Fitness Seller

Wat weerhoudt de naturel bodybuilders ervan om te gaan juicen?

Bezoekers in dit topic

[Link niet meer beschikbaar]
 
Weet niet of ik helemaal clean blijf in de toekomst (HRT) maar momenteel heb ik er geen behoefte aan omdat ik toch niet super intensief train. Verder heb ik een grijs verleden wel een keer gekuurd en dat niet natuurlijke gevoel vond ik toch net even wat teveel. Maar goed toen was ik 22 en stroomde de testosteron bijna puur door mijn aderen, bijna 20 jaar later is dat natuurlijk een stuk minder en is in een later stadium het misschien wel beter om wat testosteron toe te voegen. Ook al ben ik nog steeds tevreden over de natural high die ik kan bereiken door een training.
 
Hoezo teveel?
 
Weet het zelf niet eigenlijk. Denk vooral om de extra tijd die erin steekt en omdat ik nog relatief jong ben ervoor. In de toekomst zie ik een klein kuurtje wel zitten, zolang de motivatie nog evenhoog is. Ook ben ik niet zo voor de heel grote fysieken :D
 
-De risico's die er aan kleven.
-Alles op eigen kracht halen zonder extreme hulpmiddelen.
-De kosten van het kuren.
-Voor een aantal zal het injecteren ook een obstakel kunnen vormen.

Dit plus het feit dat het kanker zou teweeg brengen en daar ik het destijds al had, het niet wou aansporen of verergeren. En het feit dat ik natuurlijk wel genoeg kon gaan krijgen als ik nog jaren zou volhouden op m'n strikte tempo van trainen rust en eten; maarja, Somebody dacht er weer anders over (not looking at you, GOD !) fuuuuu...

En het feit dat ik nog jong ben
 
Laatst bewerkt:
ik kan geen gear vinden

en ik maak zo nog mooie gains vooropig
 
ik doe deze sport al 10 jaar, en zal het ook de rest van mijn leven blijven doen. Ik ben gevoelig voor depressies en ik ben een hypogonder, het lijkt me dus niet verstandig te doen.
Ik kan ook slecht tegen resultaat verlies en zal dan snel in een dip terecht komen. Bovenien ben ik ook wel tevreden en is de motivatie om alles op alles te zetten er vaak niet. Ik vind het wel prima zo en het trainen zelf erg leuk, wellicht als ik tegen de 40 aan loop en de resultaten allemaal minder gaan worden ik juist voor een kuurtje ga voor het duwtje in de rug.
 
Hoezo teveel?

Vond het een te gejaagd gevoel geven, maar had toen ook niet te klagen over lage testosteron-levels natuurlijk. Nu eigenlijk ook, libido is prima en herstel na training ook maar het is niet te vergelijken met het gevoel van 20 jaar terug.

Vind het natuurlijke gevoel prettiger dan 'chemically enhanced' rondlopen.
 
:eek: :D Stel je eigen productie ligt echt plat en daar is met langdurige begeleiding van een endocrinoloog ook niks meer aan te doen dan is je periodieke test injectie (TRT) niet om je ballen weer op formaat te krijgen maar om je test niveau op normaal waarden te brengen voor dat van een man van je leeftijd. HCG werkt om je ballen op maat te houden, zoek maar op hoe precies.

En ik kuur dus wel, het gezondheidsprobleem waar ik nu mee zit en waarschijnlijk levenslang pillen voor moet slikken is hoge bloeddruk. Heb een normaal bloedbeeld en een goede lever, nieren, schildklier en waarden van kalium, natrium.... allemaal helemaal oke dit na toch twee vrij zware kuren. Iets verhoogt cholesterol maar dat trekt wel weer bij. Is er een verband tussen die bloeddruk en AAS gebruik? Ik weet het niet, het kan ook familiair zijn die bloeddruk en dat zou goed kunnen als ik naar mijn familie kijk. Maar Trenbolene T3 Clenbuterol efedrine HCL zou ook goed van invloed hebben kunnen zijn. Ik vraag me dit wel eens af ook in relatie met of en hoe ik in de toekomst nog wil kuren of dat ik dat nu met mijn bloeddruk pillen gewoon niet meer aandurf. Ik zie die bloeddruk toch als een soort waarschuwing, gooi ik die in de wind omdat het niet zeker is dat het door AAS komt of beinvloed het mijn AAS gebruik wel......dat is de vraag nu voor mij.

Kijk dit vind ik goed, eindelijk iemand die eens wat negatieve dingen zegt over AAS.

Spijtig genoeg is er geen causaal vastgesteld. Dus eigenlijk weten we weer toch niets.

Het enige wat je wel kan zeggen is dat Ymir wel twijfelt of zijn hoge bloeddruk al dan niet te maken heeft gehad met kuren. Zo'n twijfel knaagt ook aan je.

PS: dit is geen pleidooi voor of tegen AAS. Iedereen doet wat hij wil wat mij betreft, zolang je maar goed geïnformeerd bent.
 
k ben nog jong en ik wil er sws pas aan beginnen als ik een jaar of 20-22 ben ALS ik het ga doen. Ik wil nou niet mijn hormonensysteem overhoop halen. Miss wel EC-Stack of Clen, maar dat zie ik nog wel.
 
je verandert je DNA,
straks loopt mijn baby erbij als arnold schwarzenegger
 
-dopingcontroles
-Ik heb er geen verstand van :)

Dat is de enige zinnige reden die ik hier al heb gelezen.

"je ballen krimpen ervan" MOEHAHA

Het is een goede zaak dat de meeste mensen van AAS afblijven, om welke reden dan ook.

Zij die het wel doen moeten zich informeren.
 
Bang om sneller kaal te worden.
 
-dopingcontroles (wil gewichthefwedstrijden kunnen doen)
-te weinig kennis om die met zekerheid te kunnen ontduiken:o
-zichtbare en hoorbare mannelijke kenmerken krijgen is voor mij ook iets om rekening mee te houden, en ik niet wil
-mijn kwade geweten die zegt dat ik er naturel te weinig uit gehaald heb
-de terugval na iedere kuur die ik mentaal zeker niet aan zou kunnen
 
Bang om sneller kaal te worden.

Idem Dito.

Verder heb ik er ook (nog) geen verstand van en wil ik nog zien wat ik naturel kan behalen met een voedingsschema + serieuzer trainen dan nu. Is ook nice als je een beest bent en je in alle eerlijkheid kan zeggen dat je naturel bent.
 
-Gezondheidsredenen
-Benieuwd wat de max van m'n lichaam is
-Budget
-Vooroordelen & opmerkingen van omgeving
-...
 
Angst voor naalden/slecht voor de gezondheid.
 
Ik zou schrik hebben voor blessures..
 
- ik heb er geen verstand van
- ik deadlift nog geen 250 kilo
- ik kan me nooit aan een goed voedingsschema houden
 
Back
Naar boven