AndroidHealthClinic

Wie kan dit verklaren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik mijn 3600 kcal verdeel over 7 maaltijden, voel ik me veel beter en zie ik er ook beter uit dan als ik dat in 3-4 maaltijden probeer te eten. Heb veel minder vet erdoor
 
Als ik mijn 3600 kcal verdeel over 7 maaltijden, voel ik me veel beter en zie ik er ook beter uit dan als ik dat in 3-4 maaltijden probeer te eten. Heb veel minder vet erdoor

Is logisch, want kleindere maaltijden verdeeld over de dag zorgen voor een betere stofwisseling.
 
Is logisch, want kleindere maaltijden verdeeld over de dag zorgen voor een betere stofwisseling.

Daarom dus ook dat ik hem aanbeveel om meer te eten per dag - Als ik zie dat ie pas om 14u30 begint met eten dan heb je daar al een probleem als je wilt afvallen
 
katsjoee, meer eiwitten eten is goed advies inderdaad.


Daarom dus ook dat ik hem aanbeveel om meer te eten per dag - Als ik zie dat ie pas om 14u30 begint met eten dan heb je daar al een probleem als je wilt afvallen

Waarom heb je dan een probleem?
 
Waarom heb je dan een probleem?
Ik neem aan dat je "normaal" eet na 14u30, zal je stofwisseling niet optimaal zijn
Je kan veel meer / sneller vet / gewicht verliezen bij meer en kleinere porties.

En moest ik moeten wachten tot 14u30 om te eten zou ik zo uitgehongerd zijn dat ik minder geneigd ben om op voeding te letten..
 
Waarom begin je uberhaupt na 14:30 pas te eten?
's-morgen is HET moment om juist te eten.
Ik denk dat je je voeding verplaatsen moet over de hele dag

dit dacht ik ook, je eerste maaltijd krijg je meestal maar binnen als je al 8uur wakker bent, s morges als je opstaat moet je bijna meteen eten, is de belangrijkste maaltijd, volgens mij staat je metabolisme op een laag pitje en daardoor verteer je het voedsel niet zo goed, zelf al krijg je zeer weinig kcal binnen, verdeel het wat meer, eet op de juiste momenten, kleinere maaltijden om de 3 uur ongeveer en meer eiwitten ook

geloof het of niet, sommige (dikkere) mensen beginnen pas te vermageren door regelmatiger en meer te eten :)
 
leer eten dude.
Je zit op killerweinig kcal.
tuurlijk eerste periode vlieft je gewicht achteruit, maar daarna gaat je lichaam op spaarstand. anders zou je doodgaan.

eet 300 kcal onder je onderhoud, en doe cardio en krachttraining. en nee, van die krachttraining ga je echt niet gelijk massa aanzetten waarbij je op arnold gaat lijken.
was het maar zo'n feest. Krachttraining verhoogt puur je verbranding, want met dat superintensieve kantoorbaantje verrek je vast geen spier.
 
Zegtfou: ik denk dat we kunnen vaststellen dat je het op jouw manier hebt geprobeerd en dat je nu een plafond hebt bereikt. Waarschijnlijk wil je door dat plafond heen, anders zou je hier geen topic over hebben geopend. Zou je het advies van anderen niet in overweging kunnen nemen, bijvoorbeeld door te beginnen met ontbijten? Het beste advies dat je kan krijgen is soms de feedback waar je het minst op zit te wachten. Jouw koppigheid kan je tegenwerken in het bereiken van je doelstellingen. Als je valt over mijn gebruik van koppigheid in deze reactie, dan heeft mijn bericht gefaald. Tip: what got you here, won't get you there door Marshall Goldsmith. Succes met het nastreven van je persoonlijke doelstellingen.
 
Ga 2 weken cutten, 1 week bulken, icm met 3 keer fullbody KT per week!
 
1. Dat is 1 dag...je metabolisme verlaagd niet als je 1 dag op 957 calorieën zit. Dit moet structureel gebeuren. Maar als je de 1e post gelezen had, had je kunnen lezen dat dit niet het geval is.

2. Mijn onderhoud is ongeveer 2000 calorieën.

Je bent toch een man en geen vrouw he? Zelf al zit je een ganse dag op je lui gat op kantoor, je onderhoud zal al hoger liggen, je beweegt toch nog iets op je dag vermoed ik?
 
Dat dit topic nog leeft... Tjee :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn 3600 kcal verdeel over 7 maaltijden, voel ik me veel beter en zie ik er ook beter uit dan als ik dat in 3-4 maaltijden probeer te eten. Heb veel minder vet erdoor

Is logisch, want kleindere maaltijden verdeeld over de dag zorgen voor een betere stofwisseling.

Daarom dus ook dat ik hem aanbeveel om meer te eten per dag - Als ik zie dat ie pas om 14u30 begint met eten dan heb je daar al een probleem als je wilt afvallen

Ik neem aan dat je "normaal" eet na 14u30, zal je stofwisseling niet optimaal zijn
Je kan veel meer / sneller vet / gewicht verliezen bij meer en kleinere porties

s morges als je opstaat moet je bijna meteen eten, is de belangrijkste maaltijd, volgens mij staat je metabolisme op een laag pitje en daardoor verteer je het voedsel niet zo goed

geloof het of niet, sommige (dikkere) mensen beginnen pas te vermageren door regelmatiger en meer te eten :)


[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
so_much_fail_trollcat.jpg
 
Daarom dus ook dat ik hem aanbeveel om meer te eten per dag - Als ik zie dat ie pas om 14u30 begint met eten dan heb je daar al een probleem als je wilt afvallen

haha hoezo? verklaar?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20339363

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19943985


Deze studies tonen aan dat het niet zo is, maar ik betwijfel of je engels kan lezen. Misschien volgende keer onderbouwen waarom wat je zegt zo is, anders is het waardeloos en moet niemand het aannemen.

---------- Post toegevoegd Sun 21 Aug 2011 om 16:37 ----------

dit dacht ik ook, je eerste maaltijd krijg je meestal maar binnen als je al 8uur wakker bent, s morges als je opstaat moet je bijna meteen eten, is de belangrijkste maaltijd, volgens mij staat je metabolisme op een laag pitje en daardoor verteer je het voedsel niet zo goed, zelf al krijg je zeer weinig kcal binnen, verdeel het wat meer, eet op de juiste momenten, kleinere maaltijden om de 3 uur ongeveer en meer eiwitten ook

geloof het of niet, sommige (dikkere) mensen beginnen pas te vermageren door regelmatiger en meer te eten :)

Bullshit, verklaar aub?

Ontbijt vlak na het opstaan wordt altijd de hemel ingeprezen omdat je na het slapen insuline gevoelig zou zijn, terwijl zo weinig mensen niet weten waarom dit zo is. Dit heeft niets te maken met de ochtend of een speciaal uur dat magic powers heeft namelijk haha.

Hier wordt het uitgelegd door Martin :

"Sometimes, an argument is made for eating breakfast as we are more insulin sensitive in the morning. This is true; you are always more insulin sensitive after an overnight fast. Or rather, you are always the most insulin sensitive during the first meal of the day. Insulin sensitivity is increased after glycogen depletion. If you haven't eaten in 8-10 hours, liver glycogen is modestly depleted. This is what increases insulin sensitivity - not some magical time period during the morning hours. Same thing with weight training. Insulin sensitivity is increased as long as muscle glycogen stores aren't full. It doesn't disappear if you omit carbs after your workout."



Ik raad overigens iedereen aan om een aantal mythes te doorbreken door even deze link door te lezen :

http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Hij legt uit waarom het niet zo is d.m.v studies en deels eigen logica. (ben het trouwens niet op alle dingen voor 100% met hem eens, maar als ik zie wat een onzin mensen hier blijven verkondigen, is het wel aangeraden zelf wat meer te redeneren en de link eens door te nemen)
 
Laatst bewerkt:
Wat een hopeloos topic zeg, op een goede dag had ik me krom gelachen om die reacties.

Mijn eigen indruk is trouwens dat je 1-2 kg vet verloren bent en wat meer vocht vasthoudt/wat meer eten in je maag hebt op het moment van wegen, of iets in die richting. Zal wel goedkomen wanneer je het langer aanhoudt. Ik zou trouwens eerder vóór het afvallen dan na het afvallen beginnen met krachttraining, dan kun je misschien wat meer spiermassa vasthouden, het zou zonde zijn als je daar ook nog eens wat van verliest tijdens het afvallen.

Mijn dieet bestaat uit vlees, vis, groenten, fruit, eieren, af en toe pure chocolade (86%), noten en af en toe brood.
(En wijn)
Haha, dat lijkt echt heel erg op wat ik eet(al zit ik meer richting de 3000 kcal:p), alleen eet ik geen brood, maar rijst af en toe.
 
Waarom willen er zoveel mensen eerst hun vet verliezen en dan spieren opbouwen. Het is sowieso al moeilijk om alleen spieren aan te komen en geen vet. Zeker (zoals al gezegd) dat je meer vet verbrand als je meer spieren hebt.

Bij jouw stats moet je krachttraining doen en ong op onderhoud zitten met veel eiwitten , en dat is dan zeker 2000+ kcal en 2-2.5gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten.

Je lichaam verbrand meer dan 1000 kcal per dag moest je alleen maar in de zetel liggen en tv kijken , dus dit is gewoon handelen uit ignorance. Op de manier dat je de vraag stelde snap je er niets van , dan is het toch wel verbazend dat je andere mensen dom noemt terwijl je overduidelijk zelf het antwoord op je 'probleem' niet weet.

Respect geven is respect krijgen , zeker als je doel is om hulp te krijgen van mensen.
 
Here’s another common cause of fat loss plateaus: Your calories are too low and
your body has gone into starvation mode. Once you go into starvation mode, no amount
of increased training will help. The only way to get out of starvation mode is to eat more.
If you know your caloric intake has been very low for a long time and you suspect the
starvation response is the culprit, the best thing you can do is raise your calories. Keep
your food quality “clean” (don’t eat a lot of junk), just eat more of the same good foods.
Depending on the degree to which you have slowed your metabolism, you might need a
brief one to three day raise in calories before dropping back down (zig-zag method), or
you might need to raise your calories for longer period.

van burn the fat feed the muscle.

overigens een van de links die blaaaaat heeft gegeven dat 6 maaltijden onzin is.
staat er rechts bij recommended reading burn the fat feed the muscle.
waarin volgens mij staat dat je met 6 kleine maaltijden je metabolisme versnelt :)

maar dat is je ook al duidelijk gemaakt door een tiental ander mensen.
 
Here’s another common cause of fat loss plateaus: Your calories are too low and
your body has gone into starvation mode. Once you go into starvation mode, no amount
of increased training will help. The only way to get out of starvation mode is to eat more.
If you know your caloric intake has been very low for a long time and you suspect the
starvation response is the culprit, the best thing you can do is raise your calories. Keep
your food quality “clean” (don’t eat a lot of junk), just eat more of the same good foods.
Depending on the degree to which you have slowed your metabolism, you might need a
brief one to three day raise in calories before dropping back down (zig-zag method), or
you might need to raise your calories for longer period.

van burn the fat feed the muscle.

overigens een van de links die blaaaaat heeft gegeven dat 6 maaltijden onzin is.
staat er rechts bij recommended reading burn the fat feed the muscle.
waarin volgens mij staat dat je met 6 kleine maaltijden je metabolisme versnelt :)

maar dat is je ook al duidelijk gemaakt door een tiental ander mensen.

Als je Tom Venuto volgt dan weet je dat hij het '6 maaltijden per dag eten zorgt voor een sneller metabolisme' verhaal ook alweer heeft ontkracht. BFFM is al een oud boek. Veel dingen zijn al ontkracht wat daarin staat.

Probeer zijn nieuwe boek eens uit?
 
Back
Naar boven