XXL Nutrition

Verlengde dumbbell stangen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Verb had toen een 30mm doormidden geslepen, stuk eruit, en terug uit elkaar gelast. Was heel netjes, g-men heeft dacht ik ook zoiets gemaakt. Stuur Verb en G-men anders ff een pb want weet niet meer precies waar ik die foto's gezien heb. Succes ermee ;)
 
ironmind, big boy dumbbell handles, duur, maar super kwaliteit
 
Is 3 x 10 niet smaller dan 6 x 5?
 
Verb had toen een 30mm doormidden geslepen, stuk eruit, en terug uit elkaar gelast. Was heel netjes, g-men heeft dacht ik ook zoiets gemaakt. Stuur Verb en G-men anders ff een pb want weet niet meer precies waar ik die foto's gezien heb. Succes ermee ;)


Verb heeft enkel 50mm materiaal, je vergist je dus :p

G-man zou wel kunnen.

Maak zelf langere 30mm stangen, dat is echt wel het makkelijkste wat er is om zelf te maken :)
 
Is 3 x 10 niet smaller dan 6 x 5?

Schijven van 10kg zijn veel te groot voor aan een dumbbell.

Probeer gietijzer ipv rubber, daarvan krijg je er wel 12 van op één dumbbell.
 
Gewoon 30mm halters van 1.80m gebruiken als dumbbells...
Die kan je laden tot een paar honderd kilo, dat zijn pas hardcore dumbbells :p
 
Je kunt ook voor een vaste dumbbell van 60 kg kiezen, die zijn wel compact. Voor de lagere gewichten kun je dan gewoon een verstelbare dumbbell met losse halterschijven gebruiken. Wij hebben sinds kort toevallig twee nieuwe soorten vaste dumbbells toegevoegd aan het assortiment!

Voorgemonteerde compacte dumbbells uit onze nieuwe Heavy Duty lijn:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Heavy Duty Dumbbells

____________________________

EDIT: Excuses, ik had eroverheen gelezen dat je vaste dumbbells te prijzig vindt! In dat geval kun je misschien inderdaad beter voor de wat dunnere gietijzeren halterschijven kiezen of je moet uitwijken naar 10 kg halterschijven, echter hebben die bij bepaalde oefeningen misschien een te grote diameter waardoor het ongemakkelijk zou kunnen worden. Dat zou je echter voor jezelf moeten uitproberen!
 
Schijven van 10kg zijn veel te groot voor aan een dumbbell.

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Borst train ik met 40kg, dumbbells van fs met een 10kg schijf erop. Het is niet optimaal maar het gaat wel. Voor het bankje gaan staan, dumbbells oppakken en tegen je bovenbeen laten rusten en dan gaan zitten. Als je eenmaal pressed heb je geen last van de grote schijven, alleen tijdens het oppakken.
 
De mijne gaat tot 122,5kg. Ik heb de ringen van mn verstelbare dumbbell naar binnen geslagen. Mss is dat een optie.;):)
 
Afb078_1.jpg

Afb049-1.jpg

Afb015_1.jpg

Afb007.jpg


Ik heb er wel een paar ja. Sinds kort ook nog een 50mm massief maar heb ik geen foto's van.

Maak ze gewoon zelf. Foto 1 is een oude 50mm stang die ik door de midden heb geslepen en aan het uiteinde een bout op heb gelast. Sleeve er weer op en bout er weer in. Klaar.
Kan overigens zo'n 150 kg op.

Foto 2 is een handvat van een stuk steigerpijp, 2 ringen erop lassen en klaar. Frank heeft die nu maar na een paar jaar hard gooien is ie krom, maar ja werkt best goed.

Foto 3 en 4 is een 30mm massief stuk en dan een paar buizen eromheen gelast zodat het handel 50mm is. Gaat tot een kg of 90 met 30mm schijven met gemak.

Wat wil je weten? Hoe je het maakt want dat lijkt me duidelijk of wil je mijn hulp met lassen of iets dergelijks?
 
Dat kan ik niet maken alleen als jij me 4 sleeves kan brengen. Ik ga niet 2 barbells in 2 zagen.

Deze is ook zo lang dat je er geen press mee kan doen by the way.
 
http://www.sport-tiedje.nl/nl/Adidas-korthalterstang-inkl.-snelsluitingen-AD-10110

Die zijn totaal langer dan de langste van Fitness Seller.

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 14:00 ----------

Alleen een vrij dikke sluiting zo lijkt het. Maar je kunt losse sluitingen kopen bij FS. http://www.fitness-seller.nl/index.php?cat=c46_Sluitingen.html

Zou overigens niet de veersluitingen nemen, die zitten nooit strak genoeg. En als je met 50kg presses doet is het erg teleurstellend als die schijven eraf donderen. :D
 
Die zijn totaal langer dan de langste van Fitness Seller.
Onze langste dumbbellstangen zijn langer hoor, namelijk 48 cm. Deze zijn wel met schroefdraad en niet glad zoals de dumbbells die jij linkte.
 
Verb had toen een 30mm doormidden geslepen, stuk eruit, en terug uit elkaar gelast. Was heel netjes, g-men heeft dacht ik ook zoiets gemaakt. Stuur Verb en G-men anders ff een pb want weet niet meer precies waar ik die foto's gezien heb. Succes ermee ;)


dat was ik :p werkt wel goed, gebruik hem nogsteeds en is nog altijd heel hehe

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik bedoelde jou idd, maja verb lijkt zoveel op vergil :D
 
Back
Naar boven