Fitness Seller

ik haat cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waardering
7
Ik moet momenteel wat vet kwijt, probleem is: ik haat cardio en het heeft invloed op mijn krachttraining.
Vaak heb ik maar x aantal tijd om in de gym door te brengen en werk ik uiteraard eerst mijn krachtschema af, maar ik merk dat ik mentaal nooit ok ben doordat in mijn achterhoofd zit: ik moet straks nog zoveel tijd op die loopband of fiets die niet vooruitgaat. Zelfs met Ipod en mijn favoriete muziek blijft het een saaie bedoening.

Nu vraag ik me af: door krachttraining, extra spiermassa, naverbranding,...kan je je rustmetabolisme verhogen. Wat is dan uiteindelijk nog het nut van die cardio? gewoon een extraatje aan calorieën?
 
Tsja, zijn meer BB'ers die er 'last' van hebben.

Meer cardio is meer calorieverbranding en dus sneller je doel bereiken (als de rest van je voeding en training goed is). Met de juiste instelling, moet dit je toch lukken.

Persoonlijk zou ik mijn tijd lekker steken in meer KT, als je dan de gehele training ook nog gemotiveerder bent is het win/win en zul je waarschijnijk op de lange termijn meer bereiken.
 
Heb ik ook, maar ik merk zelf dat als ik 2 weken cardio kan volhouden dan wordt het een gewoonte.

Als je het doet om te cutten, kan je gewoon minder kcals eten dan hoef je geen cardio te doen. Vind ik persoonlijk leuker dan even veel eten en cardio moeten doen.
 
vraag me trouwens af als je postworkoutshakes neemt na de cardio ( dus bijna een uur na het einde van je KT) of dat dan niet te laat is?
Maakt cardio je niet kataboler waardoor je uiteindelijk spieren verliest en in rust minder verbrandt?

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 17:13 ----------

PS het valt me ook op dat de veelvuldige cardio'ers in de gym meestal de lelijkste lijven hebben.
 
Al eens gekeken naar squat tabata's, ipv cardio?
 
Als je buiten cardio doet ga je tenminste vooruit ! (of ben je bang van een drupje regen ?)

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 14:58 ----------

Nu vraag ik me af: door krachttraining, extra spiermassa, naverbranding,...kan je je rustmetabolisme verhogen. Wat is dan uiteindelijk nog het nut van die cardio? gewoon een extraatje aan calorieën?

ja

(tenzij je specifieke HIIT doet enzo)
 
Cardio is inderdaad super saai, je zal er gewoon aan moeten wennen en dan gaat het wel. Anders ga je buiten hardlopen ofzo wanneerr het kan dat is altijd leuker als binnen.
 
Buiten hardlopen/fietsen met muziek in een idee? Als je flink doorzet is verveling wel het laatste waar je je druk over maakt. :D
 
Buiten hardlopen/fietsen met muziek in een idee? Als je flink doorzet is verveling wel het laatste waar je je druk over maakt. :D

ipv muziek heb ik tegenwoordig vaak een al dan niet leerzame podcast mee.

WNYC radiolab bijvoorbeeld. Erg leuke onderwerpen en het leidt wat af van de regen :)
 
ipv muziek heb ik tegenwoordig vaak een al dan niet leerzame podcast mee.

WNYC radiolab bijvoorbeeld. Erg leuke onderwerpen en het leidt wat af van de regen :)
Daar is over nagedacht ja. Leer je er ook nog wat van, misschien maar eens proberen :D Geen afleiding voor nodig, in de regen lopen is heerlijk :D
 
Doe dan geen cardio ?
 
opzich als je voldoende KT doet en een juist dieet volgt kun je gewoon vet verliesen,
maar ik ga dan ook altijd buiten cardio'en ik vind persoonlijk op een loopband of een binnenfiets maar niks aan, ik zou dat ook nooit elke dag kunnen.
en verder moet je ht gewoon doen, jij denkt er te veel bij na, je moet gewoon gaan rennen en niet zeuren ;)
 
Nu vraag ik me af: door krachttraining, extra spiermassa, naverbranding,...kan je je rustmetabolisme verhogen. Wat is dan uiteindelijk nog het nut van die cardio? gewoon een extraatje aan calorieën?

Cardio stimuleert je metabolisme. Daarom is ochtend cardio een goed begin van de dag als je vet wilt verbranden. 's Ochtends is je verbranding / metabolisme gedaald naar een lage versnelling, en door te bewegen breng je die weer omhoog. Zelfs na de cardio verbrand je (theoretisch gezien) dus nog meer calorieën.

Een groot ontbijt verhoogt je metabolisme niet! Voeding heeft er wel effect op, maar dat geldt alleen voor de totale hoeveelheid voeding die je in een etmaal nuttigt.

Doe dan geen cardio ?

+1

Moet je alleen wat minder eten.

Een boterham pindakaas/confituur minder.

opzich als je voldoende KT doet en een juist dieet volgt kun je gewoon vet verliesen,
maar ik ga dan ook altijd buiten cardio'en ik vind persoonlijk op een loopband of een binnenfiets maar niks aan, ik zou dat ook nooit elke dag kunnen.
en verder moet je ht gewoon doen, jij denkt er te veel bij na, je moet gewoon gaan rennen en niet zeuren ;)

Ooit eens onder de 8-10% gecut? Zonder cardio is dat echt geen doen.. :( Dan moet je zo weinig eten dat je je metabolisme de grond in trekt. Ook verlies je door weinig carbs gewoon spiervolume (volume = geen massa). Veel atleten kiezen er voor om juist meer te eten, en NOG meer te bewegen. Zo houdt je volle en harde spieren en blijft je verbranding hoog door het vele eten.
 
Laatst bewerkt:
kan de TS de hand schudden. heb er ook een grafhekel aan. ga er vandaag mee beginnen sinds jaren :) nouja op een paar joggingrondjes in de zomer na (lekker buiten).

vandaag op de gym maar denk dat ik bij mooi weer ook lekker naar buiten ga sochtends..
 
ik heb ook een grote broer dood aan cardio ;)

voor mij is H.I.I.T. (high intensity interval training) de uitkomst gebleken.

ik ben binnen 10 min. klaar, is kort maar heftig en bewezen zeer effectief.

onderzoekers zeggen net zo effectief als 45 min. op een crosstrainer.

ik kan dat niet bevestigen, want heb nooit 45 min. op een crosstrainer gestaan, maar dat het op die korte tijd wel degelijk iets doet, is voor mij wel duidelijk.

misschien het proberen waard?

PS, ik doe de HIIT na mn KT
 
Cardio stimuleert je metabolisme. Daarom is ochtend cardio een goed begin van de dag als je vet wilt verbranden. 's Ochtends is je verbranding / metabolisme gedaald naar een lage versnelling, en door te bewegen breng je die weer omhoog.
Dat moet zich vanzelf op zich ook al wel herstellen, maar cardio zal wel helpen weer een boost te geven.

Alleen heb ik zelf in de ochtend echt geen energie om lekker cardio te doen. Als ik het probeer merk ik dat ik zelfs na een goed ontbijt gewoon veel moeite heb vergeleken met vorige sessies in de avond na een dag eten.

En een goede cardio sessie zal toch beter werken dan een slechte ochtend sessie.

Veel atleten kiezen er voor om juist meer te eten, en NOG meer te bewegen
+1
 
Niet zeuren, gewoon verstand op nul en gaan!je kan eventueel een muziekje uit je ipod opzetten. zelf doe ik dat niet overigens
 
Koop een racefiets en ga buiten wielrennen :)

In de sportschool op een loopband of fietsje zitten is idd supersaai en je zweet je kapot.

Wielrennen is al jaren mijn cardio, als je het niet te lang doet (ik rij meestal 1 tot 1,5 uur) is het prima te combineren met krachttraining.
 
Back
Naar boven