Fitness Seller

Wie kan dit verklaren?

Bezoekers in dit topic

zegtfou

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 mrt 2009
Berichten
89
Waardering
4
Ik lees hier altijd dat als je lichaam meer calorieën verbruikt dan dat er binnen komen, je gewicht verliest. Wie kan het volgende dan verklaren?

Van 1 augustus t/m vandaag 13 augustus heb ik dagelijk bijgehouden hoeveel ik eet en wat ik precies eet. Ik heb mijzelf gewogen op 1 augustus en 13 augustus 's ochtends na een bezoek aan het toilet, zonder iets te eten, maar met 1 bak koffie. Mijn dieet bestaat uit vlees, vis, groenten, fruit, eieren, af en toe pure chocolade (86%), noten en af en toe brood. Ik heb alles bijgehouden in Cron-o-meter. 90% van de dagen eet ik 's ochtends niks (ik sta 6:00 op) en begin ik pas rond 14.30 met eten.

1 augustus
Gewicht: 74 kilo
Calorieën: 1216
Verhouding: 67g eiwit, 54g koolhydraten, 85g vetten
Vitamines en mineralen: 90%/87%, 32.7g vezel

2 augustus
Calorieën: 1160
Verhouding: 106.6g eiwit, 57.6g koolhydraten, 61.4g vetten
Vitamines en mineralen: 93%/86%, 30.4g vezel

3 augustus
Calorieën: 1382
Verhouding: 44g eiwit, 157g koolhydraten, 61g vetten
Vitamines en mineralen: 96%/88%, 11.8g vezel

4 augustus
Calorieën: 1050
Verhouding: 62g eiwit, 0g koolhydraten, 87g vetten
Vitamines en mineralen: 20%/51%, 0g vezel

5 augustus
Calorieën: 1692
Verhouding: 44g eiwit, 175g koolhydraten, 56g vetten
Vitamines en mineralen: 85%/77%, 21.8g vezel
Alcohol: 380ml rode wijn

6 augustus
Calorieën: 1137
Verhouding: 10g eiwit, 173g koolhydraten, 17g vetten
Vitamines en mineralen: 33%/46%, 26.8g vezel
Alcohol: 425ml rode wijn

7 augustus
Calorieën: 2002
Verhouding: 82g eiwit, 178g koolhydraten, 108g vetten
Vitamines en mineralen: 96%/99%, 35.6g vezel

8 augustus
Calorieën: 2562
Verhouding: 79g eiwit, 313g koolhydraten, 110g vetten
Vitamines en mineralen: 98%/100%, 23.1g vezel

9 augustus
Calorieën: 957
Verhouding: 38g eiwit, 69g koolhydraten, 67g vetten
Vitamines en mineralen: 90%/92%, 40.4g vezel

10 augustus
Calorieën: 1541
Verhouding: 57g eiwit, 121g koolhydraten, 90g vetten
Vitamines en mineralen: 95%/98%, 38.1g vezel
Alcohol: 330ml rode wijn

11 augustus

Calorieën: 1379
Verhouding: 78g eiwit, 62g koolhydraten, 94g vetten
Vitamines en mineralen: 100%/93%, 27.3g vezel

12 augustus
Calorieën: 2089
Verhouding: 102g eiwit, 124g koolhydraten, 91g vetten
Vitamines en mineralen: 100%/100%, 52.3g vezel
Alcohol: 400ml rode wijn

13 augustus
Gewicht: 73.9 :eek:
 
Een van de volgende mogelijkheden?

  • Je onderhoud ligt rond de 1500 kcal
  • Je bent voedingsmiddelen vergeten in te voeren, hebt hoeveelheden verkeerd geschat of gebruikt een verkeerde database
  • Je hebt spiermassa gewonnen en vet verloren (ben je beginner?)
  • Je bent spiermassa verloren en hebt vet aangezet (laten we het niet hopen)
  • Één van de, of beide meetwaarden zijn niet correct door vocht, voedsel etc.
 
Laatst bewerkt:
Doe je krachttraining en cardio?
 
Je onderhoud ligt rond de 1500 kcal
Is dit überhaupt mogelijk? Ik loop iedere dag 30-45 minuten, sta om 6u op en ga rond 23u slapen. Daarnaast tennis ik elke dinsdag 2 uur.

Je bent voedingsmiddelen vergeten in te voeren, hebt hoeveelheden verkeerd geschat of gebruikt een verkeerde database

Ik meet alles en als ik iets niet zeker weet ga ik van een hogere schatting uit. Het zou een paar keer voor kunnen komen, maar ik ben 99% zeker van niet :)

Je hebt spiermassa gewonnen en vet verloren (ben je beginner?)
Ik train nog niet, ik ben puur bezig om vet te verliezen.

Je bent spiermassa verloren en hebt vet aangezet (laten we het niet hopen)
Het vet rond mijn buik is niet echt minder geworden, maar ik eet volgens mij voldoende eiwitten, of zit ik te laag?

Één van de, of beide meetwaarden zijn niet correct door vocht, voedsel etc.
Is het mogelijk om een halve kilo vocht vast te houden?

Geen krachttraining en cardio Arydan.
 
Lol at badass slecht eetpatroon :o

---------- Post toegevoegd Sat 13 Aug 2011 om 09:39 ----------

Het vet rond mijn buik is niet echt minder geworden, maar ik eet volgens mij voldoende eiwitten, of zit ik te laag?

Je eet soms nog niet eens 1 gram eiwit per kilogram bodyweight, wat denk je?
 
Lol at badass slecht eetpatroon :o

---------- Post toegevoegd Sat 13 Aug 2011 om 09:39 ----------



Je eet soms nog niet eens 1 gram eiwit per kilogram bodyweight, wat denk je?

Dus soms niet voldoende eiwitten eten zorgt ervoor dat ik meer spiermassa verlies dan vetmassa terwijl ik grotendeels wel genoeg eiwitten eet. Juist ja...:(. En is het niet 1 gram eiwit per kg spiermassa? Het lijkt me niet dat ik 100% uit spiermassa bestaat...

En wat is er slecht aan een eetpatroon waarbij je met relatief weinig calorieën, veel nutriënten binnen krijgt? Ik zit bijna altijd rond de 90% vitaminen en mineralen.
 
Laatst bewerkt:
En is het niet 1 gram eiwit per kg spiermassa? Het lijkt me niet dat ik 100% uit spiermassa bestaat...

Het is meer dan 2 g eiwit per kg spiermassa.. Je krijgt dus wel degelijk te weinig eiwit binnen.

Hoewel je niet traint en deze adviezen voor bodybuilders gelden (dit is immers een bb forum) zou het me niet verbazen als dit ook zo ongeveer voor niet-sporters geldt.
 
Als alles klopt, zou ik toch zeggen dat je spiermassa bent verloren.
Als je (buik)vet niet minder is geworden is dit (op vochtophoping na) de enige verklaring lijkt mij...
 
Dus soms niet voldoende eiwitten eten zorgt ervoor dat ik meer spiermassa verlies dan vetmassa terwijl ik grotendeels wel genoeg eiwitten eet. Juist ja...:(. En is het niet 1 gram eiwit per kg spiermassa? Het lijkt me niet dat ik 100% uit spiermassa bestaat...

En wat is er slecht aan een eetpatroon waarbij je met relatief weinig calorieën, veel nutriënten binnen krijgt? Ik zit bijna altijd rond de 90% vitaminen en mineralen.

Dude, sommige dagen eet je minder als 1500 kcal. Beetje starvation mode als je het mij vraagt. En ja, 1 eiwit zit je soms zelfs niet aan en als je weet dat de richtlijn 2gr+ is..
 
9 augustus
Calorieën: 957
Verhouding: 38g eiwit, 69g koolhydraten, 67g vetten
Vitamines en mineralen: 90%/92%, 40.4g vezel

hoe kun je leven van 950kcal per dag?

dat heb ik na mijn ontbijt al bijna gehad man, moet er niet aan denken om daarna niks meer te kunnen eten...
 
90% van de dagen eet ik 's ochtends niks (ik sta 6:00 op) en begin ik pas rond 14.30 met eten.

Waarom begin je uberhaupt na 14:30 pas te eten?
's-morgen is HET moment om juist te eten.
Ik denk dat je je voeding verplaatsen moet over de hele dag
 
als je ontbijt gaat je motortje lekker in de overdrive=hogere verbranding rest van de dag
als je niet ontbijt gaat je motortje in de stavation mode=lagere verbranding over de dag.
Oplossing: zelfde eten verdelen over meer maaltijden en je motor gaat verbranden als een gek.
en eet stabiel je eet op sommige dagen 2x zo veel dan op andere dagen + 13 dagen is pietsie weinig om te zien of je het goed doet wegens je vermogen om vocht vast te houden kan ook veranderen van periode tot periode.
 
Laatst bewerkt:
Je valt niet af omdat je in starvation mode zit. OF je gegevens die je hier vermeld klopt niet. OF je hebt al duidelijk ondergewicht ik weet niet hoe lang je bent maar je bent maar 74kg dan kun je nooit veel vet meer hebben tenzij je egt klein bent.
 
Je sport verder helemaal niet?
een half uurtje lopen is het meest actieve wat je doet op een normale dag?
 
Het is meer dan 2 g eiwit per kg spiermassa.. Je krijgt dus wel degelijk te weinig eiwit binnen.

Hoewel je niet traint en deze adviezen voor bodybuilders gelden (dit is immers een bb forum) zou het me niet verbazen als dit ook zo ongeveer voor niet-sporters geldt.

Als alles klopt, zou ik toch zeggen dat je spiermassa bent verloren.
Als je (buik)vet niet minder is geworden is dit (op vochtophoping na) de enige verklaring lijkt mij...

Ik dacht altijd dat het 1 gram eiwit per kilo spiermassa was, maar dat ligt dus hoger. Ik zal volgende week eens meer eiwitten gaan eten en dan bijhouden hoeveel gewicht ik verlies.

Maar ook al ben ik spiermassa kwijtgeraakt, dan nog zou ik meer afgevallen moeten zijn toch?

hoe kun je leven van 950kcal per dag?

dat heb ik na mijn ontbijt al bijna gehad man, moet er niet aan denken om daarna niks meer te kunnen eten...

Soort van IF :). In de morgen heb ik bijna nooit honger. Dit begint pas rond 12 uur. Als ik als ik wakker zou worden wel zou eten, zouden er 500+ calorieën bijkomen. Ik eet niet vaak 950 kcal per dag verder, want je wordt er wel chagrijnig en futloos van.

Waarom begin je uberhaupt na 14:30 pas te eten?
's-morgen is HET moment om juist te eten.
Ik denk dat je je voeding verplaatsen moet over de hele dag

als je ontbijt gaat je motortje lekker in de overdrive=hogere verbranding rest van de dag
als je niet ontbijt gaat je motortje in de stavation mode=lagere verbranding over de dag.
Oplossing: zelfde eten verdelen over meer maaltijden en je motor gaat verbranden als een gek.
en eet stabiel je eet op sommige dagen 2x zo veel dan op andere dagen + 13 dagen is pietsie weinig om te zien of je het goed doet wegens je vermogen om vocht vast te houden kan ook veranderen van periode tot periode.


Waarom zou ik 's ochtends eten als ik geen honger hebt? Ik zou dit even lezen: The Breakfast Myth, Part 2: The Art and Science Of Not Eating Breakfast. Ik eet ook 's ochtends niet omdat ik dan simpelweg minder calorieën eet op een dag.

Je valt niet af omdat je in starvation mode zit. OF je gegevens die je hier vermeld klopt niet. OF je hebt al duidelijk ondergewicht ik weet niet hoe lang je bent maar je bent maar 74kg dan kun je nooit veel vet meer hebben tenzij je egt klein bent.

1m80 en 74 kilo.

Je sport verder helemaal niet?
een half uurtje lopen is het meest actieve wat je doet op een normale dag?

Ik heb een kantoorbaan, maar ik tennis 1x per week en loop naar mijn werk ja.
 
Dus soms niet voldoende eiwitten eten zorgt ervoor dat ik meer spiermassa verlies dan vetmassa terwijl ik grotendeels wel genoeg eiwitten eet. Juist ja...:(. En is het niet 1 gram eiwit per kg spiermassa? Het lijkt me niet dat ik 100% uit spiermassa bestaat...

En wat is er slecht aan een eetpatroon waarbij je met relatief weinig calorieën, veel nutriënten binnen krijgt? Ik zit bijna altijd rond de 90% vitaminen en mineralen.

Toevallig eergisteren nog een docu over mensen met anorexia gezien. Die aten ook alleen maar de allergezondste dingen zoals veel groente en fruit en toch vielen ze af...

Je moet gewoon iets onder je onderhoud gaan eten. Dus niet maar 1000-1500kcals per dag gaan eten... Wat je 9/12 dagen at...

Sjonge jonge, wat een k*ttopic ook weer.. Ik snap niet dat er mensen zijn die niet inzien dat ze gewoon voldoende moeten eten om juist ook af te vallen ook al denk je alleen maar gezond te eten.

READ THE F'ING STICKIES DUDE!!!
 
En ga sporten, cardio en/of kracht!!
 
Toevallig eergisteren nog een docu over mensen met anorexia gezien. Die aten ook alleen maar de allergezondste dingen zoals veel groente en fruit en toch vielen ze af...

Je moet gewoon iets onder je onderhoud gaan eten. Dus niet maar 1000-1500kcals per dag gaan eten... Wat je 9/12 dagen at...

Sjonge jonge, wat een k*ttopic ook weer.. Ik snap niet dat er mensen zijn die niet inzien dat ze gewoon voldoende moeten eten om juist ook af te vallen ook al denk je alleen maar gezond te eten.

READ THE F'ING STICKIES DUDE!!!

Deze gefrustreerde, waardeloze en nietszeggende opmerking kun je gewoon voor je houden. Als je totaal niks heb toe te voegen, waarom post je hier dan? Ga iemand anders vervelen met je negatieve gedrag.

Er is ook altijd wel 1 iemand die denkt dat hij alles wat en daarom maar kan zeiken op mensen die vragen stellen. Post hier a.u.b. niet meer, want niemand heeft er wat aan.
 
Deze gefrustreerde, waardeloze en nietszeggende opmerking kun je gewoon voor je houden. Als je totaal niks heb toe te voegen, waarom post je hier dan? Ga iemand anders vervelen met je negatieve gedrag.

Er is ook altijd wel 1 iemand die denkt dat hij alles wat en daarom maar kan zeiken op mensen die vragen stellen. Post hier a.u.b. niet meer, want niemand heeft er wat aan.

Volgens mij help ik je toch degelijk, ik quote:"Je moet gewoon iets onder je onderhoud gaan eten. Dus niet maar 1000-1500kcals per dag gaan eten... Wat je 9/12 dagen at... ".

Ik snap alleen niet waarom er ZOVEEL mensen zijn die zonder stickies of een beetje research te lezen een topic aanmaken. En ik weet wel degelijk wat meer over voeding en over hoe gezond te leven dan jou zie ik wel.

Want als je gewoon de stickies had gelezen dat weet je dat je je BMR moet uitrekenen. Een voeding schema moet maken. Desnoods een training schema moet maken.

Waarom maak je dit topic dan aan zonder iets te hebben gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven