MuscleMeat

Mijn schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maurits123

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
182
Waardering
7
Lengte
1m79
Massa
75kg
Hoi,

na eigenlijk altijd met een fullbody schema getraint te hebben, leek het me wel eens tijd worden voor een split schema. Ivm. verhuizen volgende week en school die weer begint wordt het de komende maand eerst maar 3x per week, daarna wil ik het eigenlijk verhogen naar 4x (misschien 5x) per week. Heb de stickies gelezen, en de oefeningen gekozen, op basis van de equipment in mijn gym aanwezig is (vrij weinig equipment, vooral veel machines etc...)

Dag 1: Benen/schouders:
- Squats
- Leg press
- Leg extension

-Seated dumbbell press
-Side laterals
-Bent over raises

Dag 2: Borst/biceps
-Bench press
-Incline dumbbell press
-Dumbbell flys

-Barbell curl
-Hammer curl
-Dumbbell incline curl


Dag 3: Rug/triceps
- Deadlifts
- Wide grip pulldown
- Barbell row/Dumbbell row
- Shrugs

- Skullcrushers
- Pushdowns
- Dips


Wat zijn jullie thoughts over dit schema? Is de indeling van oefeningen een beetje goed? Alle tips, info, kritiek etc is welkom.

ps. Wat is het handigst om te doen: per oefening met lager gewicht opwarmen, of met één bepaalde oefening opwarmen (bijv. vóór rug met pullups opwarmen) en daarna gewoon alleen m'n werksetjes doen?
 
Laatst bewerkt:
Alleen nog de kuiten, voor de rest ziet het er goed uit.

Zelf warm ik altijd op met ong 70% van m'n max met de 1e oefening van de spiergroep waar ik aan begin.
 
Ziet er imo goed uit. Inderdaad kuiten nog erin verwerken, en je kan voor rug ook nog chin-ups down. Ik zou sowieso altijd barbell row doen ipv dumbbell row. Voor triceps kan je, mocht dit niet gaan bevallen, eventueel close grip benchpress doen.
 
Bedankt voor de reacties. Ziet het er verder qua opbouw van de oefeningen ook goed uit?
Kuiten zitten er idd niet in, zal ik er bij zetten ^^
 
Wat bedoel je met de opbouw?
 
achterkant schouders
 
Wat bedoel je met de opbouw?

Wordt vaak gezegd 'deadlift als eerste oefening op je rug-dag' etc.
Of maakt dat niet veel uit?

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 21:02 ----------

achterkant schouders

Weet je hier een goeie oefening voor? Zo ja, is het dan het best om één van de bestaande oefeningen in m'n schema hierdoor te vervangen, of die oefening er gewoon bij te doen?
 
Ik doe het liefst bvb:
Military press (overhead press)
Side raises
Bent over raises/face pulls
 
hoeveel sets/reps wil je eigenlijk gaan doen?
 
hoeveel sets/reps wil je eigenlijk gaan doen?

3 sets 8 reps per oefening

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 18:28 ----------

Heb de military press voor nu vervangen met Bent over raises, over een tijdje vervang ik de seated dumbbell press voor military press, voor een beetje afwisseling. Heb atm iig elk gedeelte van m'n delts erin.
 
Is het niet beter om achterkant schouders op rug dag te doen?
 
Back
Naar boven