Fitness Seller

[Mentaal] Onbegrip

Bezoekers in dit topic

Het komt steeds vaker voor dat mijn omgeving raar opkijkt van mijn strikte voedingsschema die ik elke dag loyaal volg.

Opmerkingen zoals: 'Zoveel eten is echt ongezond!'' of als je in de kroeg bent: "Zit je alweer aan de Spa Rood? Sjongejonguh! Alcohol kan echt geen kwaad hoor", zijn voorbeelden van mensen die totaal niets weten van het body en builden.

Nu ik steeds meer van die rot opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijg. En vooral van mensen die denken het beter te weten dan jij, terwijl die het ene na het andere domme opmerkingen maken, begint het steeds meer mentaal aan mij te knagen.

Mijn geduld begint op te raken, ben hierdoor erg prikkelbaar en ga mensen liever uit de weg.

Wie heeft ook last van dit onbegrip? En hoe gaan jullie ermee om?

Zo herkenbaar kerel, mensen zullen altijd over anderen praten. Laat je niet tegenhouden in je sport die je zo graag doet, je moet doen wat jezelf wil en je niet bezig houden met klootjesvolk wat zich 3 keer per week laat vollopen.
Mensen zullen altijd bitchen op iets wat hun niet hebben en anderen wel
 
Haha het gaat zeker nog wel een jaartje duren tot ze veranderingen zien dan is iedereen ineens stil
 
Niets mis met af en toe een pint drinken trouwens. Het is maar wat je ervoor over hebt. Dat ze zeiken over je voeding is gewoon bullshit, als jij gezonder en meer doordacht wil eten dan hen dan is dat je volste recht.

Maar het went, ondertussen is het al de normaalste zaak dat ik hele periodes cola light drink op café. Niemand die er nog wat van zegt.
 
'goed' :p
vreemd dat mensen zulk soort beslissingen wel accepteren en tolereren, als een soort geldige reden om je dieet aan te passen, en dan moeilijk doen over mensen die een speciaal dieet volgen om aan hun lichaam te bouwen.

Ik probeer hier geen religieus debat te starten, maar ik heb zelf inderdaad ook wel eens moeite met de gedachtegang van mensen.

Laatst zei mijn moeder "wanneer ga je weer eens gezond doen?" n.a.v. mijn dieet (teveel eiwit volgens haar), dit terwijl ik in de laatste paar weken ben begonnen met gezond eten, veel bewegen en ik ben gestopt met roken...
Vrouwen logica..

Ik zeg wel vaker dat iets niet mag vanwege mijn geloof. Ik krijg er zelden vragen over en maar goed ook, want iedereen hoort te weten dat je geen redelijke discussie kunt houden over onredelijke zaken als religie ;)
 
Ik bestel whiskey . Buiten dat als iemand zaagt dan toon ik mijn erectors .
 
Het komt steeds vaker voor dat mijn omgeving raar opkijkt van mijn strikte voedingsschema die ik elke dag loyaal volg.
Zou ik ook hebben met jouw lengte en gewicht. Is niet mijn bedoeling rot over te komen maar je moet gewoon vreten.
Opmerkingen zoals: 'Zoveel eten is echt ongezond!'' of als je in de kroeg bent: "Zit je alweer aan de Spa Rood? Sjongejonguh! Alcohol kan echt geen kwaad hoor", zijn voorbeelden van mensen die totaal niets weten van het body en builden.
Niet druk om maken.
Mijn geduld begint op te raken, ben hierdoor erg prikkelbaar en ga mensen liever uit de weg.

Wie heeft ook last van dit onbegrip? En hoe gaan jullie ermee om?
Als dit nu aan je knaagt moet je je afvragen in welke mate jij gemotiveerd bent en de dingen puur voor je eigen wilt doen en welke zaken daarbij kunnen worden opgeofferd. Maak keuzes.
 
komt omdat je een skinny faggot bent (srs)
als je groter was begrepen ze het wel.

en hier komt de gouden tip;
doe waar je je fijn bij voelt, maar ga niet dingen afpissen omdat het een keertje niet optimaal is voor de sport. het gaat erom dat je een goede levensstijl hebt en dat de self-destructieve feesten een uitzondering zijn.
 
Valt moeilijk mee om te gaan. Schijt hebben aan alles werkt het best. Het ergste zijn de mensen die vinden dat je ongezond leeft omdat je 'shakes drinkt en creatine neemt' maar zelf een pak per dag roken en met een pint in hun handen staan.

Af en toe eens een biertje kan overigens geen kwaad hoor ;)
 
'goed' :p
vreemd dat mensen zulk soort beslissingen wel accepteren en tolereren, als een soort geldige reden om je dieet aan te passen, en dan moeilijk doen over mensen die een speciaal dieet volgen om aan hun lichaam te bouwen.

Ik probeer hier geen religieus debat te starten, maar ik heb zelf inderdaad ook wel eens moeite met de gedachtegang van mensen.

Laatst zei mijn moeder "wanneer ga je weer eens gezond doen?" n.a.v. mijn dieet (teveel eiwit volgens haar), dit terwijl ik in de laatste paar weken ben begonnen met gezond eten, veel bewegen en ik ben gestopt met roken...
Vrouwen logica..

Heb net een interview gezien op tv met een vrouw die testosteron begon te gebruiken om te veranderen van geslacht.

Ze zegt dat ze sindsdien anders is beginnen nadenken en logica is beginnen gebruiken. Nu verdwaald hij/zei niet meer enzo. En haar conclusie was idd dat vrouwen totaal geen logica hebben in vergelijking met mannen.
 
Probeer er ook gewoon niet te ver in door te draven. Je kan prima 'normaal' lijken voor de mensen uit je omgeving, maar toch goede resultaten halen. Voor de meesten hier kan wat bier of iets dergelijks in het weekend echt geen kwaad. In plaats van elke dag die bak met kip en rijst kan je ook wat boterhammen meenemen etc etc.
 
Wow, veel reacties, tof :)!

Zitten zeker een paar nuttige tips bij! Vooral de glimlach en daarna gewoon-je-ding-doen tip! Die ga ik er zeker in houden. En ook veel herkenningspunten van sommige posts ;)! De teveel eiwitten is slecht voor je heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen. De meest belachelijke was nog: van teveel eiwitten word je dik van haha.
 
Probeer er ook gewoon niet te ver in door te draven. Je kan prima 'normaal' lijken voor de mensen uit je omgeving, maar toch goede resultaten halen. Voor de meesten hier kan wat bier of iets dergelijks in het weekend echt geen kwaad. In plaats van elke dag die bak met kip en rijst kan je ook wat boterhammen meenemen etc etc.
Waarom zou je boterhammen mee nemen ipv kip met rijst?? Alleen om dan in de ogen van anderen normaler te lijken??? Als ik kip met rijst wil eten op het werk, neem ik gewoon mn bakje kip met rijst en groente mee, vaak zijn sommigen nog jaloers ook nog!
 
Ik put er net kracht uit als mensen zo wat "lachen" met wat ik eet en drink. Dat is een bevestiging dat ik goed bezig ben en anders eet en drink dan de gemiddelde lamzak.
 
op mijn werk ook, komen ze voor de zoveelste keer binnnen en zeggen: zit je alweer te eten?
nee, nog steeds:)
 
Waarom zou je boterhammen mee nemen ipv kip met rijst?? Alleen om dan in de ogen van anderen normaler te lijken??? Als ik kip met rijst wil eten op het werk, neem ik gewoon mn bakje kip met rijst en groente mee, vaak zijn sommigen nog jaloers ook nog!

Als jij vind dat kip met rijst veel lekkerder is of weet ik veel om wat voor reden, prima toch. Maar genoeg mensen die daadwerkelijk denken dat een bakje kip met rijst veel beter is dan wat 'simpele' boterhammen met goed beleg, zich opgelaten voelen als ze hun bakje eten maar toch doorzetten omdat het zogenaamd beter is. Bedoelde het dus eigenlijk meer voor die mensen ;) In het algemeen gewoon mensen die overdrijven, denk dat de meesten wel begrijpen wat overdrijven is. Als je mr Olympia wilt worden, oke, dan snap ik het.
 
als jij vind dat kip met rijst veel lekkerder is of weet ik veel om wat voor reden, prima toch. Maar genoeg mensen die daadwerkelijk denken dat een bakje kip met rijst veel beter is dan wat 'simpele' boterhammen met goed beleg, zich opgelaten voelen als ze hun bakje eten maar toch doorzetten omdat het zogenaamd beter is. Bedoelde het dus eigenlijk meer voor die mensen ;) in het algemeen gewoon mensen die overdrijven, denk dat de meesten wel begrijpen wat overdrijven is. Als je mr olympia wilt worden, oke, dan snap ik het.

+1
 
Niets van aantrekken. Hier op het werk zien ze ook dat ik om de haverklap naar de koelkast of oven ga (wij hebben hier op kantoor een goed ingerichte keuken) en dan krijg ik vaak aan mijn kop van: 'telkens ik u zie ben je aan het eten' of nog leuker 'jij eet meer dan een mens kan verdienen'... Niet te veel van aantrekken dus; eens mooi lachen en er het jouwe van denken man... Ooit komt er wel een moment dat je maten stiekem jaloers op je zullen worden en dan zullen hun opmerkingen snel stoppen...
 
Ik put er net kracht uit als mensen zo wat "lachen" met wat ik eet en drink. Dat is een bevestiging dat ik goed bezig ben en anders eet en drink dan de gemiddelde lamzak.
:)
 
Back
Naar boven