XXL Nutrition

Kwark + Whey in de avond

Bezoekers in dit topic

Schoeniee

Cool Novice
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
105
Waardering
8
Lengte
1m86
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de sport bodybuilding. Ik wil jullie bij deze alvast bedanken voor alle relevante informatie op het forum.

Ik heb echter een vraag. Ik heb gelezen dat je Whey shakes het beste in de ochtend en na het trainen kan nemen omdat dit 'snelle' eiwitten zijn, terwijl je als laatste maaltijd voor de nacht het beste kwark kan eten omdat dit 'langzame' eiwitten zijn. Ik eet dan ook voor het slapen gaan keurig een bakje kwark leeg, maar ik gooi er wel whey (perfection b&fshop) doorheen. Dit betekent dat ik 'snelle' eiwitten eet voor het slapen gaan.

Is dit slecht of is het alleen minder effectief wanneer je 'langzame' eiwitten in de ochtend gaat eten?

Alvast bedankt!
 
Je eet er toch ook kwark bij .... Dus wat is het probleem? Denk je dat door de whey de kwark snel opgenomen wordt misschien? Wel dat is niet zo.
 
De vraag is anders gesteld, waarom zou je 's nachts langzame eiwitten nemen als je ook snelle eiwitten kan nemen?
 
Waarom gebruik je de zoekfunctie niet? Dit is al genoeg behandeld.
 
Langzame eiwitten zorgen ervoor dat je lichaam gedurende een groot gedeelte van de nacht eiwitten beschikbaar heeft. Snelle eiwitten alleen begin van je nacht. Snelle eiwitten verlaten eerder weer je systeem, terwijl langzame tot wel 7 uur beschikbaar blijven.
 
Laatst bewerkt:
De opname snelheid van de eiwitten is afhankelijk van je totale maaltijd. Als je snelle eiwitten mixt met langzame eiwitten, zullen de whey eiwitten ook langzamer opgenomen worden. Dat is waarom whey 's ochtends en na het trainen effectief is. Op dat moment is je maag leeg, en word het verwerkingsproces niet verhinderd.
 
Oke, bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden!
 
Back
Naar boven