XXL Nutrition

eiwitten overdag. (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Je gebruikt een strawman argument. Ik heb nooit gezegd dat Alan gelijk/ongelijk heeft, alleen dat die studie een slecht voorbeeld is om dat standpunt te ondersteunen. De gebruikte caseine vorm verteert namelijk snel.

Dat kan, daarvan was ikzelf dus niet van op de hoogte
 
zowiezo is er geen standpunt :D

---------- Post toegevoegd Tue 9 Aug 2011 om 07:50 ----------

Je lichaam kan nooit grtote hoeveelheden aan eiwitten opnemen. Dit geld ook voor je carbs en vetten. Als je een keer je bloed daarvoor hebt laten onderzoeken, snap je wat ik bedoel.

Het word wel opgenomen, alleen duurt het langer. Eiwit kan je niet uit plassen, scheten wel, dit zijn aminozuren waarvan je lichaam teveel heeft (niks erg aan verder)

@Area1990;
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123915821

Jouw woord tegen die van Alan, succes
 
Oke, 2 gr per kilo is dus het minimale.

zit ik alleen nog mee dat ik dan weer zo veel carbs en vetten nodig heb om aan mijn kcal behoefte te raken van 3500 kcal. (volgens harris benedict).

mischien dan beter om wel meer eiwitten te nemen?

bedankt en komt zeker goed :)

dat is geen punt, verder is 3500 kcal niet veel, neem aan dat je wilt bulken? Kan je er nog wat kcals bij rekenen:P
 
zowiezo is er geen standpunt :D

---------- Post toegevoegd Tue 9 Aug 2011 om 07:50 ----------

Je lichaam kan nooit grtote hoeveelheden aan eiwitten opnemen. Dit geld ook voor je carbs en vetten. Als je een keer je bloed daarvoor hebt laten onderzoeken, snap je wat ik bedoel.

Kijk hier ben je dus fout, je lichaam kan wel grote hoeveelheden opnemen, alleen zit het wat langer in je maag.. het duurt langer voordat alles verteerd is (logisch.. grote hoeveelheden)
Bekijk Corpauls log maar eens, DBB lid, doet ook aan warrior diet (zo heet dit)
Google eens naar warrior diet results van bb.com.. krijg je genoeg te zien :thumbup:
 
verteren is heel wat anders als voedingstoffen opnemen. Maar goed het is maar net wat je wilt geloven:D
 
dat is geen punt, verder is 3500 kcal niet veel, neem aan dat je wilt bulken? Kan je er nog wat kcals bij rekenen:P


ik heb het een keer berekend via de katch mc ardle formule.

Hier kwam uit dat mijn bmr + activiteitsfactor uitkomt op ongeveer 2900 kcal per dag. Naar mijn weten moet er dan 500 kcal bij om te gaan bulken.

komt dus uit op ongeveer 3400 kcal per dag om te bulken.

hoeveel eiwitten ik dan moet nemen zit ik nog over te twijfelen. wat is het beste denk je? bw x2 = 170 gram het minimale hoever ik weet en meer carbs en vetten nemen om aan die 3500 kcal te raken.

of meer eiwitten nemen en minder carbs en vetten?

of een percentage van bijv kev 50/30/20?

gr.
 
dat kan ik op dit moment niet doen. ik woon nog thuis en dat gaan me ouders niet waarderen.

wat ik al wel doe is vaak kipfellet gewoon beleg en daarop een paar gekookte eitjes ofzo. is ook erg lekker en goed.

maar zoals ik als zij dit kan niet elke dag.

Ik woon ook nog thuis (ik weet het, schandelijk op je vierentwintigste, maar het moet nog even) en mijn ouders protesteren over het gebruik in de koelkast. Maar als jij 's middags je eten klaarmaakt kunnen ze daar eigenlijk niet moeilijk over doen want er is dan waarschijnlijk toch niemand bezig.
Mijn ouders doen moeilijk over de koelkast, want ik confisceer 2 van de 6 planken met bakjes rijst/kip/groente, bonen/tonijn, eieren en kwark. Da's makkelijk op te lossen: eigen koelkast kopen. Voor 100-150 euro heb je een leuk model dat je op je kamer kwijt kan.
Als je echt serieus wilt en goed wilt groeien zul je dit er voor over (moeten) hebben. Hoe beter je eet, hoe beter je groeit.
 
ik heb het een keer berekend via de katch mc ardle formule.

Hier kwam uit dat mijn bmr + activiteitsfactor uitkomt op ongeveer 2900 kcal per dag. Naar mijn weten moet er dan 500 kcal bij om te gaan bulken.

komt dus uit op ongeveer 3400 kcal per dag om te bulken.

hoeveel eiwitten ik dan moet nemen zit ik nog over te twijfelen. wat is het beste denk je? bw x2 = 170 gram het minimale hoever ik weet en meer carbs en vetten nemen om aan die 3500 kcal te raken.

of meer eiwitten nemen en minder carbs en vetten?

of een percentage van bijv kev 50/30/20?

gr.
Wtf gast, 2 x je lichaamsgewicht aan eiwitten, de rest aan koolhydraten/vetten. hoe vaak ga je die vraag nog opnieuw stellen?
 
Retarded topic starter is retarded.
 
Het word wel opgenomen, alleen duurt het langer. Eiwit kan je niet uit plassen, scheten wel, dit zijn aminozuren waarvan je lichaam teveel heeft (niks erg aan verder)

@Area1990;
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123915821

Jouw woord tegen die van Alan, succes

Op een ketogeen dieet heb ik helemaal geen last van scheten, op een koolhydraatrijk dieet wel. Het lijkt me dus dat scheten niet komen van aminozuren waarvan het lichaam teveel heeft maar eerder door koolhydraten (lactose oid)
 
Op een ketogeen dieet heb ik helemaal geen last van scheten, op een koolhydraatrijk dieet wel. Het lijkt me dus dat scheten niet komen van aminozuren waarvan het lichaam teveel heeft maar eerder door koolhydraten (lactose oid)

Ok.. ik kom er later wel weer op terug, letterlijk net getraind, ben moe :)
 
Waarom zouden eiwitten niet opgeslagen worden? Elk overschot wordt opgeslagen.

Juist ja.:rolleyes: Je vergeet hooguit te melden dat dit eiwit eerst omgezet moet worden naar glucose, want eiwitten in aminozuur vorm zijn voor het lichaam niet op te slaan. En zodra het eenmaal naar glucose is omgezet kan dit niet meer de andere kant op.

Eiwitten opslaan in de vorm van eiwit (meerdere aminozuren aan elkaar) dan wel als vrije vorm aminozuur is dus onmogelijk.

Jammer dat dit soort basiskennis zomaar verkeerd op het forum gekwakt word, komt de kwaliteit van het forum en de inhoud hiervan niet ten goede.

verteren is heel wat anders als voedingstoffen opnemen. Maar goed het is maar net wat je wilt geloven:D

Kijk, iemand die het snapt!
 
Laatst bewerkt:
Juist ja.:rolleyes: Je vergeet hooguit te melden dat dit eiwit eerst omgezet moet worden naar glucose, want eiwitten in aminozuur vorm zijn voor het lichaam niet op te slaan. En zodra het eenmaal naar glucose is omgezet kan dit niet meer de andere kant op.

Eiwitten opslaan in de vorm van eiwit (meerdere aminozuren aan elkaar) dan wel als vrije vorm aminozuur is dus onmogelijk.

Jammer dat dit soort basiskennis zomaar verkeerd op het forum gekwakt word, komt de kwaliteit van het forum en de inhoud hiervan niet ten goede.



Kijk, iemand die het snapt!



nog ff voor BEESTING:

ik heb nog ff wat gezocht over het verdelen van eiwitten over de dag.

Ik moet je tog echt ongelijk geven want alle site.s die hier over vertellen zeggen dat je je totaal aantal eiwitten het beste kunt verdelen over de dag (dus wel meerdere maaltijden!)

Dit om je lichaam een constante flow van eiwitten te geven omdat lichaam maar een bepaald aantal opneemt per maaltijd.

hier ff een stukje:

When should I take protein?
Its important to spread your protein intake throughout the day, but there are some times of the day that are more important then other times. First of all its important to get protein first thing in the morning as your muscles have been starved all night. However, it is the most important time of the day is immediately after training. This is when protein synthesis is increased to optimize recovery and promote growth. Taking Casein is great before you go to bed as it will give your body a slow release of protein through the night.
However, you should try to spread your protein intake out throughout the day and try to get at least a small amount of protein every 2 - 3 hours to stop the muscle from starving from protein.


DUS WEL HET BESTE OM DE ONGEVEER 3 UUR ;)
 
Je hebt wel gelijk wat betreft die 3 uur hoor!;) Die jongens hierboven drijven hun punt alleen een beetje te ver door. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat je prioriteit anders moet liggen dan de timing.

Op punt 1 moet staan dat je je macro's haalt, dus als je onderhoud 3000 kcal is dat je dan 3500 kcal per dag eet. Het is ook wel logisch dat dit belangrijker is, want je kan wel 2000 kcal over 7 maaltijden eten, maar groeien zul je er niet op.
Daarom is het belangrijker om eerst je voeding zelf op orde te hebben, en daarna je timing pas.

Er zijn namelijk best wat lui hier op het forum die 4000 kcal per dag binnenkrijgen, en dat met maar 4 maaltijden. En dat zijn vaak wel wat gevorderde jongens.

Maar als jij je macro's op orde hebt, is het inderdaad het beste om zoveel mogelijk om de 2,5/3 uur te eten!
 
+1

De aantal maaltijden per dag is alleen afhankelijk van je doelstelling
 
Jullie moeten ook in het achterhoofd houden dat er veel mensen hun geld verdienen met het verkopen van eiwitsupplementen, die hebben er baat bij als mensen denken dat je spieren als sneeuw voor de zon verdwijnen als je niet elke 2 uur een lading eiwitten binnen krijgt. Hoeveel superdudes kopen wel verschillende potten eiwitten en zijn er van overtuigd dat ze daar gespierd van worden zonder verder op hun voeding te letten?
 
nog ff voor BEESTING:

ik heb nog ff wat gezocht over het verdelen van eiwitten over de dag.

Ik moet je tog echt ongelijk geven want alle site.s die hier over vertellen zeggen dat je je totaal aantal eiwitten het beste kunt verdelen over de dag (dus wel meerdere maaltijden!)

Dit om je lichaam een constante flow van eiwitten te geven omdat lichaam maar een bepaald aantal opneemt per maaltijd.

hier ff een stukje:

When should I take protein?
Its important to spread your protein intake throughout the day, but there are some times of the day that are more important then other times. First of all its important to get protein first thing in the morning as your muscles have been starved all night. However, it is the most important time of the day is immediately after training. This is when protein synthesis is increased to optimize recovery and promote growth. Taking Casein is great before you go to bed as it will give your body a slow release of protein through the night.
However, you should try to spread your protein intake out throughout the day and try to get at least a small amount of protein every 2 - 3 hours to stop the muscle from starving from protein.


DUS WEL HET BESTE OM DE ONGEVEER 3 UUR ;)
Hee, is goed man, ik trek mijn handen hier vanaf, i dont give a ****, op dit forum lopen veel te veel bro-scientists rond.. succes verder. lekker stressen als je een maaltijd mist

''brb going STRAIGHT catabolic losing 10% mussels each minute i dont feed myself with dat dere brotein''
 
Je hebt wel gelijk wat betreft die 3 uur hoor!;) Die jongens hierboven drijven hun punt alleen een beetje te ver door. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat je prioriteit anders moet liggen dan de timing.

Op punt 1 moet staan dat je je macro's haalt, dus als je onderhoud 3000 kcal is dat je dan 3500 kcal per dag eet. Het is ook wel logisch dat dit belangrijker is, want je kan wel 2000 kcal over 7 maaltijden eten, maar groeien zul je er niet op.
Daarom is het belangrijker om eerst je voeding zelf op orde te hebben, en daarna je timing pas.

Er zijn namelijk best wat lui hier op het forum die 4000 kcal per dag binnenkrijgen, en dat met maar 4 maaltijden. En dat zijn vaak wel wat gevorderde jongens.

Maar als jij je macro's op orde hebt, is het inderdaad het beste om zoveel mogelijk om de 2,5/3 uur te eten!

Oke man dacht ik al, leek mij ook vrij logisch.

maar het belangrijkste is dus dat ik die 3500 kcal eet per dag. hoeveel maaltijden maakt dus niet zo heel veel uit.

het beste gewoon om de ong 3 uur .

thnx;)
 
Back
Naar boven