XXL Nutrition

Veel moeite met vergroten van borstspieren..

Bezoekers in dit topic

Als je borstspier niet groeit eet je te weinig zo simpel is dat!
 
Nee is bij mij met mijn benen eet ik te weinig groeien mijn benen niet mee, eet ik voldoende groeien mijn benen keurig mee. Wat er het laatst bij komt gaat er ook weer het eerste vanaf, in dit geval borst dus. Ik durf te wedden als ts 500 boven onderhoud eet zijn borst gewoon mee groeit.
 
Toen ik ben begonnen met krachttraining, ben ik begonnen met voedingssupplementen (eiwitten, snelle en trage). Maar ben hetzelfde blijven eten. Ik wil heel graag geen vet aankomen, wat met veel eten wel snel gebeurt. Misschien kan je iets meer uitleg geven over het voedingsschema. Ik zou graag meer willen weten hierover, zodat ik voor mijzelf mijn voedingsschemazou kunnen opstellen.

Alvast bedankt voor alle tips.
 
Je vraagt in een van je posts '' wat zijn stickies ''.
Stickies zijn belangrijke topics die in elke categorie aanwezig zijn. Deze staan altijd helemaal bovenaan en voor de topic titel staat '' Sticky:.... ''

Lees deze in elke sectie en dan zullen heel veel vragen die je nu stelt overbodig zijn. Wil je meer info over voeding zodat je een degelijk voedingsschema kan samenstellen? Lees dan de stickies uit de '' Voeding '' sectie.

Simpeler dan dit kan ik het niet maken.

Ohja, je hebt ook een link gekregen naar de beginners FAQ in je mail toen je je hier aanmelden. Lees die ook maar eens door.
 
Ik ken iemand die 150 kilo kan bankdrukken die klaagt dat zijn borst te klein is ergo .... Hoeveel bank je ? :)
 
OK bedankt voor je advies. Ik heb zonet ff de informatie gelezen in die 'Algemene FAQ'. Kan er wel wat mee. Die stickys heb ik ook gezien. Maar het valt op dat er per pagina een aantal geplaatst zijn. Alle pagina's bij elkaar is dat veel informatie. Dat heeft zeker zijn voordelen, maar ook z'n nadelen. Begrijp me niet fout maar ik klaag niet. Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk te checken. Voedingsschema's met 6 maaltijden..hhmmm ik zie mij dat niet doen, past niet in mijn normale werk-routine, als je begrijpt wat ik bedoel...Bedankt voor alle tips iedereen!! :)
Ik bank nu ongeveer 45kg.
 
OK bedankt voor je advies. Ik heb zonet ff de informatie gelezen in die 'Algemene FAQ'. Kan er wel wat mee. Die stickys heb ik ook gezien. Maar het valt op dat er per pagina een aantal geplaatst zijn. Alle pagina's bij elkaar is dat veel informatie. Dat heeft zeker zijn voordelen, maar ook z'n nadelen. Begrijp me niet fout maar ik klaag niet. Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk te checken. Voedingsschema's met 6 maaltijden..hhmmm ik zie mij dat niet doen, past niet in mijn normale werk-routine, als je begrijpt wat ik bedoel...Bedankt voor alle tips iedereen!! :)
Ik bank nu ongeveer 45kg.


there's your problem :) Nee serieus, als je sterker wordt wordt je borst groter. Hij is nu precies groot genoeg om 45 kilo te kunnen banken... Wat volume zal helpen met glycogeen depletie en overcompensatie waardoor ze tijdelijk ietwat groter zullen zijn, maar da's niet echt groei uiteraard.

En 6 maaltijden hoeft niet per see hoor (mag, maar is geen moeten)
 
Ik heb begrepen dat een goede 'basis' (plateau) na circa 1 jr 'behaald' is. Dat is als je (genetische) 'aanleg' hebt. Het is mogelijk dat het langer dan 1 jr duurt.
Gewoon hard door trainen. Heb ongeveer 8 mnd achter de rug, meer geduld tonen denk ik. Rustig de informatie door nemen op deze site.

Naast de Jiu Jitsu (zelfverdedigings-sport) heb ik voor kracht-training gekozen. Ik ga nu aan de basis werken en in het vervolg JJ icm krachttraing.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 19:06 ----------

Hoe bedoel je? Dat verhaal over glycogeen depletie en overcompensatie. En toen zei je, niet echt groei idd.?
 
Laatst bewerkt:
Je loopt te klagen over dat je borstgroei achterloopt maar een beetje fatsoenlijk eten wil je niet doen, wat doe je hier dan nog, ga dan een stukje fietsen ofzo. Is dat nou zo moeilijk om 4000kcal te eten?
 
Als je 45 bankt an acht maanden dan eet je te weinig. Niets meer niets minder er zijn geen argumenten tegen dit si de ENIGE mogelijkheid.

Ik ben nu drie maanden bezig begon op 60 kilo en bench nu 5x 85 waarbij ik de laatste rep ietwat hulp van een spotter nodig heb.

als je ooit écht een plateua raakt waar je met voeding en of crea ngo steeds niet door kan breken dan kan je gaan denken aan deloaden en rep verschillen.

EDIT: Hoe bedoel je? Dat verhaal over glycogeen depletie en overcompensatie. En toen zei je, niet echt groei idd.?

Dit fenomeen heet ook wel pomp, hierdoor lijkt je borst (en alles wat je getraind hebt) grote tijdens en an een training door de aanwezigehid van brandstof voor je spieren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat een goede 'basis' (plateau) na circa 1 jr 'behaald' is. Dat is als je (genetische) 'aanleg' hebt. Het is mogelijk dat het langer dan 1 jr duurt.
Gewoon hard door trainen. Heb ongeveer 8 mnd achter de rug, meer geduld tonen denk ik. Rustig de informatie door nemen op deze site.

Mijn voedingsschema zal ik niet direct veranderen. Ben op zoek naar 'slanke' spiermassa, geen vet enz. Aankomen ok.. maar tot een zekere hoogte.
Naast de Jiu Jitsu (zelfverdedigings-sport) heb ik voor kracht-training gekozen. Ik ga nu aan de basis werken en in het vervolg JJ icm krachttraing.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 19:06 ----------

Hoe bedoel je? Dat verhaal over glycogeen depletie en overcompensatie. En toen zei je, niet echt groei idd.?

Niet om lullig te reageren, maar weet je wel zeker dat bodybuilding de juiste sport voor jou is? Zo te horen kun je beter gaan zwemmen. Dan krijg je een slank maar atletisch gebouwd lichaam.

Bij bodybuilding is eten van groot belang. Je zult dan ongetwijfeld ook wat aankomen ja. Als je hier problemen mee hebt, zul je het nooit ver schoppen in deze sport.
 
OK, ik denk dat er sprake is van een misverstand.
Ik ben geintereseerd in krachttraining. En ik vind fitness leuk en uitdagend, daarom doe ik het 4 x in de week. Via een google search ben ik hier tercht gekomen. Vat het niet verkeerd op ofzo, ik ben geinformeerd maar tot een bepaalde hoogte. Dwz ik geef toe, moet nog een hoop leren.

Even om terug te komen op het verhaal over de voeding. Ik heb heel snel ff gekeken naar standaard-voorbeelden. Waarbij er 6 maaltijden zijn. Ik zie mijzelf dat gewoon niet doen, en dat is mijn 1e indruk/idee. Ik heb nu 3 maaltijden per dag, kan er evt. 4 maaltijden van maken. Het is alleen ik moet nog wat meer leren over het een en ander over voeding.

Thanks voor alle feedback. :)
 
OK, ik denk dat er sprake is van een misverstand.
Ik ben geintereseerd in krachttraining. En ik vind fitness leuk en uitdagend, daarom doe ik het 4 x in de week. Via een google search ben ik hier tercht gekomen. Vat het niet verkeerd op ofzo, ik ben geinformeerd maar tot een bepaalde hoogte. Dwz ik geef toe, moet nog een hoop leren.

Even om terug te komen op het verhaal over de voeding. Ik heb heel snel ff gekeken naar standaard-voorbeelden. Waarbij er 6 maaltijden zijn. Ik zie mijzelf dat gewoon niet doen, en dat is mijn 1e indruk/idee. Ik heb nu 3 maaltijden per dag, kan er evt. 4 maaltijden van maken. Het is alleen ik moet nog wat meer leren over het een en ander over voeding.

Thanks voor alle feedback. :)


Je ziet je dat zelf gewoon niet doen? In wat voor zin bedoel je dat?
Je zou het nooit allemaal op kunnen eten, het is te veel? Je hebt er de tijd niet voor om deze klaar te maken?

Het is natuurlijk niet noodzakelijk om 6 maaltijden op een dag te eten. Je kunt ook 3 maaltijden per dag eten, als je maar genoeg bouwstoffen binnenkrijgt zoals eiwitten.

Voeding is noodzakelijk in deze sport! De training zelf is echt maar een klein aspect van het totaal beeld.

Als je alleen fitnessed omdat je het leuk vindt, prima. Maar als je resultaten wilt boeken in kracht en massa, zul je toch beter moeten eten.
Zo simpel is 't.
 
Laatst bewerkt:
Ok prima. Ik kent het principe van de eiwit (bouwstof) en crea. Via 'shakes' krijg ik dagelijks 95 gr. eiwit binnen.
Over het eten, ik heb zonet een xls. gevonden via een sticky in de categorie Voeding. Kan ik een beetje kijken wat het principe is. Ik zou in principe: 's ochtens, 12:00, 17:00 en om 20:00 kunnen eten. Maar de volgende stap is wat moet ik eten, en wanneer? Dus ja ik ben er nog even mee bezig..:)
 
je doet meer oefeningen dan nodig per spiergroep, maar kan niet direct kwaad denk ik.
je zou beter i.p. daarvan zorgen dat je elke spiergroep 2x p/week aanpakt want dat doe je nu maar 1x.

1x per week een spiergroep is te weinig.

mooiste is als je er een dag bij kunt pakken.

dan doe je 2x split.en ben je er.

als dan je voeding ook in orde is, ga je gegarandeerd vooruit.

Hoe kun je dit nou zo simpel stellen. De frequentie (hoe vaak je een spiergroep traint) is afhankelijk van het volume, en de intensiteit van je training. Daarnaast speelt herstelvermogen (rust & aanleg) en voeding (vooral voldoende!) een grote rol.

Zomaar concluderen dat 1x per week een spiergroep trainen te weinig is is echt gewoon onzin. Er zijn veel pro's, en dan denk ik vooral aan Dorian Yates die een spiergroep maar eens per week trainde. De intensiteit van zijn trainingen waren onmenselijk hoog, en hij had zeker een week nodig om volledig te herstellen. Ik heb hem zelfs wel eens horen zeggen dat hij langer nam (8, 9 of zelfs 10 dagen) als dat nodig was. ''Be flexible, and take the rest your body needs''

Als je borstspier niet groeit eet je te weinig zo simpel is dat!

Mijn borstspier is verhoudingsgewijs ook niet groot genoeg, maar de rest groeit als kool. Eet ik dan te weinig?
Als ik een achterlopende spiergroep kon bijtrekken door enkel meer te eten zou ik daar voor tekenen! Was het altijd maar zo simpel!
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je dit nou zo simpel stellen. De frequentie (hoe vaak je een spiergroep traint) is afhankelijk van het volume, en de intensiteit van je training. Daarnaast speelt herstelvermogen (rust & aanleg) en voeding (vooral voldoende!) een grote rol.

Zomaar concluderen dat 1x per week een spiergroep trainen te weinig is is echt gewoon onzin. Er zijn veel pro's, en dan denk ik vooral aan Dorian Yates die een spiergroep maar eens per week trainde. De intensiteit van zijn trainingen waren onmenselijk hoog, en hij had zeker een week nodig om volledig te herstellen. Ik heb hem zelfs wel eens horen zeggen dat hij langer nam (8, 9 of zelfs 10 dagen) als dat nodig was. ''Be flexible, and take the rest your body needs''

Wat ik nu niet precies snap is... hoe beoordeel je de intensiteit van een training? De meeste mensen pakken toch het maximale gewicht van wat ze aankunnen?

Of beoordeel je de intensiteit op het aantal setjes wat je doet? Geen retorische vraag, maar hierover zijn de meningen nogal verdeeld. De 1 zegt al snel overkill als je teveel setjes doet, maar is het dan nog overkill als je genoeg rust neemt voor die bepaalde spiergroep?

Ben zelf nog aan het klooien met mijn schema op het moment omdat ik bepaalde spiergroepen 2x d'r in heb zitten. Vandaar deze vraag.
 
Intensiteit is je effort, dus de moeite die je doet. Dingen als forced reps en dropsets verhogen de intensiteit, omdat je dan NA falen verder gaat. Beyond failure dus. En als je op die methode traint kan volledig herstel gewoon een week duren
 
haha slanke spiermassa en 45kg bench o rly?

Loop maar eens af op iemand die een mooi atletisch getraind fysiek heeft. Zelfs die zullen 100kg benchen
 
@ the Ace;

ik snap heel goed wat je bedoelt hoor,

maar we hebben het hier over een beginner,
niet over een doorgewinterde anabolenvreter he ;)

als je pas met dit spelletje begint, is 1x in de week te weinig.
2x per week heel je lijf aanpakken en goed eten.

als je daarmee begint zit je gewoon niet verkeerd.

hou je voldoende tijd om voor jezelf te kijken in de toekomst welke trainingsprincipes nog beter werken.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 22:51 ----------

Intensiteit is je effort, dus de moeite die je doet. Dingen als forced reps en dropsets verhogen de intensiteit, omdat je dan NA falen verder gaat. Beyond failure dus. En als je op die methode traint kan volledig herstel gewoon een week duren

juist, dit wil ik dus iemand die 8 maand traint, en 45 kg bankt niet laten doen.
no offense ace
 
Back
Naar boven