AndroidHealthClinic

FatTrack II Digital Body Fat Caliper (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ButchMcDick

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
5.429
Waardering
1.152
Lengte
1m79
Heeft iemand ervaring met deze vetpercentagemeter?
 
Vorige maand gekocht! :)

Je krijgt er ook een meetlint bij wat handig is en een cdtje met een handig programmatje om je metingen in bij te houden en instructies hoe je moet meten etc..

Bij het begin is het meten wel moeilijk, maar hoe vaker je het doet, hoe beter het lukt. Ik meet nu elk punt gewoon een stuk of 5 keer, dan heb je wel een duidelijk inzicht van wat je BF% is..
 
idd een handig dingetje :d
 
Bedankt voor het antwoorden heren.

Uiteindelijk heb ik toch maar de Omron Lichaamsvetmeter HBF306 gekocht. Die schijnt beter te zijn en had die ook bij mijn fysiotherapeut.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoorden heren.

Uiteindelijk heb ik toch maar de Omron Lichaamsvetmeter HBF306 gekocht. Die schijnt beter te zijn en had die ook bij mijn fysiotherapeut.

Dat is zo'n apparaatje met 2 van die handvaten die je een beetje zoals een stuur vast houd met beide handen tegelijk toch?
 
Dus jij hebt zo'n elektrisch brol apparaat gekocht dat helemaal niet nauwkeurig is terwijl je eerst een nauwkeurige tang op het oog had ?
 
Zo'n een? Deze hadden ze ook op de sportschool waar ik vroeger heb gesport, maar denk niet dat dit zo nauwkeurig is als een "normale" tang waarbij je zelf de metingen moet doen..

HBF-306C.gif
 
Zo'n een? Deze hadden ze ook op de sportschool waar ik vroeger heb gesport, maar denk niet dat dit zo nauwkeurig is als een "normale" tang waarbij je zelf de metingen moet doen..

Deze is het. Heeft betere reviews.

PS een tang is verreweg van nauwkeurig... Geeft keer op keer een andere meting aan...
 
Laatst bewerkt:
Deze is het. Heeft ook betere reviews.

PS een tang is verreweg van nauwkeurig... Geeft keer op keer een andere meting aan...

Totdat je zelf goed kunt meten.. ;)
 
Klopt, maar daar houd ik dus niet van. :)

Voor hoeveel heb je dat apparaat gekocht? Vraag me echt af of zo'n ding wel nauwkeurig is?? Is wel een stuk gemakkelijker natuurlijk! :)
 
Voor hoeveel heb je dat apparaat gekocht? Vraag me echt af of zo'n ding wel nauwkeurig is?? Is wel een stuk gemakkelijker natuurlijk! :)

Dat ding is alles behalve nauwkeurig, ik sta op 12% en zo'n ding gaf 18% aan. Dus ik meteen fotos posten en bleek dat die stomme apparaat helemaal fout zat. 3 of 4 punts meting is gewoon goed. Dit is verre van ideaal.
 
Voor hoeveel heb je dat apparaat gekocht? Vraag me echt af of zo'n ding wel nauwkeurig is?? Is wel een stuk gemakkelijker natuurlijk! :)

Het is zeker makkelijk. Incl. verzendkosten €69,70. Hopelijk heb ik er nog lang plezier van! :D

Dat ding is alles behalve nauwkeurig, ik sta op 12% en zo'n ding gaf 18% aan. Dus ik meteen fotos posten en bleek dat die stomme apparaat helemaal fout zat. 3 of 4 punts meting is gewoon goed. Dit is verre van ideaal.

Bij mij werkte het wel goed... en de recensies zijn ook een stuk beter dan zo'n tang.
Met zo'n tang pak je de ene keer meer lichaamsvet dan de andere keer en op verschillende plaatsen... terwijl dit ding consistent is als je het aan mij vraagt. Gewoon je vingers erop en klaar is kees. :D
 
Laatst bewerkt:
Hopeloos spul al die elektrische meters, onderdompeling is het beste en tang is ook goed mits je weet hoe je moet meten.
 
Hopeloos spul al die elektrische meters, onderdompeling is het beste en tang is ook goed mits je weet hoe je moet meten.

Mits, mits, mits, ja dat schiet op. :D Beter een elektrisch apparaat die consistent is, is mijn mening. Het is niet zozeer om mijn huidige (of echte) BF te berekenen maar in hoeverre die is gedaald (mag ik hopen) t.o.v. de vorige keer, daar koop ik hem voor. Het kan bijna niet anders dan dat zo'n apparaatje meer betrouwbaar is.
Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk. :)

Just my 50 cents right there. ;)

Binnen een paar dagen krijg ik het als het goed is binnen. Merk het gauw genoeg of het werkt of niet.
 
Laatst bewerkt:
je weet toch dat bijv als je een liter water ofzo drinkt dat ding weer een ander % aangeeft? :p
 
je weet toch dat bijv als je een liter water ofzo drinkt dat ding weer een ander % aangeeft? :p

Aaah! Ja! Dan moet ik goed opletten dat ik elke keer evenveel water drink! :eek:
 
Dat is waar vocht Wordt 9 van de 10 keer of zeg maar 10 van de 10 keer met elektrische metingen als vet gemeten, heb thuis ook zo'n ding en in de avond heb ik 3% meer bodyfat.. Hmmm gimme the caliper!!!
 
Deze is het. Heeft betere reviews.

PS een tang is verreweg van nauwkeurig... Geeft keer op keer een andere meting aan...

Ja man een tang is super onnauwkeurig ! Veel plezier met je elektronische meter die een uur later een heel andere waarde geeft.
 
dit topic gaat helemaal nergens over.
kijk gewoon in de spiegel en niet zeuren.
 
Back
Naar boven