Fitness Seller

Tijdelijk verlies (klein) deel gezichtsveld rechteroog tijdens trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.532
Waardering
22.270
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Wie-o-wie herkent dit? Had gister tijdens m'n laatste setje van incline dumbbell drukken een klein deel onderin rechts van m'n gezichtsveld wat 'wegviel' (niet dat het daar dan zwart wordt ofzo, maar er komt een vlak met een gigantische vreemde blur, vergelijkbaar met dat van oogmigraine, maar dan excl. de flikkering). Het pulseerde als ik het me goed herinner enigszins mee met m'n hartslag en trok binnen enkele seconden volledig weg na het staken van de oefening. Tevens trok het al langzaam weg als ik het me goed herinner bij de neerwaartse beweging, en kwam het weer op bij de opwaartse (heb nog 2 herhalingen doorgedrukt). Ik dacht zelf aan de uitzettende aderen in combinatie met de oogdruk oid. die tegen m'n netvlies aandrukken?

Dit was dus duidelijk niet de gebruikelijke 'vlekken' voor de ogen door intensieve inspanning of het wazig worden door zuurstofgebrek/snel opstaan whatever.

Ik ga sowieso langs de huisarts als het weer voorkomt, maar ben benieuwd wie dit herkent.
 
Ook wel eens, maar bij mij is het omdat ik een beetje onbewust mn ogen soms heel erg samenknijp bij het naar boven duwen.
 
Had ik in het begin ook veel last van, toendertijd wist ik nog niet dat ik ook ademhalen moest tijdens het trainen.

Misschien heb je wel een vitamine A tekort, een je weleens worteltjes of ijsberenlever?
 
Laatst bewerkt:
Ik supplementeer een multivitamine en los nog vitamine D en zink, verder eet ik veel vlees (kip, tartaar), vis (schol, zalm, tonijn), rijst, pasta, cashewnoten, groenten (broccoli, bloemkool voornamelijk), sporadisch fruit (ananas, meloen, ...) en eet ik ook frequent eieren (bevatten ook veel vitamine A). Denk dat het niet in m'n dieet zit eerlijk gezegd. :)

Ademhaling zou ik inderdaad wat beter op kunnen letten, heb vaak de neiging om bij de laatste paar 'zware' herhalingen niet helemaal deftig op m'n ademhaling te letten, dit verhoogt natuurlijk de oogdruk.
 
Laatst bewerkt:
Mmmm, klinkt apart.
Heb het volgens mij ook wel eens, maar dan met mijn hele ogen dat ik als ik flink tegen failure zit moeilijk scherp kan stellen.
 
Mmmm, klinkt apart.
Heb het volgens mij ook wel eens, maar dan met mijn hele ogen dat ik als ik flink tegen failure zit moeilijk scherp kan stellen.

Mja, dat bedoel ik dus net niet :) Het is echt 'n specifiek gedeelte wat wazig/verstoord raakt en me sterk doet denken aan het wegvallen van het gezichtsveld zoals bij oogmigraine, dus het is in principe geen kwestie van scherpstellen/wazigheid zoals jij beschrijft. Dat heb ik vaak bij beentrainingen overigens (na de oefening weliswaar).
 
Genoeg vocht???
 
Heb je oogmigraine? Zo nee, hoe weet je dan hoe het er uit ziet?
 
Heeft het niet daar mee te maken?














Een bril, oog klachten....... Beta
 
Nee, staat los van oogmigraine. :)
 
Misschien was er wel een adertje in je oog op de plek geknapt. Had je na (of tijdens) het trainen nog in de spiegel gekeken naar je oog?
 
Misschien was er wel een adertje in je oog op de plek geknapt. Had je na (of tijdens) het trainen nog in de spiegel gekeken naar je oog?

Ja, heb direct gekeken in de spiegel na het staken van de oefening, en paar minuten later nog 'n keer en paar uur later nog 'n keer. Viel niks te zien.
 
Setje met hoge intensiteit? Zou even op je ademhaling letten, XXL. Kijken of het dan weg gaat.
 
Klinkt als een gevalletje zuurstoftekort. Zoals je zelf al zei misschien verstandig om je ademhaling te controleren. Als dat het probleem niet oplost zou ik even langs je huisarts gaan.

Ademhaling is natuurlijk sowieso wel goed voor je prestaties, alhoewel het in het begin raar kan aanvoelen omdat je het niet gewend bent. Vooral met leg pressen en squatten heb je de neiging adem in de houden om core spanning op te bouwen. Met squatten wel handig, maar leg pressen en alle andere oefeningen niet nodig. Contractie = uitblazen, en excentrisch = inademen (wist je vast al wel). :)

Succes iig!
 
Ademhaling?
Misschien even verhoogde oogdruk > wazig zicht?
 
Je kan ook eens laten testen op glaucoom. Google er maar eens naar. Better safe than sorry..
 
Word ik al op getest i.v.m. een afwijking aan beide oogzenuwen, ga al 10 jaar ieder jaar op controle.
 
Ik denk dat het aan je ogen ligt.
 
Back
Naar boven