XXL Nutrition

Madcow 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

s4ndro

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
2.695
Waardering
82
Lengte
1m75
Massa
77kg
Ik ga bijna overschakelen naar een intermediate program.
Ik heb mijn oog laten vallen op dat van Bill Star/Madcow.

Wat ik niet goed begrijp is hoe het precies gaat. Op de site werkt hij met 2 schema's (workout A en workout B).
In het voorbeeld staat:
maandag: workout A
woensdag: workout B
vrijdag: workout A

Is de week erna dan
maandag: workout B
woensdag: workout A
vrijdag: workout B

of blijft het:
maandag: workout A
woensdag: workout B
vrijdag: workout A?
 
madcow heeft 3 verschillende trainingsdagen, er is geen sprake van workout a of b, maar gewoon de ma + wo + vr workouts. oftewel:

ma - sq, bp, rows + hypers & situps (lowerback + abs)
wo - dl, incline bp, squats + situps & pullups
vr - sq, bp, rows + dips, curls & triceps extensions

gewoon ff dat excel bestandje downloaden op de site, dan vul je em zo in
 
ja maar training van ma en vr bestaan uit dezelfde oefeningen, vandaar dat ik het zo zei;)
Maar dus ik squat 3x in de week, bench en row 2x in de week en maar 1x deadlift en incline bp (die je ook mag vervangen door ohp)?
 
ja maar training van ma en vr bestaan uit dezelfde oefeningen, vandaar dat ik het zo zei;)
Maar dus ik squat 3x in de week, bench en row 2x in de week en maar 1x deadlift en incline bp (die je ook mag vervangen door ohp)?

jup... je kan ook nog rows vervangen door cleans.

reprange is wel anders op vrijdag
 
jup... je kan ook nog rows vervangen door cleans.

reprange is wel anders op vrijdag
Heb je ervaring met dit programma?
Ik vraag mij af of je deadlift en vooral de overhead press wel vooruit gaan door ze eenmaal in de week te doen.
 
Deadliften draint je zenuwstelsel, dat moet je niet te vaak doen. Bij Westside deden ze deadlift nauwelijks in the training, alleen de assistance (glute/ham raise enzo)!

Overhead zou wel vaker kunnen, maar met een goeie training gaat ie wel mee met de rest denk ik.
 
Heb je ervaring met dit programma?
Ik vraag mij af of je deadlift en vooral de overhead press wel vooruit gaan door ze eenmaal in de week te doen.

heb het 2x gedaan... 1x 11 weken vol weten te houden en 1x 9 weken. beide keren stagneerde ik op de presses, deadlift ging wel prima
 
Deadlift/squat gingen goed..

Press zou ik 2x/week doen.
 
Eerst het programma uitproberen, pas na weken of maanden aanpassingen gaan maken..Het schema zit goed ineen.
 
Eerst het programma uitproberen, pas na weken of maanden aanpassingen gaan maken..Het schema zit goed ineen.
Ik was niet van plan om aanpassingen te maken, maar eenmaal in de week de ohp en hem iedere keer verhogen leek mij lastig en moeilijk.
 
madcow heeft 3 verschillende trainingsdagen, er is geen sprake van workout a of b, maar gewoon de ma + wo + vr workouts. oftewel:

ma - sq, bp, rows + hypers & situps (lowerback + abs)
wo - dl, incline bp, squats + situps & pullups
vr - sq, bp, rows + dips, curls & triceps extensions

gewoon ff dat excel bestandje downloaden op de site, dan vul je em zo in
bij die assistence exercises (oefeningen in het vet;)), doet het ertoe hoeveel reps je per set doet? Of beslis je dit zelf?
 
bij die assistence exercises (oefeningen in het vet;)), doet het ertoe hoeveel reps je per set doet? Of beslis je dit zelf?

Ben ik ook wel benieuwd naar. En whatabout warming up?
 
Assistance 4x8/3x12

Bodyweight oefeningen iedere set tot failure
 
Ik begin er pas binnen een aantal weken aan.:p
Zal het je laten weten:p
 
Lijkt me wel lekker om te doen bill starr 5x5, volgens mij heeft krisk die ook gevolgd, of volgt hem nog steeds.
 
Back
Naar boven