XXL Nutrition

Oefeningen onderrug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Hoi,

Ben op zoek naar enkele specifieke oefeningen voor de onderrug die ik thuis kan uitvoeren (enkel in bezit van powerrack, bench, barbell, cable pulley), buiten de basisoefeningen a la deadlift, squat en goodmorning. Ik had bvb pullthroughs in gedachten.. Nog?
 
alle varianten van gm rack pull pendly row (al is die ook voor de bovenrug)
 
Power cleans, rack pulls, power shrugs, deficiet deadlifts, Snatch
 
alle varianten van gm rack pull pendly row (al is die ook voor de bovenrug)

Power cleans, rack pulls, power shrugs, deficiet deadlifts, Snatch

Mmmja maar ben vnl op zoek naar de high-rep assistance oefeningen. Powercleans en snatches lijken me daar niet zo voor geschikt. Als het kan wat meer isolatie-gericht zoals hyperextensions en pullthroughs, kwestie van het totaalweekvolume niet te hoog te maken. Misschien had ik het in de beginpost reeds moeten vermelden, maar ik train PL-gericht dus squat en deadlift al veel, doe na die grote oefeningen dan liever iets minder energie-vereisend extra voor onderrug.

Nog adviezen? Hoor het graag! :)
 
Zou niet meteen een andere oefening kunnen bedenken dan diegene in je post..

Is het nu officieel gedaan bij luc? Beetje tevreden met het rack?
 
Hoi,

Ben op zoek naar enkele specifieke oefeningen voor de onderrug die ik thuis kan uitvoeren (enkel in bezit van powerrack, bench, barbell, cable pulley), buiten de basisoefeningen a la deadlift, squat en goodmorning. Ik had bvb pullthroughs in gedachten.. Nog?

Heb je de beschikking over een lage pully?

gewoon een bankje er voor zetten, op de rand van het bankje gaan zitten, stang in de kneep onderarm/bovenarm nemen en dan een soort omgekeerde crunch doen.


Als je trouwens een bankje heb die hoog genoeg is om hyperextensions mee uit te voeren kan je ook erector crunches doen.
 
Zou niet meteen een andere oefening kunnen bedenken dan diegene in je post..

Is het nu officieel gedaan bij luc? Beetje tevreden met het rack?

Alweer een week uitgesteld..'normaal gezien' volgende week levering.. Maar ben er nu al wat over aan het nadenken. Ik kom sowieso nog wel 1x per week bij Luc tot abo afloopt (februari), kwestie van te variëren.

Heb je de beschikking over een lage pully?

gewoon een bankje er voor zetten, op de rand van het bankje gaan zitten, stang in de kneep onderarm/bovenarm nemen en dan een soort omgekeerde crunch doen.


Als je trouwens een bankje heb die hoog genoeg is om hyperextensions mee uit te voeren kan je ook erector crunches doen.

Wat je beschrijft is een soort seated pullthrough neem ik aan? Nog niet geprobeerd, bedankt!
 
Wat je beschrijft is een soort seated pullthrough neem ik aan? Nog niet geprobeerd, bedankt!

Je zit met je gezicht richting pully, maar de aktie van de erector is wel verglijkbaar
 
Ik zou het zelf niet te bont maken omdat de onderrug toch meestal wel de zwakke schakel is (altans bij mij wel:P) Ik zou het gewoon houden op back raises en deadlifts.
 
Hetzelfde als pulltroughs maar dan omgekeerd : met je gezicht naar de pully toe , benen lichtjes gebogen en vooroverbuigen . RDL's zijn uiteraard super .
 
Back
Naar boven