XXL Nutrition

Drastische claims over eiwitten, koolhydraten, vetten.

Bezoekers in dit topic

NHS

Novice
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Link: http://michmyer1.tripod.com/Voeding.htm

Volgens deze auteur is meer dan 35gr. eiwit per dag ongezond?
Buiten deze stelling, zijn er nog zo een aantal 'drastische' stellingen die deze auteur claimt.
Zeker het lezen waard.
Volgens mij is dit gehele artikel fel overdreven en zou graag jullie mening horen over dit artikel (de wetenschap staat de dag van vandaag toch al een stapje verder laat ons zeggen).

Grtz NHS
 
Klopt als je meer dan 35 gram eet sterf je een pijnlijke dood
 
ik heb gisteren een shake van 60gr whey gehad ... vanmorgen al op spoed moeten gaan,
aan de nierdialyse ... I'm f*cked
 
Uhm, interessant.

Al met al mag je alleen maar fruit/groenten en noten eten... Lijkt me moeilijk :p
 
Laatst bewerkt:
ik heb gisteren een shake van 60gr whey gehad ... vanmorgen al op spoed moeten gaan,
aan de nierdialyse ... I'm f*cked

I feel for you brah
 
30g is belachelijk, ik ben er zelf van overtuigd dat meer als 1.5g per kilo lichaamsgewicht niet nodig is: maar als je er boven zit is het zeker niet slecht.
 
Haha ik heb die site effe snel doorgenomen, maar wat een onzin staat daar in zeg!
Sommige mensen hebben zo'n plank voor hun kop. Dierlijke eiwitten zijn ook giftig volgens hem. Maarja wat verwacht je van een stuk geschreven door een overfanatieke vegetariër :rolleyes:
 
35 gram kom je met plantaardige voeding al overheen. De mens oid een omnivoor, geen herbivoor. Idiote vegetariërs.. Is nergens goed voor
 
Niet meer dan 35gr eiwit? Dan eet je heel de dag bijna alleen maar groente :banana:
 
toen ik de beginpost zag wist ik al dat dit met vegetariers te maken had..
wat een bullshit zeg als dat zo zou zijn zou bijna iedereen sterven ..
 
Resultaten van een meta-analyse uit 2003 waarbij is gekeken naar studies over het behouden van een afdoende stikstofbalans. Op basis hiervan wordt geschat dat 0,83 g eiwit per kg lichaamsgewicht volstaat voor 97,5% van de bevolking:

Meta-analysis of nitrogen balance studies for estimating protein requirements in healthy adults.

Background: The most recent international dietary protein recommendations for healthy adults are those developed and proposed by the 1985 FAO/WHO/UNU Joint Expert Consultation.

Objective: The objective was to analyze available nitrogen balance data to establish new recommendations for the protein required by healthy adults.

Design: Data were gathered from published nitrogen balance studies that had as their primary objective either the estimation of basal or maintenance requirements or the testing of the adequacy of specific nitrogen intakes in healthy adults. These data were synthesized to characterize the distribution of individual protein requirements; the effects of climate of the study site, adult age, coïtus, and dietary protein source on individual requirements; and the midpoint of and the variability between the protein requirements of healthy persons.

Results: Data for 235 individual subjects, each studied at ≥ 3 test protein intakes, were gathered from 19 studies. The median estimated average requirement (EAR) of nitrogen from these data was 105 mg N · kg-1 · d-1. Individual requirements were found to fit a log-normal distribution. The median EAR was estimated as the median of this distribution, 105 mg N · kg-1 · d-1, whereas the 97.5th percentile (the recommended dietary allowance; RDA) was estimated from the distribution of the log of the requirement (after correction of the total observed variability to remove within-individual variability) as 132 mg N · kg-1 · d-1. No significant differences between the climate of the study site, adult age class, coïtus, or source of dietary protein were observed, although there was an indication that women might have a lower requirement than do men.

Conclusion: This meta-analysis provides new recommendations for dietary reference values, ie, an EAR (median) and RDA (97.5th percentile) for healthy adults of 105 and 132 mg N · kg-1 · d-1 (0.65 and 0.83 g good-quality protein · kg-1 · d-1), respectively.
Link: http://www.ajcn.org/content/77/1/109.full

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 21:46 ----------

Verder weet ik niet waar ik moet beginnen. Op (bijna?) alle gebieden spreekt hij resultaten uit relevant wetenschappelijk onderzoek tegen.

Het feit dat de auteur zèlf geen verwijzingen doet naar wetenchappelijk onderzoek zegt genoeg. Wanneer ík een stuk zou schrijven waarin ik zo'n enorme verscheidenheid aan informatie geeft, zou ik zeker 1000+ referenties naar relevant wetenschappelijk onderzoek nodig hebben. Verder zou ik ook definiëren op basis waarvan ik mijn conclusies heb getrokken.
 
wtf is dit voor ** artikel.

Echt een homo
 
Minder dan 35 gram proteine per dag lijkt me eerder slecht.
 
Ik ga voor 1,5-2 gr eiwit per kg. Vegatariërs maken altijd van die retarded artikelen om hun gelijk te halen zonder bronnen te noemen.

2vb3ec7.gif
 
Mijn persoonlijk gevoel zegt nu ook wel dat teveel eiwitten niet goed kunnen zijn voor je lichaam (wat wellicht ook wel wetenschappelijk zal aangetoond zijn). Ikzelf groei het best op niet meer dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, en soms sta ik ook wel te fronsen als ik mensen 3-4 gr zie calculeren. Overdaad schaadt, maar deze man lijkt mij naar de andere zijde van de kwestie te neigen :)

*Drinkt nog eens van zijn 300gr kwark, 300ml melk, 2 scoops whey -shake*
 
Dat is nogal een huiswerk dat je ons meegeeft. :roflol:

Degene die het heeft geschreven is een Belg en probeert ons d.m.v. het artikel een product aan te smeren... says enough. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je moet eens lezen wat hij verder nog op zijn site heeft staan (http://michmyer1.tripod.com/bodybuilding/bodybuilding.htm) :

I'm Kristof (born 1977) from Belgium (Flemish side). [/FONT] [/FONT]
- 5 feet 9,69 inches (1m77)[/FONT]
[/FONT]
- I never weight more than 116,845 pounds (53 kg) in my life. The last years, most of them I weight around 110 pounds (50 kg) and the lowest was 101 pounds (46 kg). An extreme ectormorf indeed.[/FONT]

[/FONT]
- I was very obsessed about my health, so I read lots lots lots and eat very extreme, only vegetables, fruit and nuts. Nothing more, nothing less. The last year I even measured everything, because I didn’t want to eat more then 25 gram of proteins a day because eating to many is the trigger for many diseases. Two times a year I fast for 2 weeks. The reason for this was to get rid of all the toxic substances in my body. Then I lost 5 kg (11 pounds) and had lots of physical side effects. I think my body fat was down 5%. I was very much underweighted and all of my muscles were gone.[/FONT]
[/FONT]
- I wanted to weight more and I did something very terrible for my body: I wanted to test myself If I can eat everything I wanted and not gaining fat at all. I ‘ve be tired of hearing people say you got to eat more, because I always eated more than the average people ate and I always was hungry after 3 hours. So I eat 3 months lots of candy: chips, ice cream, chocolate, pie, etc. I took a box of pastry and eat the whole damn thing. But like I thought: never win a pound.[/FONT]
[/FONT]
- So then I started to body build on my own. In april 2003 my weight was around 54 kg (119 pounds). I did everything wrong. Did it 5 months. After a while my muscles came more visible but after 4 months I only won 4,4 pounds (2 kg). Then I started to eat lots of weight gainers, and in one month I won another 4,4 pounds. I think most of it was fat. I stopped with the weightgainers and lost some. My weight was 57,8 kg (127,4 pounds). [/FONT]
[/FONT]
- Then on the internet judgement day came: on a forum for skinny guys a guy wrote you had to go to http://www.skinnyguy.net . There was a solution for people like me. I went there, read 10 minutes and without reading it all I directly took my visa card and ordered the package.[/FONT]
[/FONT]
- 27 october 2003, I started the program, and what a rush… I continously lose fat and win muscle at the same time.

[/FONT]
IN 12 WEEKS I’VE WON 18 pounds (8,2 kg) of muscles.







:rolleyes:
[/FONT]
 
"Meer proteïnen betekent dus meer spieren?"
Je denkt nu misschien: als proteïnen zorgen voor de spieropbouw en het herstel van het bindweefsel, kan ik maar beter veel proteïnen eten. Hoe meer eiwitten ik eet, hoe meer spieren ik krijg.

Dit is spijtig genoeg niet zo: meer dan 1,8 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag eten, zal je niet sterker of gespierder maken. Er is geen directe relatie tussen de consumptie van proteïnen en kracht en spieromvang.

Uit een studie is gebleken dat het consumeren van 2,3 gram per kilogram lichaamsgewicht per dag resulteerde in eenzelfde winst aan spiermassa dan het eten van 1,4 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.

Meer eiwitten eten wil dus niet zeggen dat het resultaat in spiermassa groter zal zijn. Wanneer de optimale consumptie van proteïnen éénmaal bereikt is, zullen de toegevoegde eiwitten niet omgezet worden in spieren.

Het grootste deel van je dagelijkse behoefte aan eiwit moeten komen uit je voedsel. Dierlijke bronnen zoals kip, kalkoen, vis, rundvlees, melkproducten en eieren hebben een hogere biologische waarde dan plantaardige bronnen zoals bonen, linzen, noten, granen, tofu en quorn.

Het belangrijkste is om de behoefte aan proteïnen te voldoen door zo gevarieerd mogelijk te eten. Een combinatie van plantaardige een dierlijke bronnen zorgt voor een goede combinatie van aminozuren, vezels, vitaminen en mineralen, en koolhydraten.

Bron:
[Link niet meer beschikbaar]

Mijn vraag...
Waarom eten veel BB'ers wel meer dan 3-4gr eiwitten per kg lichaamsgewicht als 'meer niet beter is'. ?
 
ik groei vanaf 300gr eiwit per dag... minder word ik niet kleiner van maar ook niet groter.
 
Back
Naar boven