Fitness Seller

Deze onzin las ik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiddow

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
151
Waardering
8
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
7%
Volgens mijn fitness-instructor moet ik drie setjes van twintig herhalingen maken met een niet al te zwaar gewicht. Ik zie nog geen effect. Kan ik beter een andere methode volgen?

Welke krachttrainingsmethode je volgt, hangt af van je doel. Als je meer spiermassa wilt: doe acht tot twaalf herhalingen met een gewicht dat je, wanneer je het aankunt, telkens verhoogt. Als je meer spierkracht wilt: doe drie tot zes herhalingen met een gewicht dat je niet al te vaak verhoogt. Als je meer spieruithoudingsvermogen wilt: doe vijftien of meer herhalingen met een relatief laag gewicht.
Hoeveel setjes je doet, hangt een beetje af van de tijd die je hebt, de moeite die je er in wilt steken en de theorie die je het meest overtuigt. Mike Mentzer, een legendarische body builder, was een fervent voorstander van één setje van acht, langzaam uitgevoerde herhalingen (zie ook de vraag over H.I.T.). Arnold Schwarzenegger, ook geen kleintje in de body builderswereld, geloofde heilig in vier setjes van acht herhalingen per spiergroep. Zo zijn er nog meer verschillende en vaak tegenstrijdig lijkende opvattingen. Is je doel gewoon een strak lichaam, kijk dan welke methode je het prettigst vindt. Dat is de beste basis om het vol te houden.


Wat is dit voor poep. Spiermassa moet je knallen tot 30 repities. Kan iemand dit uitleggen yo
 
Spiermassa is 8 reps wanneer je meer kan gewicht verhogen. 30 reps = uithouding van spieren. Staat in de text ?
 
De enige onzin die hier staat, is dat jij het onzin vind.
 
Aan je post te merken heb je ws nog niet erg veel ervaring en leer je dus best de oefeningen met een wat lager gewicht, dat kan dan aan 20 reps als je dat wilt. Voor massa moet je lager in reps en hoger in gewicht gaan.
 
Troll radar smells troll ^^
 
Over het algemeen klopt dit gewoon.
 
Jongens... hoe meer reps hoe meer je je spier kapot maakt
 
Juist.. Ga je even verdiepen in de stof en kom dan terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven