MuscleMeat

Achterkant schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmo786

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
461
Waardering
9
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Dag mede ddbérs

Ik zoek een goede oefening voor de achterkant van de schouders.
Door vele borst oefeningen en military presses is de voorkant te snel gaan groeien vergeleken de achterkant..

Wie weet een goede oefening om die flink aan te kunnen pakken?
http://www.google.nl/imgres?q=achterkant+schouders+plaatje&hl=nl&sa=X&gbv=2&biw=1920&bih=989&tbm=isch&tbnid=ejFuDGwvsNbJxM:&imgrefurl=http://www.myworkout.be/2010/11&docid=wkgD_d1ggQ-c2M&w=150&h=150&ei=D-NDTozWHc6i-ga95bmiCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=208&vpy=278&dur=7035&hovh=120&hovw=120&tx=99&ty=50&page=1&tbnh=120&tbnw=120&start=0&ndsp=62&ved=1t:429,r:9,s:0
 
Laatst bewerkt:
bij barbell rows voel ik de achterkant van mijn schouder wel. Met je lichaam evenwijdig met de grond, horizontaal dus.
 
1. Behind-neck press
2. Bent-over single-arm raises
3. Bent-over straight-arm raises
4. dumbbell rows
5. Rear bench lateral raises
6. Bent-over cable laterals
 
Laatst bewerkt:
+ Facepulls
 
Ook niks mis met de vertrouwde machine die je ook voor flyes gebruikt.
 
oke oke thanks dan weet ik genoeg.
Gewoon meer de achterkant trainen!

thanks :)
 
ik doe graag rear flies met dumbbells en met cables. met DBs doe ik ze liefst liggend op een incline bench. kan ik minder gewicht pakken, maar ik voel mijn schouders beter.
 
Reverse Pec-Deck

---------- Post toegevoegd Thu 11 Aug 2011 om 17:45 ----------

of met dumbbells rear lateral raise:

DBLyingRearLateralRaise.gif
 
Ik raak hier altijd in de war mee... Bij de delts, is het zo dat:
Deltiod Anterior = voorkant
Deltoid Lateral = zijkant
Deltoid Posterior = achterkant

Toch?
 
Ja. Kan even geen ezelsbruggetje vinden om dat makkelijker te onthouden maar het is goed.
 
denk aan je posterior chain (ACHTERkant kont, rug, hams) als ezelsbruggetje voor posterior delts
 
Ik raak hier altijd in de war mee... Bij de delts, is het zo dat:
Deltiod Anterior = voorkant
Deltoid Lateral = zijkant
Deltoid Posterior = achterkant

Toch?

Helemaal correct. :thumbs:
 
1. Behind-neck press
Verkeerde opvatting die vele mensen maken. Train je gewoon de voorste en middelste kop mee. Achterkant komt er bijna niet aan te pas, en is nog een slecht voor de schoudergewrichten owv interne rotatie.

Goede oef die je, spijtig genoeg, maar zelden tegenkomt is de reverse overhead DB laterals. Lijkt een beetje op een omgekeerde side lateral. Neem je de middelste en achterste kop mee.
 
Verkeerde opvatting die vele mensen maken. Train je gewoon de voorste en middelste kop mee. Achterkant komt er bijna niet aan te pas, en is nog een slecht voor de schoudergewrichten owv interne rotatie.

Goede oef die je, spijtig genoeg, maar zelden tegenkomt is de reverse overhead DB laterals. Lijkt een beetje op een omgekeerde side lateral. Neem je de middelste en achterste kop mee.

Behind neck press voelt lekker bij mij hoor
 
Zeer blessure gevoelig..

Niet per definitie. Ligt eraan hoe je hem uitvoert, en of je met 90% van je 1rm bezig bent op met 70% van je 1rm. Sommige (waaronder ik) doen hem al jaren probleemloos. Dus om hem nou blessures gevoelig te noemen?

Blessures ontstaan door onverstandig of fout trainen.
 
  • Like
Waarderingen: Neee
Niet per definitie. Ligt eraan hoe je hem uitvoert, en of je met 90% van je 1rm bezig bent op met 70% van je 1rm. Sommige (waaronder ik) doen hem al jaren probleemloos. Dus om hem nou blessures gevoelig te noemen?

Blessures ontstaan door onverstandig of fout trainen.

Laat ik het dan zo stellen, als je weet wat je doet valt het wel mee maar ik zie vaak genoeg mensen deze oefening met een veels te zwaar gewicht doen. En nu is het zo dat elke oefening blessure gevoelig is wanneer deze niet goed wordt uitgevoerd maar ik vind persoonlijk dat je uit moet kijken met deze oefening (zeker de beginners waaronder ikzelf)
 
Back
Naar boven