's.
 
Ik zou me meer zorgen maken over het vergroten van het hart en de daarbij horende risico's.

Precies..je organen gaan gewoon groeien. Een hoge concentratie HGH is gewoon niet gezond voor lange tijd.
 
Precies..je organen gaan gewoon groeien. Een hoge concentratie HGH is gewoon niet gezond voor lange tijd.

hoog... wat valt dan weer onder hoog?
what about een ''gezonde'' supplementie van 2-4iu per dag voor een langere tijd...

Maar ik hoor niemand over ervaringen met Kanker, gerelateerd aan het gebruik van HGH.

wat betreft zorgen over de groei van je hart...
schijnt dat AS daar ook een zeer negatieve invloed op kan hebben...
ook al zijn er mensen van mening dat de androgene receptop in de hartspier bijna niet gevoelig is voor AS.

Zijn er HGH gebruikers die hebben mee gedaan aan het onderzoek van Tim Luijk, Radioloog universiteit Utrecht, welke onderzoek heeft verricht naar het effect van AS (en HGH) op de functie/groei van de hartspier?
dit DMV 3d MRI scan en ECG e.d. hij heeft krachtsporters onderzocht, duursporters, die wel en niet AS gebruiken.

Ik heb begrepen dat zijn rapport klaar is voor publicatie.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 19:02 ----------

Er valt genoeg informatie te vinden over HGH, zoek gwn via google, dan vind je ook zat dingen over lange en korte termijn gevolgen.

Hoewel de effectiviteit ervan bij het verbeteren van de lichamelijke conditie nog niet bewezen is, blijkt dat bij gezonde proefpersonen en atleten HGH op de korte termijn glucose-intolerantie, veranderingen in schildklierhormoon niveaus, verhoogde concentraties van de stof IGF-1, carpaal tunnel syndroom en arthralgias veroorzaakt. De lange-termijn gevolgen voor de gezondheid van HGH-gebruik bij atleten is nog niet goed onderzocht, maar acromegalie patiënten met chronische overcapaciteit aan endogeen HGH kunnen dienen als het meest nauwkeurige model voor een atleet met een aanvulling van het normale hormoon niveau. Langdurige blootstelling aan hoge niveaus van endogeen HGH en IGF-1 leidt tot zowel directe structurele en functionele weefselbeschadiging en de ontwikkeling van secundaire systemische aandoeningen. De klinische symptomen van acromegalie variëren van subtiele tekenen van abnormale acrale groei, zwelling van de weke delen, arthralgias, slaap apneu en nuchtere hyperglykemie, diabetes mellitus, goiter, hypertensie, cardiomyopathie en hart-en ademhalingsstilstand. Uit epidemiologisch onderzoek blijkt dat hoog-normale IGF-1 niveaus bij gezonde volwassen proefpersonen kunnen worden geassocieerd met een verhoogd risico van borst-, prostaat-en colorectale kanker. Daarnaast is de sterfte door kanker-gerelateerde complicaties verhoogd bij acromegalie patiënten.

dus, overgebruik, hoge doseringen.
what about 2-4iu per dag voor een langer termijn als minimaal een jaar,
of anders levenslang ?
 
Als je het als hrt gebruikt dan zullen de dosissen een stuk minder zijn dan die bb'ers gebruiken.
 
Hehehehe prachtig...."super" "wondermiddel"" wahaha, VERGEET dat maar kerel.
Hoge dosis as, hoge dosis HGH, slin, schildklierhormoon,DAT geeft goed resultaat, hgh is zoals ik altyd zeg ZWAAR overrated.
Haast nutteloos voor mensen die dit zonder de rest combineren. Mooi als antiage voor ouwe lullen zoals ik en nog een paar gasten hier.
 
@krieltje, En iemand in nabije omgeving last van ongwone celdelingen?
 
@krieltje, En iemand in nabije omgeving last van ongwone celdelingen?

Nee ik heb verschillende stukjes gelezen,alles heeft voor en nadeel,zou echt niet weten of het alleen maar voordeel heeft,geloof dat nl niet heel erg.
 
Niemand anders?
 
Een snellere celdeling geeft meer kans op een foute cel. HGH versnelt celdeling (daarom dat de telomeren ook sneller verkorten), dus meer kans op kanker in principe.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat pure igf dat veel sneller doet.
 
Inderdaad, het is dan ook door igf stimulatie vooral. Daarom dat oestrogeen ook kanker kan veroorzaken. Oestrogeen stimuleert igf afzonderlijk van HGH.
 
Laatst bewerkt:
Idd, denk ook aan hoge dosis, zit wezelijk verschil in 1-3-5-8-10 iu
 
btje offtopic maar ik vroeg me af :

hoeveel hgh maakt je lichaam zelf aan dan?
en vanaf welke leeftijd is het het geld waard om hgh te gaan gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
het grote verschil in gewoon gebruik en HRT is gewoon de dosis ;ik zou voor HRT max op 2 iu per dag gaan zitten en eerder nog op 1 iu en dan denk ik dat je niet echt veel last van bijwerkingen gaat hebben .....persoonlijke mening en nee niet te onderbouwen met onderzoeken want die zijn daar nog niet echt naar gedaan alleen effecten met hogere dosissen zijn getest in zoverre ze dat al kunnen.
 
HRT dosis is zelfs minder dan 1 iu per dag. men doet hier of 1 iu of 2 iu per dag gewone HRT dosissen zijn. Ik heb ooit zes maanden HRT gevolgd bij Dr Hertoghe. Ik denk dat ik toen 0.3 iu per dag moest nemen. als je dan leest dat sommigen denken dat 2 iu - 4 iu per dag een lage, veilige dosis is.
 
De veilige dosis is zeker onder 1,5 iu dacht ik. Eenmaal je bijwerkingen hebt zit je zowiezo te hoog.
 
Back
Naar boven