AndroidHealthClinic

Deadlift vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1993_63

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
592
Waardering
36
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik zal even mijn situatie schetsen...

Ik train nu al een goede 3 maand en botste daar straks op een probleem, namelijk: Ik wilde mijn 6x100 kg DL (nieuwe pr) uitvoeren, maar ik kon de baar aan mijn linkerkant niet vasthouden doordat mijn hand openglipte. Vervolgens kreeg ik van de baas straps waardoor deze plots heel vlotjes lukte.

Mijn vraag is dus als volgt: Kan dit kwaad? Is het al verstandig om nu reeds met straps te beginnen?

Graag jullie meningen en jullie zijn alvast bedankt!
 
Gebruik je mixed grip?

Tja 100kg stelt niet veel voor mss (No offence) maar het is wel een PR voor jouw, dus als het jouw helpt om een pr te maken. Nee vind ik het niet kwaad kunnen. Enkel moet je, je grip zeker niet verwaarlozen en gewoon lekker meetrainen. Maar voor een pr straps gebruiken, ik zie geen probleem.

Kwaad kan het iig helemaal niet.
 
Gebruik je mixed grip?

Tja 100kg stelt niet veel voor mss (No offence) maar het is wel een PR voor jouw, dus als het jouw helpt om een pr te maken. Nee vind ik het niet kwaad kunnen. Enkel moet je, je grip zeker niet verwaarlozen en gewoon lekker meetrainen. Maar voor een pr straps gebruiken, ik zie geen probleem.

Kwaad kan het iig helemaal niet.
Gewoon mixed grip, dan zul je merken dat 'ie wel gaat.
Ja, ik weet dat 100 kg nog niet veel voorstelt maar ik ben nog maar een 6tal weken bezig met de deadlift op massa dus ik verwacht geen "hoge" deadlift. Met mixed grip schuiven mijn handen spijtig genoeg ook weg
Idd. ze worden beloond:p
 
Ja, ik weet dat 100 kg nog niet veel voorstelt maar ik ben nog maar een 6tal weken bezig met de deadlift op massa dus ik verwacht geen "hoge" deadlift. Met mixed grip schuiven mijn handen spijtig genoeg ook weg

Idd. ze worden beloond:p

Harder knijpen, magnesium of straps. 1 van die 3, zolang je de straps enkel maar gebruikt voor pr setjes of >90% setjes zie ik geen probleem.
 
handschoentjes, magnesium
Handschoentjes ben ik eigenlijk niet zo voor en het magnesium had geen effect:(

Ik doe trouwens 10-8-6-6 maar botste dus vandaag op 100kg waar ik dus deze problemen mee had.
 
ik heb meestal problemen als ik veel reps het bijv.15x maar bij 6x niet, maar het is ook geen 100 kilo:o
 
Harder knijpen, magnesium of straps. 1 van die 3, zolang je de straps enkel maar gebruikt voor pr setjes of >90% setjes zie ik geen probleem.

Ok dus bij mijn 10-8-6-6 schema enkel bij de laatste set?

Aangezien de magnesium niet werkt zal het aan mijn grip liggen? Dan vooral bij mijn linkerhand. Enig idee om deze te doen verbeteren?
 
Je doet deadlift met deadstop? Zo kan je hem gewoon elke rep even snel opnieuw vast pakken.
 
Minder reps en meer gewicht, als je 3x140 kan vasthouden kan je ook wel 6x100 vasthouden
 
In mijn ogen: zo min mogelijk straps. Je kunt ze idd voor de laatste (2) sets gebruiken, maar natural grip doet voor mij meer. Grip trekt bij, goed voor je onderarmen. Rustig doorgaan, evt beetje met (zware) dumbbells voorzichtig ontspannen en weer een vuist maken om ze extra te trainen.

Had zelf dit probleem ook bij 120kg oid, gaat vanzelf over. Overigens gebruikt bijna iedereen die veel gewicht tilt mixed grip, valt me op.
 
Ik doe mijn max set voor reps ook altijd met straps. Ik laat me geen PR afnemen door gedoe met grip. Alle warmups, maar ook singles gaan strap-less. (mixed grip indien nodig)
 
Minder reps en meer gewicht, als je 3x140 kan vasthouden kan je ook wel 6x100 vasthouden

Ben ik het niet mee eens.
Gister 5x130 gedaan maar 2x150 kan ik echt niet zonder straps.
Gebruik zelf best veel straps, vooral voor bbers vind ik dit belangrijk voor concentratie.
Boeiend of je een sterke grip hebt bij dl of niet, gewoon lekker straps gebruiken tenzij je onderarmen kwa spiermassa achterlopen.
 
Probeer anders eens een hook grip?
(Dubbel overhand, en dan met je wijs en middelvinger over je duim en die vastklemmen)
 
Ben ik het niet mee eens.
Gister 5x130 gedaan maar 2x150 kan ik echt niet zonder straps.
Gebruik zelf best veel straps, vooral voor bbers vind ik dit belangrijk voor concentratie.
Boeiend of je een sterke grip hebt bij dl of niet, gewoon lekker straps gebruiken tenzij je onderarmen kwa spiermassa achterlopen.

Het helpt alleen van zwaar naar licht, ookal kan je 100kg voor 10 reps vasthouden dat betekent niet dat je ook 2x150 kan vasthouden.

Om bij 100kg al te beginnen met straps is ook onzin, dan loopt je grip kracht erg achter. Mijn grip is ook zwak maar ik doe hiervoor shrugs en kroc rows. Ook doe ik mijn deadlifts met deadstop als mijn grip het niet meer houdt.
 
Wat boeit grip kracht? Als je onderarmen gewoon goed lopen maakt het toch niet uit of je raw 200kg of 80kg kan deadliften?

We zijn toch bbers geen pl'ers.
 
Wat boeit grip kracht? Als je onderarmen gewoon goed lopen maakt het toch niet uit of je raw 200kg of 80kg kan deadliften?

We zijn toch bbers geen pl'ers.

Maar het is gewoon zielig als je 200kg met straps kan. En als je ze af doet amper 100 kilo de lucht in krijgt :o
 
Back
Naar boven