Fitness Seller

Op Noordpool is het nu warmer dan bij ons

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Op Noordpool is het nu warmer dan bij ons
Aangenaam zomerse temperaturen in het Canadese Resolute Bay.
Niet dat we uw druilerige maandagochtend nog wat triester willen maken, maar aan de Noordpool is het op dit moment warmer dan bij ons. Op Resolute Bay, dat in het poolgebied ligt ten noorden van Canada, zijn de afgelopen week recordtemperaturen van liefst 18,7 graden gemeten.
Bloemenvelden staan er in bloei en klimatologen lopen er in korte mouwen rond, zo is te lezen in de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

De gemiddelde temperatuur in deze noordelijke plaats, over een heel jaar gemeten is -16,4 graden. Doorgaans is de gemiddelde dagtemperatuur in augustus hier 3,8 graden boven het vriespunt. De hoogst gemeten temperatuur tot nu toe op deze plek was vorige maand +18,4, dat was weer drie graden hoger dan het vorige record uit 2000. De laagste temperatuur ooit gemeten in dit gebied was -52,2 graden in 1966.

De warme wind uit Noord-Amerika én het feit dat het nu, hartje zomer, bijna 24 uur lang licht is op de Noordpool, verklaren het fenomeen. Bij ons zal het kwik de komende twee à drie dagen amper 18 graden halen.

Groenland
Al komt deze vaststelling met een aantal kanttekeningen. 'Het woord 'noordpool' klinkt kouder dan het is,' vertelt weerman Eddy De Mey. Bovendien werden de recordmetingen gedaan op Resolute Bay, dat ter hoogte van Groenland ligt, en niet in het midden van de Noordpool. 18,7 graden is op die plek echter wel een recordcijfer en ook voor de rest van de Noordpool wordt over een hittegolf gesproken.

Daarmee wordt ook het huidige ietwat bevreemdende landschap verklaard: geen barre sneeuwvlaktes, maar een streek met bloemen, waaronder poolpapavers. Lang zullen de klimatologen niet meer in T-shirt lopen op Resolute Bay, meent De Mey. 'Zo'n hittegolf is doorgaans een erg plaatselijk en tijdelijk fenomeen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-...-Noordpool-is-het-nu-warmer-dan-bij-ons.dhtml

Gaat de goede kant op met onze 'zomer'! :roflol:
 
Laatst bewerkt:
De bron er bij zetten als je een stuk integraal overneemt.
 
denk je dat ie het heeft verzonnen eric?
 
Het is hier helemaal niet koud, de zon schijnt alleen niet.

Desondanks een zeer slechte zomer ja, het wordt steeds erger. Ze zeggen dat er eind augustus misschien nog een hittegolf kan uitbreken, ik moet 't nog zien.
 
Zo'n opmerking wel verwacht. Nee, maar het is verplicht om een bron te vermelden.

Volgens mij niet verplicht maar wel zo netjes :D

OT: van global warming snap ik ook geen ruk meer van xD daar word het warmer, hier word het kouder :trollface:
 
vakantie zit er al op dus laat k*t weer maar komen ;)
 
Bronnen.
Staat in de/het:
Parool,
AD,
Volkskrant.
 
Volgens mij niet verplicht maar wel zo netjes :D

OT: van global warming snap ik ook geen ruk meer van xD daar word het warmer, hier word het kouder :trollface:

Off-topic :

Mag ik nieuwsberichten overnemen op mijn site?

De auteurswet kent een aantal specifieke bepalingen voor nieuwsmedia en de pers. Zo mag de pers nieuwsberichten, gemengde berichten en artikelen over actuele onderwerpen van elkaar overnemen. Een blog met zulke berichten of artikelen is waarschijnlijk wel te zien als een medium met dezelfde functie als een krant of nieuws-site. Dat betekent dat een nieuwsblog dus ook nieuwsberichten mag overnemen van andere sites.

Let op: dit geldt alleen voor tekstberichten en niet voor foto's, cartoons, films, audio en dergelijke.

Wel is het noemen van de bron en de naam van de maker verplicht. Let op dat deze twee dingen niet hetzelfde zijn: een website als Nu.nl of Webwereld is een bron, en de journalist wiens artikel op die site staat, is de maker. Je moet dan beiden noemen.

Soms staat er bij een artikel "Alle rechten voorbehouden", "All rights reserved" of "Nadruk verboden". In dat geval mag je het bericht niet overnemen. Je zult dan moeten kijken of de site een licentie heeft waarin staat wat je wel en niet mag doen. Puur zakelijk geschreven nieuwsberichten mag je altijd overnemen, ook met zo'n voorbehoud (wel met bronvermelding natuurlijk).

Aanvulling: vertalen en overnemen van nieuwsartikelen is dus ook toegestaan, mits het nieuws is
[Link niet meer beschikbaar]
 
Het ligt ten hoogte der halverwege van Groenland. Heel spannend allemaal. Vast door global warming en Qikiqtaaluk indianen die in het water plassen.
 
Kun je zien in wat voor k*t land we eigenlijk leven :(
 
Het ligt ten hoogte der halverwege van Groenland. Heel spannend allemaal. Vast door global warming en Qikiqtaaluk indianen die in het water plassen.

Spannend is het niet echt, maar het geeft wel aan hoe k*t de zomer hier is dit jaar.
 
Spannend is het niet echt, maar het geeft wel aan hoe k*t de zomer hier is dit jaar.

Niet alleen dit jaar ;)

Het is elke keer of in het voorjaar of in het najaar mooi weer, mijn hoop is nog gevestigd op eind augustus, dat zou wel mooi zijn.
 
Lol, zeik niet, we hebben tenminste te vreten.


Dus omdat er in Afrika honger nood is , mag ik Nederland geen k*t land vinden? Zeikerd :D
 
Dus omdat er in Afrika honger nood is , mag ik Nederland geen k*t land vinden? Zeikerd :D

Er zijn maar weinig landen waar men het beter heeft dan in Nederland, dus je moet inderdaad niet zeiken ;)
 
ja lekker
gaat cker weer hittegolf uitbreken als je tot 4uur op school zit gtfooooooooooo
 
ja lekker
gaat cker weer hittegolf uitbreken als je tot 4uur op school zit gtfooooooooooo

Als er een hittegolf uitbreekt kan je best een keertje spijbelen hoor :p
 
Back
Naar boven