AndroidHealthClinic

Opleidingsniveau DBB (1 bezoeker)

Wat is je opleidingsniveau?

  • Geen

    Stemmen: 10 4,5%
  • LBO

    Stemmen: 9 4,1%
  • MBO (HAVO/MAVO)

    Stemmen: 43 19,5%
  • HBO

    Stemmen: 113 51,1%
  • WO

    Stemmen: 71 32,1%

  • Totaal stemmers
    221

Bezoekers in dit topic

Ooit bij EWI Optimal Control Theory gevolgd, dat werkte toch niet zo :mad:
ken ik jou?

ik loop inmiddels ook al een jaar of 9 rond op EWI :) (7 jaar studeren, 2 jaar promoveren)
 
Naja het ligt natuurlijk erg aan je eigen instelling en wat je wil leren op een opleiding. Ik weet wel dat ik op mijn wo studie tentamens alleen kon halen als ik daadwerkelijk hard studeerde en de stof beheerste. Maar dat zal per studie verschillen.

En per persoon.
Zijn genoeg mensen die het hbo ontzettend moeilijk vinden.
 
Is het echt zo simpel? Hoor vooral dat het erg saai is van iedereen.. Begin er dit jaar mee, lijkt mij wel interessant en als het een walk through the park is, vind ik het niet erg ;)

Naja schijnt ook af te hangen van de universiteit. Wat ik hoor moet je in Leiden wel zelfstandiger (lees: minder contacturen en thuis geen **** uitvoeren) moet zijn dan op bepaalde andere uni's. Je hebt misschien 8-10 uren in de week dat je daar heen kan gaan en het meeste is niet verplicht.

Maarja voor mij was het meestal alleen werkgroepen volgen, van enkele vakken maar hoorcolleges en dan gewoon de dag voor het tentamen eens gaan leren.
 

Mja no offence maar de UvA is nou niet bepaald een hoog aangeschreven uni. Nou wil ik niet zeggen dat ze er geen niveau hebben, maar ik zie hier en daar wel eens wat lesstof van de UvA voorbij komen op geenstijl (nou ook niet bepaald objectief maar ok), en ja, als Maarten van Rossem er lezingen geeft, uhmz, ja, laat ik daar maar niet te veel over uitwijden.

Informatica op de TU was iig wel een hardcore opleiding, nou is een technische universiteit soweiso meestal wel een tikkeltje zwaarder dan veel andere uni's.maar ok ik heb ook vakken gehad die een lachertje waren, maar toch zeker was het merendeel van de modulen echt niet in een paar dagen te doen, daar moest je gewoon je uren in stoppen en voor vakken als calculus de meeste mensen wel een stukje meer dan de uren die er voor stonden. Maarja, er zijn ook mensen die dat makkelijk halen, maar dan ben je wel zeker zeer intelligent.
 
Er is een groot verschil tussen goed kunnen stampen en intelligentie.
 
Er is een groot verschil tussen goed kunnen stampen en intelligentie.

Hmm ik vind het een beetje een vreemde uitspraak. Leidt veel stampen niet tot een hogere intelligentie? Je weet tenslotte meer.

Of doel je meer op IQ?
 
Hmmz, ok, TU/e staat laag in de lijst, had ik niet verwacht, dacht dat het over het algemeen een hoog aangeschreven uni was.

Technische studies scoren ze heel hoog, dat zonder twijfel, maar ze bieden ook 'social sciences' en 'arts & humanities', waardoor ze overall weer vrij laag ranken.
 
Ik heb bijna al m'n studiepunten te danken aan het 1 a 2 dagen van tevoren de oude tentamens te leren :roflol: En dat is wo (informatica) overigens.
Is echt een hele simpele, maar efficiente strategie.

Precies hetzelfde hier met econometrie. Ik geloof dat ze je bij de meeste studies wel oude tentamens meegeven.
 
Precies hetzelfde hier met econometrie. Ik geloof dat ze je bij de meeste studies wel oude tentamens meegeven.

Hm de mensen die de tentamens ontwerpen zijn dus blijkbaar net zo lui als de studenten zelf :D
 
HBO (international communication and media) afgerond - in september beginnen aan premaster (culture, management and organization)
 
Wat ben je na de werktuigbouwkunde gaan doen dan? Ik werk nu in klimaattechniek en zit te twijfelen tussen HBO werktuig of technische bedrijfkunde, denk alleen dat werktuig niet echt zinvol is.

Human-Technology Interaction aan de TU. Stapje uit de weg van WTB, wel een interessante opleiding. Aardig deel taaie techniek, maar ook paar simpele modulen als psychology wat gewoon erg veel leeswerk is. Kern van de opleiding is techniek ontwikkelen met de eindgebruiker als uitgangspunt. Je krijgt dus ook zaken als perceptie, cognitie, etc. Maar een groot deel van je punten moet puur technisch zijn wat je op andere faculteiten kan doen. Werk waar je in terrecht kan komen is ICT sector en dan met name interface design, etc, built environment (verlengde van bouwkunde achtig) en renewable energie (spreekt voor zich). Ik heb nu een baan die de laatste twee combineerd (installatietechniek ontwerpen met de gebruikerservaring van de eindgebruiker als uitgangspunt, en dit graag zo energiezuinig mogelijk) en toch weer wat terug grijpt ook naar mijn WTB achtergrond.
 
Elektromechanica , hopelijk Master in elektromechanica binnen paar jaartjes ;)!
 
Back
Naar boven