Fitness Seller

Is dit een goed schema om mee te beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IAmDutch

Novice
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
16
Waardering
3
Lengte
2m30
Massa
80kg
Ik heb een beginschema gemaakt:
Maandag Beenspieren, Buikspieren
Dinsdag Borst, Schouders, Biceps
Woensdag X
Donderdag Beenspieren, Buikspieren
Vrijdag X
Zaterdag Borst, Schouders, Biceps, Buikspieren
Zondag X

Is dit een goed schema om mee te beginnen?
Als het niet goed is, wat moet ik er nog aan veranderen?
Ik ben van plan om er elke trainingdag 1 uur mee bezig te gaan.
 
Je vergeet je rug en triceps
 
Hoe wil je ze goed kunnen doen als je ze nooit doet dan? Doe ze gewoon licht en zorg ervoor dat je ze goed leert.
 
maandag: Borst,triceps(of biceps) schouders
dinsdag: Rug,Biceps(of triceps), Nek
donderdag: benen,buik
zaterdag: armen (of een van de 3 bovenstaande)

zou beter zijn imo je moet wel alle spiergroepen pakken he :p
of gewoon een rippetoe volgen.
 
maandag: Borst,triceps(of biceps) schouders
dinsdag: Rug,Biceps(of triceps), Nek
donderdag: benen,buik
zaterdag: armen (of een van de 3 bovenstaande)

zou beter zijn imo je moet wel alle spiergroepen pakken he :p
of gewoon een rippetoe volgen.

sorry hoor :haha: dit is wel een heel hopeloos schema... overlappen van spiergroep maandag op dinsdag?
rust wordt zwaar onderschat...

OT: TS beter kijk je naar rippetoe, hiermee zal je veel meer vooruitgang boeken dan dat je direct met een split begint.
 
Kijk naar Starting Strength van rippetoe, op het moment hebben jouw spieren niet veel prikkels nodig om te groeien. SS is nu ideaal omdat je een huge boost in kracht krijgt die je later kan gebruiken om meer hypertrofie gericht te trainen.
 
Borst + Triceps
Rug + Biceps

OF
Borst
Rug


Biceps Triceps

Op het moment doe ik :
Biceps Triceps
Benen
Rust
Borst
Rug
Schouders
Rust
 
Zoals gezegt, volg rippetoe. Stronglift 5x5, etc.

Niet zo'n schema wat je nu in elkaar hebt geflanst.
succes
 
sorry hoor :haha: dit is wel een heel hopeloos schema... overlappen van spiergroep maandag op dinsdag?
rust wordt zwaar onderschat...

OT: TS beter kijk je naar rippetoe, hiermee zal je veel meer vooruitgang boeken dan dat je direct met een split begint.

zo hopeloos dat ik er in een half jaar weliswaar met andere dagen en 5 dagen in de week trainen 14 kilo mee ben aangekomen.

iedere zn eigen mening maar ik heb mezelf en enkele vrienden met dit schema goed zien groeien wat voor mij bewijs genoeg is.
 
zo hopeloos dat ik er in een half jaar weliswaar met andere dagen en 5 dagen in de week trainen 14 kilo mee ben aangekomen.

iedere zn eigen mening maar ik heb mezelf en enkele vrienden met dit schema goed zien groeien wat voor mij bewijs genoeg is.

Sorry hoor maar 14kg aangekomen met deze stats Lid sinds: Mar 2011
Stats: M 17j 1m89 76kg 10% is ook niet moeilijk nee, maar ieder schema werkt voor iedereen anders al overlap je spiergroepen met JOUW schema, wat de groei al zeker niet gaat bevorderen ;)

Edit: lees net dat je het in een half jaar bent aangekomen, zal voornamelijk vet/vocht gains zijn, of welke roids heb jij gebruikt ? :P
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar 14kg aangekomen met deze stats Lid sinds: Mar 2011
Stats: M 17j 1m89 76kg 10% is ook niet moeilijk nee, maar ieder schema werkt voor iedereen anders al overlap je spiergroepen met JOUW schema, wat de groei al zeker niet gaat bevorderen ;)

Edit: lees net dat je het in een half jaar bent aangekomen, zal voornamelijk vet/vocht gains zijn, of welke roids heb jij gebruikt ? :P

hier geef ik je uiteraard gelijk in veel vet aangekomen omdat ik heb besloten 80 kilo te willen bereiken zonder enige vorm van supplementen,(geen reden hiervoor is gewoon iets wat ik zelf heb besloten:p) ik begon bij 62 kilo al met rond de 3000 kcal per dag te eten terwijl ik daarvoor maar 1-2x per dag at. maar uiteraard vind ik dit niet erg want ik woog zo weinig dat ik vet nodig had.

ik probeer nu rond de 3800kcal te blijven dit zou theoretisch gezien genoeg moeten zijn.

en ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met spiergroepen overlappen care to explain?
 
spiergroepen overlappen = spiergroepen maandags trainen die je dinsdags synergetisch ook weer nodig hebt om die andere spiergroepen goed te kunnen trainen.

die zijn dus van maandag zo uitgeput dat ze dinsdags nooit goed mee kunnen werken om de andere spiergroepen 100% te kunnen benutten.
 
ik zou een bestaand schema pakken zoals rippetoe inderdaad.

Dit schema slaat nergens op. Spier groepen overlappen en geen rug trainen omdat je de oefening niet goed kan? Daar leer je de oefening niet goed mee uitvoeren.

Als je grote armen wilt moet je juist triceps pakken. Maar die doe je ook niet omdat je ze niet goed uitvoert?

Heb je je wel eens verdiept hoe het werkt met rust dagen en hoe je oefeningen uitvoert? als je al 5 maanden traint? en 14kg aankomt waarvan je zelf zegt dat het veel vet is.

Doe je toch echt iets fout.

Als ik jouw was zou ik stickies lezen en aan rippetoe beginnen!
 
ik zou een bestaand schema pakken zoals rippetoe inderdaad.

Dit schema slaat nergens op. Spier groepen overlappen en geen rug trainen omdat je de oefening niet goed kan? Daar leer je de oefening niet goed mee uitvoeren.

Als je grote armen wilt moet je juist triceps pakken. Maar die doe je ook niet omdat je ze niet goed uitvoert?

Heb je je wel eens verdiept hoe het werkt met rust dagen en hoe je oefeningen uitvoert? als je al 5 maanden traint? en 14kg aankomt waarvan je zelf zegt dat het veel vet is.

Doe je toch echt iets fout.

Als ik jouw was zou ik stickies lezen en aan rippetoe beginnen!



ik ben veel vet aangekomen omdat ik sowieso gewoon bijna geen vet had, maar ook veel spiermassa mijn armen zijn nog redelijk droog en toch 8cm in omtrek gegroeid in die 6 maanden.

en ik doe de oefeningen niet verkeerd en train mn rug en triceps wel :s
 
Ik heb een beginschema gemaakt:
Maandag Beenspieren, Buikspieren
Dinsdag Borst, Schouders, Biceps
Woensdag X
Donderdag Beenspieren, Buikspieren
Vrijdag X
Zaterdag Borst, Schouders, Biceps, Buikspieren
Zondag X

Is dit een goed schema om mee te beginnen?
Als het niet goed is, wat moet ik er nog aan veranderen?
Ik ben van plan om er elke trainingdag 1 uur mee bezig te gaan.

Hier stonden ze er niet bij.

Dus ik dacht dat je deze spiergroepen niet deed.

Ik zou naar rippetoe gaan kijken als ik jouw was. dat is echt super om mee te beginnen man
 
Hier stonden ze er niet bij.

Dus ik dacht dat je deze spiergroepen niet deed.

Ik zou naar rippetoe gaan kijken als ik jouw was. dat is echt super om mee te beginnen man

maar ik ben iamdutch ook niet :p ik heb ripetoe al is doorgekeken ik heb gewoon het probleem dat ik trainen echt leuk vind en dit dus 5 dagen in de week wil doen mijn schema (de spiergroepen die ik pak iig) nu is dit

maandag: Borst,Triceps,Schouders
Dinsdag: Rug,Biceps,Nek
Woensdag: Benen,Buik
Donderdag: Zelfde als maandag
Vrijdag: Zelfde als dinsdag


sorry voor de thread hijack maar ik ben ook redelijk nieuw en leer graag nieuwe dingen.
 
laat maar heb al een nieuw 5 day split schema geschreven.

Maandag:Borst
Dinsdag: Rug
Woensdag: Benen
Donderdag: Schouders,nek, buik
Vrijdag: Armen
 
Back
Naar boven