MuscleMeat

barbell CHEAT curls om verder te komen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

doedieakka

Cool Novice
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
129
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
ik kom niet echt vooruit qua kracht bij biceps. moet ik dan hoger gewicht pakken en dan cheaten?
 
Aardig zwart wit gesteld. Lijkt mij beter om het aftewisselen;)
 
Volgens mij ligt het aan je voeding....
 
preacher curls hebben mij heel snel vooruit geholpen.
 
Tot falen en daar voorbij leek bij mij wel te helpen. Doe dat zelf altijd op een curlmachine met 1 arm per keer, zodat de andere kan bijhelpen.
 
ik kom niet echt vooruit qua kracht bij biceps. moet ik dan hoger gewicht pakken en dan cheaten?

Cheaten doen we niet aan! gewoon tot falen met goede techniek pakken dat deed mij goed.
 
Cheat curls, iedereen doet er zo negatief over.
Is net zoals croc rows, cheatend omhoog gefocust omlaag.

Myth Busted !
rKw68.gif


Als je niet vooruit gaat, afwisselen tussen oefeningen.
Probeer dan hammer curls, concentration, preacher, cable, ez-bar, barbell, ... gewoonweg een oefening die je niet doet erbij gooien en die andere weg gooien ;)
 
Ga zo curlen
http://www.youtube.com/watch?v=SF_rWAYJS6M

Laag gewicht en perfecte uitvoering < Zwaarder gewicht en uitvoering met een beetje cheaten

Zo ga ik dus echt NOOIT van mijn leven staan...

Als je wil cheatcurlen doe dat dan met dumbbells, en liefst ZITTEND met je rug tegen de leuning..

Dumbbell keihard omhoog (Zonder te forceren, gewoon normaal, beetje slingeren met de arm mag wel, NIET vanuit de rug!) En als je omhoog gaat kan je met je lichaam IETS naar de zijkant hellen zodat de elleboog onder de schouder komt, iets naar voren en omhoog die dumbbell..

Dan langzaam laten zakken,en herhalen.. 8 tot 10 reps rechts, en dan links (En dat is dan 1 set)
 
Doel van barbell curls?
- Biceps (+ andere armbuigers) zo zwaar mogelijke prikkel geven.

Cheaten dus.. Of oefen je voor de Strict Curl World Championship?
 
Laatst bewerkt:
Doel van barbell curls?
- Biceps (+ andere armbuigers) zo zwaar mogelijke prikkel geven.

Cheaten dus.. Of oefen je voor de Strict Curl World Championship?

Inderdaad, mee eens.. (Dikgedrukte) maar als je teveel cheat geef je je rug ook prikkels.. met andere woorden.. niet teveel cheaten anders ben je stom bezig :P

(Hey is mijn mening eh :P Dus geen bashing op andere mensen hun manieren, voor de een werkt dit, voor de ander dat..)

Topic starter kan het best allemaal proberen en kijken wat het beste uitkomt :)
 
Als cheatcurls zwaar genoeg zijn om een prikkel te geven aan je rug kun je ze inderdaad beter niet doen.. Dat betekent namelijk dat je een beachboy bent die nodig moet gaan squatten en deadliften.
 
Laatst bewerkt:
Als cheatcurls zwaar genoeg zijn om een prikkel te geven aan je rug kun je ze inderdaad beter niet doen.. Dat betekend namelijk dat je een beachboy bent die nodig moet gaan squatten en deadliften.

Boom! inderdaad :)
 
Strict zorgt voor prikkel in een stretched positie van de biceps, cheated zorgt voor prikkel in midrange positie.

Spieren zijn het sterkst in midrange, daar valt dus de grootste winst te behalen. Bovendien is de excentriche fase zwaarder bij cheat curls. En als je de stretch positie wilt benadrukken zijn er betere varianten, zoals incline dumbbell curls.
 
Ga zo curlen
http://www.youtube.com/watch?v=SF_rWAYJS6M

Laag gewicht en perfecte uitvoering < Zwaarder gewicht en uitvoering met een beetje cheaten

Zo zou ik dus echt niet gaan curlen.
Zoals deze persoon het doet pakt ie zowat alles van uit zijn rug met dat geslinger.

als ik hem zo zou doen zou ik tegen de muur gaan staan en de rug tegen de muur drukken terwijl je curlt dan hou je je rug netjes recht en focus je goed op de biceps
 
Ook niet als (bijvoorbeeld) laatste set? Als je altijd "strikt" bent zie ik niet hoe je de negatieve fase goed kan benutten, als je blijkbaar bij het falen van de positieve stopt.
 
Zo zou ik dus echt niet gaan curlen.
Zoals deze persoon het doet pakt ie zowat alles van uit zijn rug met dat geslinger.

als ik hem zo zou doen zou ik tegen de muur gaan staan en de rug tegen de muur drukken terwijl je curlt dan hou je je rug netjes recht en focus je goed op de biceps

"Deze persoon" is Matt Kroc, en niet geheel onbekende in de krachtsportwereld. Je zou m misschien eens moeten googlen, zijn manier van trainen heeft m aardig ver gebracht...
Niks mis met cheaten, zo lang het binnen de perken blijft en je doel niet voorbij schiet. Duidelijk in het filmpje dat het Kroc's biceps geen windeieren heeft gelegd... Als je af en toe niet een beetje cheat, word je nooit sterk.
 
lol, ik doe het altijd zo, wist niet eens dat het echt cheaten was..
 
ik kom niet echt vooruit qua kracht bij biceps. moet ik dan hoger gewicht pakken en dan cheaten?

Prima manier om masssa op te bouwen en/of om door een plateau heen te komen.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 14:27 ----------

lol, ik doe het altijd zo, wist niet eens dat het echt cheaten was..

Cheaten heeft een negatieve naam omdat sommigen de techniek gebruiken om een oefening makkelijker te maken. Maar als je de techniek gebruikt om de oefening beter te maken is er niets negatiefs aan cheaten te bedenken.

Bv de cheat curl, als je extra momentum gebruikt om net door het dooie punt te komen betekend het dat je de rest van de bewegingsbaan zwaarder belast. Cheat je niet dan belast je alleen het dooiepunt maximaal, de rest niet.

Met cheaten kan je dus de voledige bewegingsbaan maximaal belasten. Zolang het accent maar op de armen ligt en niet op de onderrug.
 
Back
Naar boven