MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

grosje

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
9.021
Waardering
1.315
Lengte
1m72
Massa
75kg
Ik ben grosje en deze zomer ben ik 49 jaar jong geworden
Volgende week ga ik na een maand rust weer langzaam de trainingen oppakken en mijn grote vraag dit jaar is........
Kan je er op mijn leeftijd nog goed uit zien en je shape verbeteren?
Dat is mijn (en misschien jullie) grote vraag dit jaar want in Juli 2012 wordt ik 50 en ik ben niet van plan er als een oude Opa uit te zien.
Ik zal voor de jongeren hier niet echt een voorbeeld zijn maar misschien zijn er meer oudere jongeren zoals ik :) die dit zelfde doel heeft en aan mijn log iets heeft.

Uiteraard kan ik niet meer zo droog worden en ook niet zo gespierd worden op mijn leeftijd maar ik ga toch weer een poging wagen om iets meer droge massa te winnen (zonder te bulken).
Waarom zonder bulken... om de simpele reden dat ik daarvan in het verleden alleen maar vetter ben geworden en bulken volgens mij niet echt nodig is.

Ik zal je de komende week meer info geven over mijn huidige shape
Hiervoor zal ik eerst mijn vet% en gewicht laten meten/wegen en tevens zal ik de omvang van mijn lichaam (armen/benen/borst enz) meten zodat ik na een tijd kan kijken of daar verbetering in komt.

Uiteraard zal ik graag jullie input en tips willen hebben want alle hulp en steun kan ik gebruiken.

Mijn huidige shape is hier te zien


018.jpg
 
nette shape hoor! toch nog klein beetje abs en vette massa :)
 
mijn pa= jelly

succes (ouwe :p)
 
Gisteren begonnen met de training
Eerst even langs een van de trainers gelopen om mijn vet te laten meten.
Helaas geen tangmeting kunnen doen die ik zelf nauwkeuriger en beter vind.
Normaal hebben ze die tang wel maar hij was nu niet te vinden :)
Oke de weegschaal dan maar ....

Leeftijd 49
Lengte 172 cm
Gewicht 69.9 kg
BMI 23.6
BMR 6527 kj
Impedance 455
Vet 17.1 %
Vetmassa 12 kg
vvmassa 57.9 kg
TBW 42.4 kg (wat is dit?)

Schrok hier niet van want de laatste keer zat ik op 19% in de bulk
ben met 17% dus best tevreden (schijnt ook goed te zijn met mijn leeftijd)
Toch is 1 van mijn doelen om er strakker uit te zien dus dat zal ik alleen kunnen doen door een lager vet% te krijgen .... hmmm hoop dat het lukt

Gisteren rustig begonnen met een lichte Rug- 3 oefeningen 4 sets a 12 reps /Triceps 2 oefeningen 4 sets a 12 reps + Buik 4 sets a 20 reps training
Ben vaak genoeg van vakantie terug gekomen om gelijk te knallen om de volgende dagen ziek te worden of krom te lopen van de spierpijn.
Vandaag had ik inderdaad spierpijn vooral hoog in mijn rug (tussen de schouders) en de triceps ook een beetje. Vond dat niet zo erg (zal morgen iets erger zijn denk ik.

Vandaag ca 30 min hard gelopen (ca 5 km schat ik) en dat ging ook best
Bovenbenen voel ik nu wel maar dat hoort er bij
Morgen doe ik niets eerst lekker even rusten
Tot donderdag
 
Laatst bewerkt:
Ga dr gewoon voor zou ik zeggen, ik ga je zeker volgen
Succes ;)
 
Gisteren begonnen met de training
Eerst even langs een van de trainers gelopen om mijn vet te laten meten.
Helaas geen tangmeting kunnen doen die ik zelf nauwkeuriger en beter vind.
Normaal hebben ze die tang wel maar hij was nu niet te vinden :)
Oke de weegschaal dan maar ....

Leeftijd 49
Lengte 172 cm
Gewicht 69.9 kg
BMI 23.6
BMR 6527 kj
Impedance 455
Vet 17.1 %
Vetmassa 12 kg
vvmassa 57.9 kg
TBW 42.4 kg (wat is dit?)

Schrok hier niet van want de laatste keer zat ik op 19% in de bulk
ben met 17% dus best tevreden (schijnt ook goed te zijn met mijn leeftijd)
Toch is 1 van mijn doelen om er strakker uit te zien dus dat zal ik alleen kunnen doen door een lager vet% te krijgen .... hmmm hoop dat het lukt

Gisteren rustig begonnen met een lichte Rug- 3 oefeningen 4 sets a 12 reps /Triceps 2 oefeningen 4 sets a 12 reps + Buik 4 sets a 20 reps training
Ben vaak genoeg van vakantie terug gekomen om gelijk te knallen om de volgende dagen ziek te worden of krom te lopen van de spierpijn.
Vandaag had ik inderdaad spierpijn vooral hoog in mijn rug (tussen de schouders) en de triceps ook een beetje. Vond dat niet zo erg (zal morgen iets erger zijn denk ik.

Vandaag ca 30 min hard gelopen (ca 5 km schat ik) en dat ging ook best
Bovenbenen voel ik nu wel maar dat hoort er bij
Morgen doe ik niets eerst lekker even rusten
Tot donderdag

TBW = total body water of total body weight dacht ik
 
Laatst bewerkt:
Ziet er ****ing goed uit voor je leeftijd gek! Als ik je oudere pics zo zie nog beter dan 90% van Dbb :D Of je er met 50 jaar nog goed uit kan zien? Blijkbaar wel!
 
Had je wel zwaarder geschat trouwens, en ik zie niet in waarom je op je vijftigste niet in een goede shape zou kunnen zijn.
 
je kon het de laatste paar jaar op dit forum ook dus waarom zou het volgend jaar anders moeten zijn.......
kijk anders even naar de 50+ en zelf 60+ wedstrijdbodybuilders. dan heb je een indicatie hoe je er op die leeftijd uit zou kunnen zien:)
 
nee, helaas.... met 50 jaar heb je alleen verlepte spieren, ben je kalend, heb je rimpels en kan je alleen nog vriendinnen krijgen met hangtietten..
ben bang dat je leven over is....:(
 
Je ziet er toch prima uit. Beetje shapen en je staat er behoorlijk droog bij. Suc6 en anders zou ik nu zelf ook zo'n beetje wel kunnen stoppen.:)
 
Met je 50ste kan je ook 10% vet staan. Leeftijd is geen belemmering!
 
Had je wel zwaarder geschat trouwens, en ik zie niet in waarom je op je vijftigste niet in een goede shape zou kunnen zijn.

Nee ik ben en blijf maar een klein mannetje
Maar vergis je niet, gewicht zegt niets over of je er gespierd uit ziet

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 19:29 ----------

Met je 50ste kan je ook 10% vet staan. Leeftijd is geen belemmering!

Nou dat is moeilijk als natural BB
Misschien met gebruik van wat AAS wel (maar dat doe ik dus echt niet)

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 19:30 ----------

nee, helaas.... met 50 jaar heb je alleen verlepte spieren, ben je kalend, heb je rimpels en kan je alleen nog vriendinnen krijgen met hangtietten..
ben bang dat je leven over is....:(

Hahaha Skinie - je spreekt toch niet uit ervaring

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 19:33 ----------

je kon het de laatste paar jaar op dit forum ook dus waarom zou het volgend jaar anders moeten zijn.......
kijk anders even naar de 50+ en zelf 60+ wedstrijdbodybuilders. dan heb je een indicatie hoe je er op die leeftijd uit zou kunnen zien:)

Je hebt wel een beetje gelijk
Maar toch is het met mijn leeftijd geen makkie want je metabolisme is anders dan als je 20 bent. Vetverbranden is gewoon moeilijker en spieropbouwen net zo.
Kortom elk jaar moet ik toch de motivatie weer vinden om het vol te houden
Regelmatig trainen en op mijn voeding letten is niet altijd makkelijk.
maar ik ga het weer proberen dit jaar

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 19:35 ----------

Ziet er ****ing goed uit voor je leeftijd gek! Als ik je oudere pics zo zie nog beter dan 90% van Dbb :D Of je er met 50 jaar nog goed uit kan zien? Blijkbaar wel!

thanks voor je compliment.....
Voor mijn leeftijd ben ik oke maar het kan altijd beter
en 90% van de mensen hier zien er echt niet slechter uit (gelukkig maar) :D



maar ieder die hier reageerd erg bedankt, ik vind dat erg leuk
Vandaag is mijn rustdag...
Morgenavond weer trainen - Borst, Biceps en Buik....... Vrijdag rust - Zaterdagochtend Benen en Schouders -Zondag pijn in de benen en butt :)
 
Laatst bewerkt:
Woensdagavond op mijn rustdag nog ruim een uur gewandeld
Misschien niet extreem maar het zijn toch weer wat cal. om vet te verbranden zonder een zware belasting.
Benen voel ik nog van het joggen van dinsdagavond

Gisteren Borst / Biceps en Buik gedaan (op ca 90% van mijn kracht)
3 oefeningen Borst en 2 Biceps en een aantal buikoefeningen gedaan (ca 1 uur bezig geweest)
De spierpijn van maandag voel ik nog steeds in mij rug dus mijn herstel is nog niet optimaal.

Vanavond zal ik echt rusten en morgenochtend staat benen en Schouders op het programma.
Beiden spiergroepen zijn niet mijn beste en ook niet de makkelijkste voor mij om te trainen.
Sinds een paar jaren heb ik last van stijve/korte hamstrings waardoor ik extreem spierpijn in de hams en glutes heb na een training (heb ik dagen last van) Schouders is ook 1 van de spiergroepen waarbij ik regelmatig kwakkel en pijn heb.
We zien wel wat er van komt zaterdag (ik begin gewoon weer rustig)
 
Vanochtend was ik om 9 uur in de gym
begonnen met een lichte been training want de laatste beentraining was ongeveer een half jaar geleden. Om er voor te zorgen dat ik niet de komende dagen met stijve stokken loop heb ik het dus rustig gehouden. 3 oefeningen gedaan legpress/hamstring curl/stifflegged deadlift. Daarna schouders barbellpress/dumbbellpress/side raises en front raises en als laatste de bent over raises.
Ca een uurtje bezig geweest en vond het daarna weer genoeg.

De spierpijn in mijn borst (van de Donderdag training) voel ik wel maar valt gelukkig mee
Ik hoop dat ik de spieren van mijn benen ook rustig heb laten wennen.

Maandag gaan we weer rug en triceps aanpakken - dit keer ietsje zwaarder
 
Je staat er buffer bij dan mij :(
 
Misschien nu nog wel maar jij bent nog jong en kan nog veel winst boeken.
 
Mooy fysiek voor je leeftijd.

Jij bent een echte DILF.
 
Je bent goed bezig grosje, ziet er goed uit!
 
Wat is nu weer een DILF??

MILF ken ik wel natuurlijk (dat is mijn eigen vrouw :) )

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 22:34 ----------

Je bent goed bezig grosje, ziet er goed uit!

Jij mag er ook zijn (maar dat wist ik al hoor)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven