XXL Nutrition

Borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

een paar maanden terug las ik in een artikel dat was aangetoond dat je bovenkant borst meer kan aanspreken met plat bankduwen dan met incline.

met een verschil welliswaar in uitvoering!

je pakt dan de bar reverse grip, automatisch zak je dan ook lager (onder de borst dus).
iemand die kan assisteren bij het uitpakken is aan te raden (voelt zeker de 1e x nogal onwennig, bij mij dan toch)

dit is echt een aanrader!:)

Precies wat ik al zei ;) maar dan incline werkt beter voor mij...
 
Precies wat ik al zei ;) maar dan incline werkt beter voor mij...

uhm, dus niet precies wat je zei ???
volgens dat onderzoek werkt het juist beter als je plat ligt.

dat is dan uiteraard zoals voor elke oefening geldt, doen waar jij je t best bij voelt.
 
uhm, dus niet precies wat je zei ???
volgens dat onderzoek werkt het juist beter als je plat ligt.

dat is dan uiteraard zoals voor elke oefening geldt, doen waar jij je t best bij voelt.

Ik zal em plat ook wel eens proberen :) want dat had ik idd in je post gelezen, misschien dat het helpt :)
Maar ik merk ook wel dat met een andere houding tijdens het drukken dat de bovenkant aardig mee komt omdat de voorkant schouders niet meer gestimuleerd worden :)

Thnx!
 
Ik zal em plat ook wel eens proberen :) want dat had ik idd in je post gelezen, misschien dat het helpt :)
Maar ik merk ook wel dat met een andere houding tijdens het drukken dat de bovenkant aardig mee komt omdat de voorkant schouders niet meer gestimuleerd worden :)

Thnx!

vind jij t ook wat lastig uitpakken?of ligt het gewoon aan mijn (im)mobiliteit :D

met die reverse grip bedoel ik dus
 
vind jij t ook wat lastig uitpakken?of ligt het gewoon aan mijn (im)mobiliteit :D

met die reverse grip bedoel ik dus

Nou ja, het is best lastig xD Omdat je armen langs je borst schuren beetje vervelend...
Maar bij de handen is het ook shit omdat die stang recht is en je handen dat niet zijn :P

hahah ik weet precies wat je bedoeld :P
 
Ik heb de rev. press altijd meer een tricep/schouder oefening gevonden dan een bovenkant borst oefening. Zeker als je de bovenarmen dicht bij de romp houd ga je richting smaldrukken.

Als ik me trouwens het onderzoek waar dat rev.press voor bovenkant borst goed voor me haal zal het verschil meer in het minder aanspreken van het sternocostale deel dan in het meer anspreken van het claviculaire deel.
 
Bij incline niet net als 99% van alle fitnessers/"bodybuilders" je rug hol maken waardoor je hem eigenlijk gewoon flat traint
 
Bij incline niet net als 99% van alle fitnessers/"bodybuilders" je rug hol maken waardoor je hem eigenlijk gewoon flat traint

Niet waar hoor, ik weet niet hoe hol jij je rug dan krijgt dat je weer flat ligt :P maar dat is onzin..

Als je incline je rug hol hebt lig je alsnog schuin, hoe je dat ook doet..
Ik ben het wel met je eens dat sommigen hun bovenrug zover naar achteren trekken dat ie inderdaad flat is..

Maar holle rug heeft niets te maken met hoe incline/decline/flat je borst is hoor :P
Zo hol krijg ik mijn rug in elk geval niet..

Maar ik snap je punt wel :P Veel mensen hebben idd hun borst op flat positie als ze incline zitten xD Is inderdaad nutteloos!
 
Back
Naar boven