Fitness Seller

Breaking News 6 doden op Pukkelpop wegens storm

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van daar... wat een chaos.
 
Hoop dat ze het niet aflassen, tenzij het weer niet betert. Vind dat ook niet nodig, een minuut stilte is evenzeer een teken van respect. Bovendien hebben de andere concertgangers vrij de beslissing om al dan niet naar huis te gaan.
Vraag mij echt af hoe mensen hierdoor gestorven zijn. Is dat dan vertrappeld, verdronken (srs, door lam in een plas te liggen bvb), of ... ?
 
Hoop dat ze het niet aflassen, tenzij het weer niet betert. Vind dat ook niet nodig, een minuut stilte is evenzeer een teken van respect. Bovendien hebben de andere concertgangers vrij de beslissing om al dan niet naar huis te gaan.
Vraag mij echt af hoe mensen hierdoor gestorven zijn. Is dat dan vertrappeld, verdronken (srs, door lam in een plas te liggen bvb), of ... ?

De Chatteau is ingestord, daar zaten heel veel mensen in, waaronder ik.

Er is ook een paal op de kamping neergevallen op iemand.
 
Hoop dat ze het niet aflassen, tenzij het weer niet betert. Vind dat ook niet nodig, een minuut stilte is evenzeer een teken van respect. Bovendien hebben de andere concertgangers vrij de beslissing om al dan niet naar huis te gaan.
Vraag mij echt af hoe mensen hierdoor gestorven zijn. Is dat dan vertrappeld, verdronken (srs, door lam in een plas te liggen bvb), of ... ?

er was een hagelstorm waardoor iedereen in de tenten rende om zich te beschermen waarna tenten begonnen in te storten of er bomen op tenten vielen enz...
 
Dat is helemaal waar. Maar lijkt me wel dat bij bepaalde omstandigheden de tenten ontruimt moeten worden wegens instortgevaar. Maar goed ik weet niet of dat gebeurt is.

Zouden ze een verzekering of iets dergelijks hiervoor kunnen afsluiten? Als je zoiets gestopt word kost dat aardig wat geld. Mss dat ze het door lieten gaan daarom.

Maar de filmpjes hierboven zijn absurd, weer is enorm slecht. Denk nog wel slechter dan het gene wat in Amerika is gebeurt.

De storm heeft echt maar 10-20 minuten geduurd. Dan is er gewoon helemaal geen tijd om iets stil te leggen... Je kan op zo'n moment helemaal niets doen. Vooraleer de mensen beseffen dat het ernstig is, is het al bijna over.

Jammer geval, valt echter helaas niets aan te doen.
 
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110818_231

Gaat morgen wel door.

Na de tragedie van donderdagavond zijn alle optredens op het Pukkelpop-festival afgelast. De organisatie wil vrijdag en zaterdag wel zoveel mogelijk concerten laten doorgaan.
Tienduizenden toeschouwers bleven donderdag na de ramp nog urenlang op de wei. Ze kregen geen concerten meer te zien, maar vanop het hoofdpodium werd opgeroepen een minuut stilte te houden.

Door de storm werden meerdere tenten onbruikbaar. Er wordt de hele nacht doorgewerkt om zeker een aantal podia weer gebruiksklaar te krijgen.

Welke groepen op welke podia zullen aantreden staat nog niet vast. Wellicht zullen er heel wat verschuivingen plaatsvinden.

De eerste reacties zijn gemengd: sommigen vinden het een mooi eerbetoon aan de slachtoffers, maar anderen vinden het eerder respectloos.


---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 01:23 ----------

De storm heeft echt maar 10-20 minuten geduurd. Dan is er gewoon helemaal geen tijd om iets stil te leggen... Je kan op zo'n moment helemaal niets doen. Vooraleer de mensen beseffen dat het ernstig is, is het al bijna over.

Jammer geval, valt echter helaas niets aan te doen.

Zo te lezen wel ja, slechts 10 tot 20 minuten.

Hier trouwens een filmpje van de 'wolk'
http://www.youtube.com/watch?v=JFl-IZz_DEE

Was zoiets dan van te voren ook niet te verwachten, of kwam dit uit het 'niets'?
 
had ook gehoord dat nu is afgelast
jammer voor de mensen
 
Blijkbaar maar 3 doden, nog te veel mjah.

De 3 slachtoffers zijn : Pieter van Hoogewijze, Jeffrey Van Hout en Anja de Bolder btw.

Waarom vind je het nodig om die namen hier te posten?
 
Lijkt me ook bijna onmogelijk om op 1 voormiddag alle schade te herstellen zodat het festival zou kunnen hervat worden, of vergis ik me hierin? Zo'n grote tent zet je niet even snel terug in mekaar dacht ik.
 
Lijkt me ook bijna onmogelijk om op 1 voormiddag alle schade te herstellen zodat het festival zou kunnen hervat worden, of vergis ik me hierin? Zo'n grote tent zet je niet even snel terug in mekaar dacht ik.

De ravage was idd niet te overzien en onherstelbaar.
Ik stond onder één van de tenten die ingestort is en heb geluk gehad dat de wind van de andere kant kwam.
Eerst brak het zeil stuk en toen zijn we eruit weggevlucht. Geen 10 seconden later hoorde ik een staaldraad knakken of losspringen en zag ik de stalen constructie ineenstorten. En er zaten net voor het zeil brak zo'n 200mensen te schuilen.

Verder PA's omgevallen, muziekboxen losgerukt van de ophanging, grote lichtschermen die naar beneden vielen en met de elektrische bekabeling in het water lagen,...

Zelfs al hadden ze het nog kunnen laten doorgaan, wie zou dan in godsnaam de verantwoordelijkheid op zich nemen om in de nog rechtstaande tenten verder te fuiven?

En wat Chokri ook zegt, er werd niets rondgeroepen of op lichtkransen weergegeven net na de storm. Kon ook niet want de elektriciteit was tijdens het hevigste onweer afgesloten zo goed als overal.
En om de miscommunicatie nog extra in de verf te zetten, werd de muziek in de boiler room tijdens het hevig onweer even terug aangezet om daarna er maar wijselijk mee te kappen.
 
****...

http://www.youtube.com/watch?v=9w3ZsAb5ikA&feature=player_embedded

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 11:17 ----------

Lijkt me ook bijna onmogelijk om op 1 voormiddag alle schade te herstellen zodat het festival zou kunnen hervat worden, of vergis ik me hierin? Zo'n grote tent zet je niet even snel terug in mekaar dacht ik.

Ik denk ook dat niemand in de organisatie er nog zin in heeft in het maken van een feestje terwijl er 5 man dood zijn gegaan.
 
sick shit wasda gisteren . een dikke proficiat aan de hulpdiensten , die waren direct aanwezig . abnormale storm gewoon .
 
bedankt voor dit even op te zoeken wazzup. Was me ook al aan het afvragen hoe het zo lokaal kon zijn.
 
Pukkelflop:roflol: Tja, kan gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven