XXL Nutrition

Deadlift vraagje

Bezoekers in dit topic

Let er ook op dat de plates kunnen draaien tijdens de beweging. Ik merk vooral met RDLs dat dit best uitmaakt.
 
Gebruik je mixed grip?

Tja 100kg stelt niet veel voor mss (No offence) maar het is wel een PR voor jouw, dus als het jouw helpt om een pr te maken. Nee vind ik het niet kwaad kunnen. Enkel moet je, je grip zeker niet verwaarlozen en gewoon lekker meetrainen. Maar voor een pr straps gebruiken, ik zie geen probleem.

Kwaad kan het iig helemaal niet.

+1

en wat betreft die mixed grip, zou ik in t begin niet doen.
is dan tijdens je DL training gelijk een mooie GRIP training

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 09:23 ----------

Wat boeit grip kracht? Als je onderarmen gewoon goed lopen maakt het toch niet uit of je raw 200kg of 80kg kan deadliften?

We zijn toch bbers geen pl'ers.

ow, dus het gaat er enkel om hoe t eruitziet ? :p
 
Allemaal merci voor de uitleg, ik heb er nu wel een beter zicht op!

Iedereen is beloond:)
 
Ik zal even mijn situatie schetsen...

Ik train nu al een goede 3 maand en botste daar straks op een probleem, namelijk: Ik wilde mijn 6x100 kg DL (nieuwe pr) uitvoeren, maar ik kon de baar aan mijn linkerkant niet vasthouden doordat mijn hand openglipte. Vervolgens kreeg ik van de baas straps waardoor deze plots heel vlotjes lukte.

Mijn vraag is dus als volgt: Kan dit kwaad? Is het al verstandig om nu reeds met straps te beginnen?

Graag jullie meningen en jullie zijn alvast bedankt!

+1

en wat betreft die mixed grip, zou ik in t begin niet doen.
is dan tijdens je DL training gelijk een mooie GRIP training

Heel herkenbaar probleem. Mijn grip is ook nog steeds de beperkende factor bij de DL. Elk setje dat je zonder straps kan pakken is meegenomen. Daarbij zou ik juist wel mixed grip adviseren. Dat heeft mijn grip juist verbeterd en je kunt de overige betrokken spieren zwaarder belasten. De deadlift is tenslotte niet primair bedoeld als grip training, maar voornamelijk voor bovenbenen en onderrug. Het verbeteren van je grip is geen goede reden om je DL te beperken.

Na je laatste setje, dat je waarschijnlijk met straps heb moeten pakken, probeer dan de halter vanaf een rek te tillen en zo lang moeglijk vast te houden. De beste grip training is nog altijd een zo zwaar mogelijk gewicht zo lang mogelijk vasthouden. Niet knijpers of wrist curls.

Succes! :thumbs:
 
Na je laatste setje, dat je waarschijnlijk met straps heb moeten pakken, probeer dan de halter vanaf een rek te tillen en zo lang moeglijk vast te houden. De beste grip training is nog altijd een zo zwaar mogelijk gewicht zo lang mogelijk vasthouden. Niet knijpers of wrist curls.
+1

Blijven hangen aan een pullup bar o.i.d. werkt ook goed.
 
Maar het is gewoon zielig als je 200kg met straps kan. En als je ze af doet amper 100 kilo de lucht in krijgt :o

Goeie.. heb nog nooit straps gebruikt.

Maar ik neem aan dat magnesium wonderen doet tegen zweethanden? Wie kan me zeggen waar je dat kan halen?
 
Goeie.. heb nog nooit straps gebruikt.

Maar ik neem aan dat magnesium wonderen doet tegen zweethanden? Wie kan me zeggen waar je dat kan halen?

Magnesium doet inderdaad wonderen tegen zweethanden :D

Ik zweet zelf ook best erg, en zonder magnesium heb ik moeite met 140-150kg op reps, met magnesium kan ik gewoon (bijna) alles vasthouden :D
 
Gewoon aan je grip werken, zijn ook oefeningen voor.
Ik heb nog nooit straps gebruikt, maar heb van nature sterke onderarmen/goede grip dus heb misschien makkelijk praten.
 
Gewoon aan je grip werken, zijn ook oefeningen voor.
Ik heb nog nooit straps gebruikt, maar heb van nature sterke onderarmen/goede grip dus heb misschien makkelijk praten.

Als is je grip nog zo sterk, met zweethanden ga je niks vast kunnen houden ;)
 
Back
Naar boven