Fitness Seller

Inklaringskosten Postnl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

riggard

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
9.246
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Even iets waar ik mee zit, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen.

Recentelijk wat gereedschap (wurth time-serts) besteld uit het buitenland. Kosten hier ruim 100 euro, had ze daar voor 65 inclu verzenden, aardige deal dus. Risico dat je dan loopt is dat je BTW e.d. moet betalen, maar dat is beperkt en gaat om een paar euro.

Pakketje is bij mij thuis gekomen en ik mocht inderdaad btw betalen, dat was circa 8 euro. Prima, daarbovenop moest ik echter nog eens 12.50 aan inklaringskosten betalen aan Postnl, dat rekenen ze voor het inklaren van je pakket. Laatst weer iets besteld en weer hetzelfde, 6 euro btw en 12.50 voor postnl.

Persoonlijk vind ik 12.50 een hoop geld, temeer omdat ik ook al een dollar of 30 aan verzendkosten had betaald. (dus je betaalt en voor het verzenden van je pakket en achteraf naaien ze je nog eens met inklaringskosten.) Het is in mijn optiek gewoon een goedkope manier om extra aan pakketten te verdienen en de consument wordt er pas achteraf mee geconfronteerd en MOET betalen, anders krijg je je pakketje niet. Enige keuzemogelijkheid lijkt er niet te zijn.
Aankopen doen in het buitenland wordt zo wel erg onaantrekkelijk, want tel gerust nog 20 euro op bij het bedrag + verzendkosten.

Wat ik me dus afvraag is of er mogelijkheden zijn om zelf de inklaring van mijn pakketten te regelen of onder deze afpersing uit te komen, want ik gun postnl dat geld niet.
Ten eerste vind ik 12.50 een aardig bedrag (althans, als je het vaker moet betalen)
Ten tweede is het een principekwestie, ik vind het bijna afpersing, omdat je geen keuze hebt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en wil jullie bij deze ook waarschuwen. (andere bedrijven als fedex doen overigens hetzelfde)

Met vriendelijke groet,
Richard
 
Laatst bewerkt:
Het zijn allemaal afperser
 
Zoals daar al wordt vermeld, het betreft zendingen buiten de EU ;) .
 
UPS vraagt ook iets van 10 euro. Genaaid, maarja wat doe je eraan.
 
Wees maar blij dat je het überhaupt nog gekregen hebt...

Heb een aantal maanden terug schoenen bij Footlocker.com besteld, ze moesten uit Amerika komen. Een aantal dagen daarna kon ik netjes via een code zien dat ze in Nederlands aangekomen waren, daar bleven ze echter dagen/weken. Na enige belletjes en mailtjes etc. zouden ze bij mij afgeleverd moeten zijn... Na nog meer belletjes en mailtjes hebben ze het pakket als 'verdwenen' beschouwd. Heb verbaal moeten vechten om mijn(moeders:P) geld terug te krijgen, uiteindelijk toch nog terug gekregen, maar ik bestel er nooit meer wat...
 
In jou link lees ik dat als je er 'Gift' of 'Cadeau' op zet dat ze het dan niet openen? Ik weet niet of dit iets is voor de volgende keer als je een product buiten de EU besteld Riggard.

Daar hoeven ze geen rekening mee te houden, die worden zelfs nog eerder geopend ;) .
 
Geen kans om er onder uit te komen en ze doen het maar al te graag. Meeste pakketten worden dan dus ook ingeklaard door dit soort bedrijven, goudmijntje.
 
Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat wanneer je er 'gift' opzet, je kans groter is om niet te hoeven betalen.. =)
 
In jou link lees ik dat als je er 'Gift' of 'Cadeau' op zet dat ze het dan niet openen? Ik weet niet of dit iets is voor de volgende keer als je een product buiten de EU besteld Riggard.

Bestelde eens nep gucci schoenen uit China, 60 euro inc. verzendkosten.
Kerel had als omschrijving op het formulier gezet: Sample of Socks.
Hoefde geen btw of wat dan ook erover te betalen. 2 maanden terug van us ebay DeathClutch shirt gekocht ook zonder problemen.

Alleen 1 keer van footlocker schoenen gekocht en hier toen wel 19 euro btw betaald aan de postbode. Was nog steeds 68 euro goedkoper uit dan wanneer ik ze hier had gekocht.
 
Geen kans om er onder uit te komen en ze doen het maar al te graag. Meeste pakketten worden dan dus ook ingeklaard door dit soort bedrijven, goudmijntje.
Was ik al bang voor, lijkt ook wel steeds erger te worden. Gewoon een manier om de verdiensten op die pakketjes achteraf te verhogen dus. Helaas kun je als consument ook niet kiezen welke vervoerder jouw pakketje in NL ontvangt en daarmee moet je dus wel betalen.
 
Klopt inderdaad, dit is dus de reden dat ik enkel nog maar via de EU bestel, met de Engelse Pond kun je alsnog een hoop voordeel behalen. Ik heb overigens wel gehoord dat dit bij amazon US inclusief is, EricR weet jij dat toevallig?
 
Back
Naar boven