XXL Nutrition

Ouders China mogen geslacht foetus niet weten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
PEKING - Toekomstige ouders mogen in China geen echo meer laten maken van hun baby om het geslacht vast te stellen. De techniek mag alleen nog worden gebruikt voor medische redenen. De overheid hoopt met de regel te voorkomen dat ouders kiezen voor abortus als er een meisje op komst is. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua maandag op basis van plannen van de overheid.

echo_696151d.jpg


In China worden meer jongens geboren dan meisjes. Door de eenkindpolitiek besluiten veel ouders een kind weg te laten halen als het geen jongetje is. Een jongen is veelal meer gewenst, omdat zij voortzetting van de familienaam kunnen garanderen. Door het beleid is in China een enorm overschot ontstaan van zeker 32 miljoen jongens, die vermoedelijk in de toekomst geen vrouw kunnen vinden.

Afzwakking

In sommige delen van de Volksrepubliek is het eenkindbeleid de afgelopen jaren afgezwakt. Zo mogen mensen op het platteland een tweede kind krijgen als het eerste een meisje is. Daarnaast kunnen rijke Chinezen een ontheffing kopen, zodat ook zij toestemming krijgen voor een tweede kind. Dat is voor de meeste mensen echter veel te duur.

Het eenkindbeleid werd ruim 30 jaar geleden ingevoerd om te voorkomen dat er overbevolking zou ontstaan. In de afgelopen decennia zijn volgens de overheid 400 miljoen geboortes voorkomen. De communistische regering heeft aangegeven voorlopig nog niet te gaan stoppen met het beleid.

De Volksrepubliek telt circa 1,3 miljard inwoners.

Telegraaf.nl
 
hoe meer vrouwen hoe beter toch?

(ga je nu alles van telegraaf.nl hier neerzetten?:P)
 
hoe meer vrouwen hoe beter toch?

(ga je nu alles van telegraaf.nl hier neerzetten?:P)

Laat me niet beginnen he :p

Indd hoe meer vrouwen hoe beter, jammer genoeg denken ouders (vaak de vader) er voor de geboorte van hun kindje niet zo over.
 
ga je nu alles van telegraaf.nl hier neerzetten?
 
Goede zaak lijkt mij.
 
Door het beleid is in China een enorm overschot ontstaan van zeker 32 miljoen jongens, die vermoedelijk in de toekomst geen vrouw kunnen vinden.
:fa:
 
jammer, was een goeie zaak voor de overpopulatie.

hier mogen ze van mij ook een beperking op het aantal kinderen per gezin invoeren.
 
jammer, was een goeie zaak voor de overpopulatie.

hier mogen ze van mij ook een beperking op het aantal kinderen per gezin invoeren.

Of gewoon de invoering van andere "dingen" beperken.
 
Slechte zaak. Nu worden die meisjes dus gewoon geboren, en eindigen als vondeling/worden van de brug gegooid etc. Dan vind ik het beter om een foetus te aborteren dan om je te ontdoen van een baby.
 
Slechte zaak. Nu worden die meisjes dus gewoon geboren, en eindigen als vondeling/worden van de brug gegooid etc. Dan vind ik het beter om een foetus te aborteren dan om je te ontdoen van een baby.

Misschien op korte termijn, maar lijkt me dat het met de tijd sterk afneemt. Zo dom zijn die beleidsmakers nou ook weer niet.
 
Back
Naar boven