XXL Nutrition

cutschema "pre contest" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arnold1975

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mei 2010
Berichten
755
Waardering
37
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Onderstaand schema wil ik een aantal weken gaan doen, huidige statts 98 a 99 kg en 8% vet, zelfde bf als mijn avatar eigenlijk maar dan 5kg zwaarder ;-) , doel is om naar 4% te cutten en dan een amateurwedstrijd doen, wat vinden jullie van dit schema?

***LOW CARB DIET***
The following diet is designed to cause your body to rely on energy from fats and fats alone. When we follow proper off-season diets it is important to keep the nutrient intake in proper alignment (See Nutrient Breakdown in any of the probodybuilding.com nutritional outlines) but for your purposes here, this is not the case. Your goal is no pure fat loss, while minimizing muscle tissue loss to the fullest extent. Muscle tissue loss will occur, but the goal is to keep this as minimal as possible.



Meal 1:
-5 Whole Eggs
-4 Egg whites
KCL: 441, PT: 44, Carb: 5, Fat: 25
Meal order is not important
Meal 2:
-8oz Chicken
-1/4 cup almonds or cashews
KCL: 568, PT: 60, Carb: 10, Fat: 28
Meal order is not important
Meal 3:
-50g whey isolate in water
-1&1/2 tbsp Natural peanut butter
KCL: 349, PT:56, Carb: 2, Fat: 15
Meal order is not important
Meal 4:
-6oz Salmon
-1 cup green beans or asparagus
KCL: 418, PT: 48, Carbs: 2, Fat: 24
Meal order is not important
Meal 5:
-Same as meal 3
KCL: 349, PT:56, Carb: 2, Fat: 15
Meal order is not important
Meal 6:
-Same as meal 2
KCL: 568, PT: 60, Carb: 10, Fat: 28
Meal order is not important


Daily Totals:
Calories (KCL): 2693
Protein (PT): 324
Carb: 31
Fat: 135

bron http://www.probodybuilding.com/bodybuilding-diet-male-pre-contest.php
 
Veel te weinig groente
 
Want? Een uitleg maakt je post wat nuttiger natuurlijk..

Het lijkt wel bijna een keto-dieet. Zelf ben ik er geen voorstander van, en om mij heen ken ik ook geen atleten die het wel doen. Glucose is en blijft je brandstof voor een krachttraining. Vet kan daarvoor niet als brandstof dienen, dus zal je lichaam eiwitten afbreken tot glucose. Beetje zonde, want daar neem je geen eiwitten voor, en uiteindelijk word het dus toch glucose. Maar goed, je kan het proberen en kijken hoe je je voelt erbij.
 
Veel te weinig groente

ik had zelf ook al in gedachte om er wat broccoli aan toe te voegen, kan het niet wetenschappelijk onderbouwen maar mijn gevoel zegt dat dat geen kwaad kan :)

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:20 ----------

Want? Een uitleg maakt je post wat nuttiger natuurlijk..

Het lijkt wel bijna een keto-dieet. Zelf ben ik er geen voorstander van, en om mij heen ken ik ook geen atleten die het wel doen. Glucose is en blijft je brandstof voor een krachttraining. Vet kan daarvoor niet als brandstof dienen, dus zal je lichaam eiwitten afbreken tot glucose. Beetje zonde, want daar neem je geen eiwitten voor, en uiteindelijk word het dus toch glucose. Maar goed, je kan het proberen en kijken hoe je je voelt erbij.

mocht het niet werken merk ik dat snel genoeg en ga ik er niet mee door uiteraard.

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:23 ----------

aanvulling, ik doe iedere dag cardio op de nuchtere maag met lage intensiteit, ik ga iedere morgen rond 6u wandelen/joggen met mijn bullterier in het st Pieterbos, 35 tot 60 min max en hoe langer hoe lager de intensiteit, voor de cardio neem ik 200mg caffeine en 5mg BCAA
 
boaaah 31 carbs, heb je dan wel genoeg energie om te trainen?
 
dankzij Jack 3D wel :cool: (geen carbs of kcal)

en refeeds mag ik hopen.

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:55 ----------

Want? Een uitleg maakt je post wat nuttiger natuurlijk..

1 cup aspergers of boontjes... = 100 gram of zo ?

Te weinig, vanwege:
1 - vulling
2 - mineralen (kalium !) en vitamines etc (micronutrienten)
3 - zonder groente is dit een ****ing saai schema dat je geen 12 weken vol gaat houden, tenzij je een mega bord voor je kop hebt

maar he, BB'ers zijn heel erg goed in zichzelf onnodig pijnigen, dus ... het is maar een mening :)
 
en refeeds mag ik hopen.

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:55 ----------

1 smokkelmaaltijd per week, laatste maaltijd van de dag.

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:59 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 11:55 ----------



1 cup aspergers of boontjes... = 100 gram of zo ?

Te weinig, vanwege:
1 - vulling
2 - mineralen (kalium !) en vitamines etc (micronutrienten)
3 - zonder groente is dit een ****ing saai schema dat je geen 12 weken vol gaat houden, tenzij je een mega bord voor je kop hebt

maar he, BB'ers zijn heel erg goed in zichzelf onnodig pijnigen, dus ... het is maar een mening :)

vitamine aanvulling bij dit schema ;

*Omega-3 Fish Oil: 3000mg every day, split into 3 doses, taken with food
*Coral Calcium: 100mg-1500mg every day, taken with food
*Potassium: 99mg every day, taken with food
*Juice Plus+: 2 garden blend in the morning, 2 orchard blend at night, both taken with food
 
Laatst bewerkt:
1 smokkelmaaltijd per week, laatste maaltijd van de dag.


Dat is geen refeed...

hard trainen, cardio (neem ik aan) en dan 8 tot 12 weken met slechts 1 smokkelmaaltijd per week ... FOUT ! Nog even los van het feit dat het sub-optimaal is, hoe moet je straks voor je contest weten wat je precies moet doen om er strak en vol bij te staan... ? Ook dat moet je oefenen.

Kijk eens naar deze DVD over contest prep: http://www.teamskip.net/longevitydvd/ (zoek met name naar de gedeeltes over skiploading)
 
Wat is de reden dat je lowcarb doet?
 
Dat is geen refeed...

hard trainen, cardio (neem ik aan) en dan 8 tot 12 weken met slechts 1 smokkelmaaltijd per week ... FOUT ! Nog even los van het feit dat het sub-optimaal is, hoe moet je straks voor je contest weten wat je precies moet doen om er strak en vol bij te staan... ? Ook dat moet je oefenen.

Kijk eens naar deze DVD over contest prep: http://www.teamskip.net/longevitydvd/ (zoek met name naar de gedeeltes over skiploading)

thanks voor je reactie en feedback, ik ga die dvd kijken, maar tot die tijd ga ik dit wel even volhouden, al moet ik je eerlijk bekennen dat ik zelf al zat te denken aan 1 smokkeldag per week (waarbij het smokkelen binnen de perken blijft uiteraard) en afhankelijk van mijn progressie het smokkelen terug te brengen en uiteindelijk helemaal te elimineren, de website adviseert 1 smokkelmaaltijd per dag en de eerste 3 weken al helemaal geen smokkelmaaltijd.

---------- Post toegevoegd Mon 8 Aug 2011 om 12:34 ----------

Wat is de reden dat je lowcarb doet?

omdat carbcyclen duurder is en lastiger is met een fulltime kantoorjob.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo dat dan ?

duurder eigenlijk niet idd (zie je, door mijn kantoorbaan en doordat ik aan het aftellen ben tot ik mijn 3e maaltijd van vandaag eindelijk naar binnen mag werken denk ik niet eens helder na over een antwoord op een simpele vraag ;) ), maar het kost me meer tijd en aandacht om voor te bereiden omdat het steeds anders is, en ik merk aan mezelf dat ik bij carbcyclen sneller afwijk van wat eigenlijk de bedoeling is, en daarbij heb ik nog nooit echt een lowcarb dieet gedaan, ik wil weten hoe en of dit voor mij werkt
 
Laatst bewerkt:
duurder eigenlijk niet idd (zie je, door mijn kantoorbaan en doordat ik aan het aftellen ben tot ik mijn 3e maaltijd van vandaag eindelijk naar binnen mag werken denk ik niet eens helder na over een antwoord op een simpele vraag ;) ), maar het kost me meer tijd en aandacht om voor te bereiden omdat het steeds anders is, en ik merk aan mezelf dat ik bij carbcyclen sneller afwijk van wat eigenlijk de bedoeling is, en daarbij heb ik nog nooit echt een lowcarb dieet gedaan, ik wil weten hoe en of dit voor mij werkt

aight.

Als je de avond van te voren een lijstje maakt met wat je de volgende dag wilt eten kun je het 's ochtends zo pakken / klaarmaken. Valt reuze mee (probeer het maar eens).
 
aight.

Als je de avond van te voren een lijstje maakt met wat je de volgende dag wilt eten kun je het 's ochtends zo pakken / klaarmaken. Valt reuze mee (probeer het maar eens).

ik heb dit al een tijdje gedaan, maar het administratieve deel van bodybuilding is dus het deel waar ik het meeste en hekel aan heb en ook het snelst verwaarloos
 
Ik zou op trainingsdagen juist veel carbs eten(voornamelijk postworkout) en dan op rustdagen low carbs. Afhankelijk van je bf % 1 a 2 refeeds per week waarbij je redelijk wat boven je onderhoud eet.
 
Ik zou op trainingsdagen juist veel carbs eten(voornamelijk postworkout) en dan op rustdagen low carbs. Afhankelijk van je bf % 1 a 2 refeeds per week waarbij je redelijk wat boven je onderhoud eet.

op die manier ben ik op circa 8% gekomen waar ik nu op zit, zet geen zonden aan de dijk imo als je echt diep in de cut wilt gaan, plus..het gevaar dat je meer gaat smokkelen is imo groter omdat je schema veel meer vrijblijvend is dan bij een low carb of serieus carbcycling dieet.
 
op die manier ben ik op circa 8% gekomen waar ik nu op zit, zet geen zonden aan de dijk imo als je echt diep in de cut wilt gaan, plus..het gevaar dat je meer gaat smokkelen is imo groter omdat je schema veel meer vrijblijvend is dan bij een low carb of serieus carbcycling dieet.

Waarom zet dat geen zoden aan de dijk? Het zijn NIET de veel of weinig carbs die je vet laten verliezen, maar het energie tekort. Wat je nu dus moet doen is je kcal verlagen.

Die snap ik ook niet echt..
 
Laatst bewerkt:
Waarom zet dat geen zoden aan de dijk? Het zijn de veel of weinig carbs die je vet laten verliezen, maar het energie tekort. Wat je nu dus moet doen is je kcal verlagen.

Die snap ik ook niet echt..

voor mij zet het geen zoden aan de dijk, op die manier blijf ik schommelen rond de 8%, wat ook best droog is, maar om echt richting de 4% te gaan werkt bovenstaande voor mij niet, ik geloof meer in wat ik nu doe en de tijd zal uitwijzen of ik het goed heb of niet, iedereen zit tenslotte ook anders in elkaar
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven