XXL Nutrition

Ik wil mijn rug voelen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bedankt voor de reacties.. hier kan ik wel wat mee :D
maar wat is contractie en BOR?

BOR Bent Over Row of voorovergebogen roeien. zijn verschillende varianten van en doe je meestal met een barbell (lange stang :) )
 
contractie is het aanspannen van een spier
 
yo bedankt!
 
Goh, goede techniek... Sinds ik kroc rows doe voel ik was ECHT mijn rug stijf zijn.
 
doe eens een zware DL of BOR sessie
 
Kwestie van techniek. Rug is een complexe spier om te trainen, en vergt ervaring. Je hele zenuwstelsel moet zich erop instellen en het moet een soort tweede natuur worden. Sommige hebben het van nature, en bij andere duurt het wat langer. Mij koste het zeker een half jaar alvorens ik een goede ''mind muscle connection'' had bij het trainen van mijn rug.
 
Trek uit je ellebogen, niet knijpen in de stang en met je onderarmen/handen trekken.
 
niet knijpen??
ik knijp juist expres bij alle oefeningen die ik doe, om zo mijn onderarmen gelijk mee te pakken.. is dit niet goed dan :s
 
niet knijpen??
ik knijp juist expres bij alle oefeningen die ik doe, om zo mijn onderarmen gelijk mee te pakken.. is dit niet goed dan :s

Bij de rug..., om die oefeningen onder de knie te krijgen, zou ik inderdaad niet knijpen.

Verder ben ik persoonlijk sowieso voorstander van energie sparen d.m.v. alleen de betreffende spiergroep die op dat moment getarget wordt te trainen. Dus bij alle oefeningen knijpen vind ik wat veel. Eerder bij twee oefeningen of zo... bijvoorbeeld bij deadlift en nog eentje. Geheel mijn voorkeur uiteraard.

Lees dit maar eens als je je rug wilt voelen.
 
Pull ups en chins ups, traag en gecontroleerd uitvoeren !
 
200 kg Deadliften

je voelt hem wel de volgende dag(en) :thumb:
 
Klinkt raar, maar doe alle "pull* oefeningen met je schouders.
Dus je start met schouders richting het gewicht, dan trek je het gewicht naar je toe en duw je als het ware je borst naar boven en je schouders naar achteren.
Zo gebruik je je rugspieren optimaal.
Zorg ook dat je je rug nooit krom houd of trekt.
 
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost zoals Eddine het al eerder zei (maar misschien wat minder duidelijk): beweeg je elleboog. Dus bij dumbbell bent over row bvb: hef je elleboog op, en laat het gewicht gewoon 'hangen' zonder je vuist dicht te knijpen.
Je kan dan een pak meer gewicht pakken, wat nodig is, want je rug is veel sterker dan je onderarmen.
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
 
vandaag rug getraind, en de eerste keer dat ik als een opgepompte aap naar buiten liep haha
heb wat minder gewicht en meer herhalingen gedaan en me goed geconcentreerd,
plus idd wat minder geknepen in de stang en de dumbbells.. bedankt voor de goeie adviezen :D:D:D
 
Back
Naar boven