XXL Nutrition

Dick Swaab over Geert Wilders

Bezoekers in dit topic

Vipo

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
2.348
Waardering
150
Had het al gezien bij zomergasten.
Mijns inziens slaat hij hier de spijker op zijn kop. Niet dat ik nu gelijk denk dat geert wilders een derde wereldoorlog in gedachten heeft. Maar hij speelt zeker in op de primaire instincten van heel veel mensen. En dat dit slecht is voor de maatschappij waarin wij tegenwoordig leven is evident.
 
Sluit me volledig bij beginnerbb aan,jammer dat PVV-stemmers dit niet zien.
 
Kritiek op problemen en daarbij oververtegenwoordigde groepen noemen is prima.

Maar dat Wilders en zijn volgelingen het zo zwart-wit zien en denken dat het allemaal de schuld is van 'de moslims' is echt behoorlijk eng. Krijg je he met die Limburgers.
 
Laatst bewerkt:
Kvind het wel een overdreven statement om te zeggen dat de volgende stap het massaal afmaken van moslims is.
 
Kvind het wel een overdreven statement om te zeggen dat de volgende stap het massaal afmaken van moslims is.

Dat zegt hij niet, hij waarschuwt voor de gevaren van het ontmenselijken van een bevolkingsgroep.

Door Raul Hilberg goed verwoordt :

'You may not live among us as Jews'

'You may not live among us'

'You may not live'

Waarbij voor 'Jews' ook andere groepen ingevuld kunnen worden.

Alleen was dat een proces van eeuwen in feite, het ontmenselijken van groepen leidt echter hoe dan ook meestal tot zeer onfrisse praktijken.
 
Hij zegt toch echt letterlijk dat de volgende stap, als het zo doorgaat, het ontmenselijken is van die bevolkingsgroep.
 
Hij zegt toch echt letterlijk dat de volgende stap, als het zo doorgaat, het ontmenselijken is van die bevolkingsgroep.

Dat is nog geen genocide natuurlijk, het ontmenselijken gebeurt overigens nu ook al. Als je groepen stelselmatig neerzet als tweederangs burgers ben je al een stap te ver gegaan.
 
Hij zegt toch echt letterlijk dat de volgende stap, als het zo doorgaat, het ontmenselijken is van die bevolkingsgroep.

Onmenselijken staat niet gelijk aan volledige uitroeiing. Hoewel Wilders volgens mij wel eens heeft gezegd dat een goede opstand tegen moslims hij niet zou afkeuren, of iets in die strekking.
 
Onmenselijken staat niet gelijk aan volledige uitroeiing. Hoewel Wilders volgens mij wel eens heeft gezegd dat een goede opstand tegen moslims hij niet zou afkeuren, of iets in die strekking.

Rassenrellen, maar hij zou dat wel afkeuren alleen gaat er volgens hem niet direct een negatieve werking vanuit. Beetje hypocriet dus van hem, als je het afkeurt vindt je het ook een negatief verschijnsel.
 
Back
Naar boven