XXL Nutrition

Nieuws Laat je resomeren, trendieer dan cremeren of begraven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Uitvaartorganisatie Yarden wil volgend jaar een nieuwe uitvaartvorm in ons land introduceren: resomeren. Met een speciale vloeistof wordt hierbij het lichaam opgelost. Uit onderzoek van TNO blijkt dat resomeren veel milieuvriendelijker is dan cremeren of begraven.

In Canada en de Verenigde Staten wordt de techniek nu enige tijd toegepast. Hier is het nog niet toegestaan, maar Yarden heeft een verzoek bij twee ministeries ingediend om de wet te wijzigen. 'Zodra het ministerie toestemming geeft, schaffen we de machine aan', aldus Gijs Pelser van de uitvaartorganisatie in De Telegraaf.

Bij resomeren wordt een lichaam in een machine gelegd. Het lichaam wordt ontbonden en opgelost met een speciale vloeistof en verwatering tot er poeder overblijft. Dat poeder is te vergelijken met asresten na een crematie. Resomeren kost veel minder energie dan cremeren, omdat er geen oven voor nodig is die op volle toeren draait.

Yarden gebruikt het rapport van TNO om de ministeries te overtuigen van het nut van resomeren. De uitvaartorganisatie merkt dat steeds meer mensen belangstelling hebben in een milieuvriendelijke uitvaart. 'We krijgen talloze vragen binnen. Daarom willen we zo snel mogelijk met resomeren beginnen.' Pelser denkt dat de nieuwe uitvaart niet direct populair wordt. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...graven-en-cremeren-straks-ook-resomeren.dhtml

Wil zelf eigenlijk liever in stukken gesneden aan de gieren gevoerd worden, het ultieme recyclen toch wel. Maar dat wordt wat lastig, ook in Tibet al jaren verboden.
 
Wel een originele Eric :D ... heb geen idee wat ik zou willen, maar goed ben niet van plan om snel de pijp
uit te gaan. Is wel iets voor te zeggen dat resomeren.
 
Mmmmmm

uploadfromtaptalk1312875359958.png
 
Voor het juiste bedrag resomeer ik je schoonmoeder en kat bij je in de achtertuin.
 
Toch vind ik het vreemd klinken wat misschien wel komt omdat het nog niet geaccepteerd is in onze cultuur
 
Resomeer jij? Of resomeer ik...

Laat mij maar gewoon begraven worden.

Altijd die stoere praat van mensen die roepen van "stop mij maar in een kartonnen doos en gooi me in de oever", maar geen donor durven te worden :rolleyes: :roflol:
 
bij mij mag de fik dr in

straks gebruiken ze bij dat resomeren de poeder om de koeien te voeren xD
 
wat een zure manier om met een lijk om te gaan.
 
bij mij mag de fik dr in

straks gebruiken ze bij dat resomeren de poeder om de koeien te voeren xD

of ze gebruiken het poeder om hoogwaardige eiwitshakes te maken, omdat mensenvlees hoogwaardiger is dan dieren... i would buy
 
zuur of loog ?

Maar hoe zit dat dan, wordt de vloeistof dan ingedampt, of gefilterd om het poeder te krijgen, en zijn die chemicaliën niet schadelijk voor het milieu ?

Ik ben nog steeds voor een "begrafenis" op zee.. gewoon een doekje eromheen, een steen erbij en dumpen maar (maar om nu eerst een internationaal terroristen netwerk op te moeten zetten is me iets te veel moeite).

Of soylent green...
 
Kannibalisme is toch ook recyclen?
 
wat je ook kan doen, jezelf laten cremeren en van het as wat overblijft diamanten laten maken, en die aan je kinderen geven als aandenking (srs kan echt)
 
wat je ook kan doen, jezelf laten cremeren en van het as wat overblijft diamanten laten maken, en die aan je kinderen geven als aandenking (srs kan echt)

Kost alleen wel achterlijk veel energie om koolstofdeeltjes in een diamant te laten persen :o
 
Zeemansgraf is nog milieuvriendelijker.
 
Back
Naar boven