AndroidHealthClinic

Beste macro split?

Bezoekers in dit topic

facebook

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
1.139
Waardering
34
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Hey allemaal.

Vorig weekend heb ik een workshop gehad met Rob Riches (leven compleet, no homo). Nu sprak hij erover dat een 35/50/15 split een goede indicatie is om massa aan te zetten, al dan niet geheel droog.

Rob is geen voorstander van bulken of cutten maar eerder van mass gain fases en fat loss fases. Echt zwaar bulken of cutten vind hij niet erg gezond. Hij probeert het hele jaar door single digit te blijven.

Nu vraag ik me toch af hoe de rest hierover denkt, wat is volgens jullie de beste macro split om
*massa aan te zetten
*droog te blijven en toch massa aan te zetten
*onderhoud
*droog komen

En waarom? Had ergens een dood topic gevonden maar had er niet veel aan.

Zelf ben ik wat gevoelig voor koolhydraten, nu heb ik echter mijn schema geheel omgegooid en staan er zo goed als geen bewerkte producten in. Het enigste dat ik nu nog eet is : havermout, zoete aardappelen, banaan (1 smorgens), rijst & kip/vis en brocolli en wat ander groen gedoe. Zou me verbazen moest ik hiervan hoger dan 12% bf komen te staan (??).


Sticky's heb ik doorgelezen, vraag gewoon om een mening.
 
Rob is geen voorstander van bulken of cutten maar eerder van mass gain fases en fat loss fases.

Ah ja, gewoon bulken en cutten dus.. Bulken is niet per se alles eten wat in je buurt komt en cutten is niet per se een tekort van 1000 kcal creëren, er zijn tussenwegen.

wat is volgens jullie de beste macro split om
*massa aan te zetten
*droog te blijven en toch massa aan te zetten
*onderhoud
*droog komen

Hier bepaalt niet de macroverdeling maar het totaal aan kcal het verschil. Logischerwijs zul je bij onderhoud en massa aanzetten meer gram van alles binnenkrijgen.

Het enigste dat ik nu nog eet is : havermout, zoete aardappelen, banaan (1 smorgens), rijst & kip/vis en brocolli en wat ander groen gedoe. Zou me verbazen moest ik hiervan hoger dan 12% bf komen te staan (??).

Keuze van producten bepalen niet of je aankomt of afvalt. Het totaal aan kcal en de macro's bepalen dat. Dus je kunt met dat kleine scala van 'gezonde' producten waartoe je je beperkt hebt, prima vet aankomen.

Tot slot wil ik je nog even waarschuwen, of het nu nodig is of niet. Je steeds meer beperken tot een kleine groep door jou of andere bro's gelabelde 'gezonde' producten is een sterk signaal van orthorexia. Het is zeker goed om het grootste gedeelte van je dagelijkse voeding uit onbewerkte producten te halen, maar je moet er niet in doorslaan. No offence.
 
De reden waarom ik dit vraag is omdat Rob zei dat 40/40/20 perfect zou zijn voor onderhoud. 45/35/20 perfect zou zijn voor cut en 35/50/15 perfect voor bulk.

Net even opgezocht wat Orthorexia is en zover is het nog niet hoor. :) In het weekend drink ik wel nog regelmatig is wat wijn of redbull (lage suiker) en eet ik wel is een kebab of mcdo.

Bedankt voor de info Temujin!
 
Back
Naar boven