XXL Nutrition

Mijn vader 48 jaar, nog te doen of afgeschreven?

Bezoekers in dit topic

Lantrax91

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
31
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
66kg
Een vraagje mijn vader is 48 jaar, heeft vroeger nog aan bodybuilding gedaan. Toen hij nog tiener was. Aan 45 jaar denk ik heeft hij een jaar doorgedaan (met whey voor de training i.p.v. na), maar er was geen progressie. Mijn vader is slank, is het nog mogelijk om breed te worden aan die leeftijd. Zoja welk dieet en zo en welk trainingsprogramma en welke supplementen?

Alvast bedankt!
 
nooit te oud om te traine
 
Al er zelfs gasten van 60+ het kunnen doen kan hij het ook.
 
Ik ken je vader niet ofzo, kunnen veel factoren meespelen maar ik zou zeggen, je bent nooit te oud om (weer) de gewichten optepikken
 
Het is altijd beter om te trainen dan niet te trainen, welke leeftijd dan ook. (Binnen de grenzen van je kunnen en herstelvermogen). Zelf op een leeftijd waarop je niet meer kan gainen, kan je wel de aftakeling vertragen.
 
Een vraagje mijn vader is 48 jaar, heeft vroeger nog aan bodybuilding gedaan. Toen hij nog tiener was. Aan 45 jaar denk ik heeft hij een jaar doorgedaan (met whey voor de training i.p.v. na), maar er was geen progressie. Mijn vader is slank, is het nog mogelijk om breed te worden aan die leeftijd. Zoja welk dieet en zo en welk trainingsprogramma en welke supplementen?

Alvast bedankt!


Zijn tienerjaren waren in een periode dat het in zwang was om alle spiergroepen maar 1x per week te pakken, maar dan met heel Volume (veel verschillende oefeningen en per oefening 3-4 sets)

Het is goed mogelijk dat het door zijn leeftijd nu effectiever is om al z'n spiergroepen wat frequenter te trainen dan hij vroeger (waarschijnlijk) deed.
3-4 keer per week, maar dan met veel minder oefeningen/werksets per keer.
 
wat een awkward title is me dat :roflol:
 
op latere leeftijd is het meestal makkelijker om massa aan te komen dan af te vallen..
 
Ik vind hem nog wel te doen hoor..

OT: Nooit te laat om de draad weer op te pakken toch, altijd beter dan niet trainen
 
Kan zeker, al zal het herstelvermogen op die leeftijd toch iets trager gaan dan bij een 20er :) & blessures kunnen ook sneller optreden.
 
Ik had pics verw8 :(
 
kan zeker wel....maar het is altijd beter om iets te doen dan niets te doen en hij gaat er altijd wel profijt van hebben.....het groeien is natuurlijk minder omdat zijn natuurlijke testosteron aanmaak een heel stuk minder is.
 
vraag het eens aan 3XL :)
 
Nee man omdat hij 48 jaar is heeft hij nog 0,0% kans om te gainen :rolleyes:
 
Ik hoop maar van wel, want het is nog maar 7 jaar te gaan. Tuurlijk kun je nog groeien; het gaat alleen minder snel als een jaartje of 20 geleden voor je pa. (en voor mij:rolleyes::o)
 
Bij ons in de gym traint zelfs een 74 jarige opa :D
 
In mijn gym traint ook een oudere kerel. Ik weet niet precies zijn leeftijd, maar zeker ouder dan 48. Die vent is ****ing sterk, en naast KT bokst hij ook nog.
 
Back
Naar boven