XXL Nutrition

Trainingschema van Murray (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Murrray

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
266
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
72kg
Hallo,

Ik ben Murray en wil weer beginnen met fitness.
Ik heb een half jaar getraind maar ging niet goed, nu ga ik het opnieuw proberen
met dit schema die ik heb gemaakt. Ik train alle spieren 2x per week dus
daar hoop ik sneller grotere spieren mee te krijgen.
Ik weet alleen niet zeker of het wel een goed schema is, daar ben ik jullie hulp voor nodig:

Setjes van 3 x 10 herhalingen

-Maandag
-Bench Press
-Incline Flyes
-Military Press
-Upright Row ( Wijde Greep )
-Lateral Raise


-Dinsdag
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Preacher Curl
-Deadlift


-Woensdag
-Rustdag


-Donderdag
-Incline Bench Press
-Dumbbell Pullover
-Upright Row ( Wijde Greep )
-Lateral Raise
-Front Raise


-Vrijdag
-Bent over Row ( Close Grip )
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Lying Extensions
-Deadlift



Verder eet ik op een dag:

-1 broodje kipfilet
Banaan

-40 ML Magere Kwark
Appel
2 broodjes met kipfilet

-1 broodje kipfilet + Sinaasappel

-Avondeten, vlees groente etc. 2 volle borden

-Yoghurt,

En ik drink heel veel halfvolle melk ;)


Alvast bedankt allemaal :) !
 
Laatst bewerkt:
Tip 1 meer eten en tip 2 benen ook trainen, verder misschien de stickies in de voedingsectie doornemen;) succes met alles waar een wil is, is een weg!
 
Meer voer naar binnen gooien, want anders ga je alleen maar afvallen...en jezelf de vernieling inhelpen.

En inderdaad...benen trainen. Dat zou op de woensdag kunnen, dan hebben je andere spieren ook gewoon rust!
 
Wat zou ik meer moeten eten? Vette dingen, of andere dingen?
Maar jullie vinden het schema goed, zou ik hier snel op vooruitgaan denk je?
En weten jullie nog goede oefeningen voor mijn benen, ik heb alleen de deadlift er instaan voor mijn benen..
 
Laatst bewerkt:
Oké, al het begin is moeilijk...

Voor je benen: barbell of dumbbell squats (alle varianten), lunges, leg extension, glute - ham raises, calf raises, good mornings, step - ups... verschillende varianten deadlifts... genoeg dus...ff googlen, staat genoeg op internet. Je hebt nu wat zoektermen.

Gewoon meer eten, als in...meer... dus in plaats van 1 broodje...4 of zoiets... veel eiwitten eten en ook zeker zo'n 30 - 35% van je dagelijks caloriebhoeften uit vetten halen (vis, olijfolie, lijnzaadolie, roomboter, pindakaas, af en toe friet en een pizza etc.) Dus, eten eten eten...
 
Ik heb ook Whey Eiwit poeder gekocht, als ik daar gewoon veel van neem is het ook goed?
En wat is de beste oefening voor benen, naast de deadlift dat je wel alle spieren pakt?
En ben blij dat niemand mijn schema afkeurt :) Heb um gemaakt via exrx.net/Lists/Directory.html
 
Lees je in bij de voedingsticky's, staan gerechten en voorbeeldschema's,
en je traint teveeeel schouders,je gebruikt je schouders namelijk al bij borst en gedeeltelijk rug training dus omdaarbij nog een 3keer schouders te pakken is overkill.
less is more;)



en je moet meer variate in oefeningen doen, niet elke keer bijna hetzelfde doen, lees je in bij oefeningen/schema's. succes
 
Lees je in bij de voedingsticky's, staan gerechten en voorbeeldschema's,
en je traint teveeeel schouders,je gebruikt je schouders namelijk al bij borst en gedeeltelijk rug training dus omdaarbij nog een 3keer schouders te pakken is overkill.
less is more;)



en je moet meer variate in oefeningen doen, niet elke keer bijna hetzelfde doen, lees je in bij oefeningen/schema's. succes

Hey Ziel,
Bedankt voor je reactie, je hebt wel gelijk met de schouders.
Ben net klaar met trainen en voel de voorkant behoorlijk, gelijk al na de incline press. Dus heb het een beetje aangepast, wat vind je er nu van?
Alleen rug oefeningen vind ik lastig, die zijn op beide dagen hetzelfde omdat ik gewoon geen betere oefeningen weet die ik thuis kan doen..
Kun je me daarbij helpen misschien, ken je nog een paar goede oefeningen?

-Maandag
-Bench Press
-Incline Flyes
-Military Press
-Lateral Raise
-Front Raise



-Dinsdag
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Preacher Curl
-Deadlift


-Woensdag
-Rustdag


-Donderdag
-Incline Bench Press
-Flat dumbbell Flyes
-Dumbbell Pullover
-Upright Row ( Wijde Greep )
-Lateral Raise


-Vrijdag
-Bent over Row ( Close Grip )
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Lying Extensions
-Deadlift
 
Hey Ziel,
Bedankt voor je reactie, je hebt wel gelijk met de schouders.
Ben net klaar met trainen en voel de voorkant behoorlijk, gelijk al na de incline press. Dus heb het een beetje aangepast, wat vind je er nu van?
Alleen rug oefeningen vind ik lastig, die zijn op beide dagen hetzelfde omdat ik gewoon geen betere oefeningen weet die ik thuis kan doen..
Kun je me daarbij helpen misschien, ken je nog een paar goede oefeningen?

-Maandag
-Bench Press
-Incline Flyes
-Military Press
-Lateral Raise
-Front Raise



-Dinsdag
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Preacher Curl
-Deadlift


-Woensdag
-Rustdag


-Donderdag
-Incline Bench Press
-Flat dumbbell Flyes
-Dumbbell Pullover
-Upright Row ( Wijde Greep )
-Lateral Raise


-Vrijdag
-Bent over Row ( Close Grip )
-Bent over Raise
-Rear delt Row
-Lying Extensions
-Deadlift

Beetje jammer dat jij die benen nog steeds niet fatsoenlijk traint... "train je onderstel, dan train je je gehele lijf" wordt in mijn gym vaak gezegd. Onder de gordel bevinden zich de grootste spieren van je lichaam, dus train die ook (al is het alleen al om die testosteronboost...en meer testosteron betekent meer vermogen om spiermassa te kweken, over het gehele lijf!)!
 
  • Like
Waarderingen: ziel
beetje jammer dat jij die benen nog steeds niet fatsoenlijk traint... "train je onderstel, dan train je je gehele lijf" wordt in mijn gym vaak gezegd. Onder de gordel bevinden zich de grootste spieren van je lichaam, dus train die ook (al is het alleen al om die testosteronboost...en meer testosteron betekent meer vermogen om spiermassa te kweken, over het gehele lijf!)!

+1

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 12:45 ----------

Hey Ziel,
Bedankt voor je reactie, je hebt wel gelijk met de schouders.
Ben net klaar met trainen en voel de voorkant behoorlijk, gelijk al na de incline press. Dus heb het een beetje aangepast, wat vind je er nu van?
Alleen rug oefeningen vind ik lastig, die zijn op beide dagen hetzelfde omdat ik gewoon geen betere oefeningen weet die ik thuis kan doen..
Kun je me daarbij helpen misschien, ken je nog een paar goede oefeningen?

Als ik jou was zou ik me concentreren op de basis, als je die onder controleren heb komt de rest vanzelf ook mee,er bestaat geen magische oefening die je alles geeft,
Je zou de volgende schemas kunnen opzoeken en die doen:
German volume training
Optimized volume training
HST
Wendler 5/3/1
Rippetoe

Zijn stuk voor stuk goede schema's,En als je daarnaast nog eens een goed voedingsschemaopstelt komt alles goed;)
In deze sport is geduld vereist
succes
 
Back
Naar boven