AndroidHealthClinic

beginnend portier, salaris?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MagnusMarvin

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jul 2011
Berichten
299
Waardering
23
Lengte
1m88
Massa
111kg
Ik ben een aantal weken geleden begonnen als horecaportier, gewoon voor erbij, 1 avondje in de week.

Vooraf dacht ik: met salaris zal het wel goedkomen! Wat was dat een teleurstelling... Ondanks de werktijden en het risico houdt ik er ongeveer 10 euro netto per uur aan over, plus dan ongeveer 15 euro fooi per avond. Ik vind het wel erg leuk werk, aangezien je toch onder de mensen bent en aanspraak hebt maar het salaris is echt heel erg karig! Ter vergelijking; ik verdien ruim 30% meer per uur met mijn ook al niet al te goed betaalde kantoorbaan :D.

Zijn hier andere portiers? Wat is normaal in deze business??
 
Dus 10 euro netto. Wat is dat dan bruto? In België zou dat bijna 20 euro bruto zijn, ongehuwd, geen kinderen. Dan verdien je 30% meer bij je kantoorbaan. 20 x 1,3 = 26 bruto per uur. Je werkt gemiddeld 7,5 uren per dag = 7,5 uren x 23 dagen per maand x 26 euro = 4485 euro bruto per maand. Met andere woorden: je zit bij de 10% van de grootste inkomens en je vind dat je niet veel verdiend?

Ik zou wel tekenen voor je baan als horecaportier en kantoorjob hoor.
 
Ik denk dat je niet meer moet gaan verwachten als portier. Op kantoor kan je altijd meer verdienen natuurlijk.
 
Dus 10 euro netto. Wat is dat dan bruto? In België zou dat bijna 20 euro bruto zijn, ongehuwd, geen kinderen. Dan verdien je 30% meer bij je kantoorbaan. 20 x 1,3 = 26 bruto per uur. Je werkt gemiddeld 7,5 uren per dag = 7,5 uren x 23 dagen per maand x 26 euro = 4485 euro bruto per maand. Met andere woorden: je zit bij de 10% van de grootste inkomens en je vind dat je niet veel verdiend?

Ik zou wel tekenen voor je baan als horecaportier en kantoorjob hoor.


Bruto salaris is ongeveer 10,50 per uur.. er komt 35% toeslag bij omdat het snachts is en alle extras zoals vakantiegeld, 13e maand en vakantiedagen worden direct ook uitbetaald. Op mijn kantoorbaan verdien ik ongeveer 14 euro bruto per uur...
 
Als je t één avondje in de week doet, moet je t ook niet zien als meer dan een leuk extraatje natuurlijk. 10 euro is ietwat aan de karige kant, het meeste wat ik had per uur was 20 euro, maar heb ook wel bij tenten gestaan waar ik (maar) 10 euro per uur kreeg. Hangt net een beetje af van wat voor horecagelegenheid het is natuurlijk. En ik stond altijd zwart, scheelt ook natuurlijk.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je er een tweede hypotheek van kan nemen ofzo ;)
 
Als je t één avondje in de week doet, moet je t ook niet zien als meer dan een leuk extraatje natuurlijk. 10 euro is ietwat aan de karige kant, het meeste wat ik had per uur was 20 euro, maar heb ook wel bij tenten gestaan waar ik (maar) 10 euro per uur kreeg. Hangt net een beetje af van wat voor horecagelegenheid het is natuurlijk. En ik stond altijd zwart, scheelt ook natuurlijk.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je er een tweede hypotheek van kan nemen ofzo ;)

Ja maar niet iedere portier lift zoveel.
 
de gouden tijdens als portier zijn 20 jaar terug, buiten een beperkt aantal tenten.

Voor fuifjes was het 125-150 euro voor 6-8 uurtjes. Good times.

Nu gaat elke oen voor 70 euro staan.
 
Bruto salaris is ongeveer 10,50 per uur.. er komt 35% toeslag bij omdat het snachts is en alle extras zoals vakantiegeld, 13e maand en vakantiedagen worden direct ook uitbetaald. Op mijn kantoorbaan verdien ik ongeveer 14 euro bruto per uur...

Betalen jullie zo weinig belastingen?
Of is dit als vakantiejob ofzo?
 
Betalen jullie zo weinig belastingen?
Of is dit als vakantiejob ofzo?


Bijgaand voorbeeld van uitbetaling 1 nacht werken...

voorbeeld.png
 
Bijgaand voorbeeld van uitbetaling 1 nacht werken...

+ het risico om door Achmed in je buik gepenetreerd te worden

:roflol: daar laat je je nachtrust toch niet voor staan.
 
6 uur
71 euro
12 euro per uur dus
edit- incl reiskostenvergoeding zie ik
 
trouwens, als je ook nog een kantoorjob hebt kan het wel eens zijn dat die loonheffing niet correct is, en je later nog pakken moet bijbetalen. Uitzendbureau's flikken dit regelmatig.

Nu spreek ik wel voor België.
 
+ het risico om door Achmed in je buik gepenetreerd te worden

:roflol: daar laat je je nachtrust toch niet voor staan.


Ja dat is dus een beetje mijn punt... Ik dacht vooraf dat ik inclusief fooi wel aan zo'n 150 euro per avond zou komen. Nu blijkt dat het de helft is ben ik zwaar in dubio of ik hier wel mee door moet gaan.

Ik sta ook nog eens in mijn eentje in Rotterdam en niet in de liefste straat zegmaar :rolleyes:
 
een portier die alleen staat is niet meer als een kasplant als er echte problemen komen.

Dus foute buurt + alleen + slecht betalen. Ze hebben je bij je kloten en je een postje gegeven waar niemand wil staan. Nieuwelingen bij bedrijven flikken ze dat constant in de bewakingssector.

Ik zeg het, mijn eerste keer aan de deur was zo'n 8 jaar geleden en had ik 200 euro voor een nachtje. En dat was toen nog "weinig" :roflol:
 
trouwens, als je ook nog een kantoorjob hebt kan het wel eens zijn dat die loonheffing niet correct is, en je later nog pakken moet bijbetalen. Uitzendbureau's flikken dit regelmatig.

Nu spreek ik wel voor België.

Is niet alleen bij uitzendkantoren, dit is bij alle bedrijven.
Je werkgever schat je jaarinkomen en op basis van je jaarinkomen bepaalt hij hoeveel belastingen je maandelijks moet betalen. Daarvoor is het belangrijk dat je werkgever je gezinssituatie kent. Zoals gehuwd, hoeveel kinderen enzo omdat je dan minder belastingen moet betalen en dat ze dan minder moeten inhouden.

Sommige werkgevers houden echter het minimum in, of in ieder geval minder dan je zou moeten betalen. Zij gaan ervan uit dat het altijd beter is dat je nog belastingen moet bijbetalen dan het risico te lopen dat je belastingen terug moet krijgen. Immers als je geld moet terugkrijgen dan heb je eigenlijk gratis een lening gegeven aan de overheid en moet je zeker in België heeeeeel lang wachten eer je je geld terug ziet. Als je belastingen zou moeten bijbetalen dan heb je eigenlijk gratis een lening gehad van de overheid en heb je zelfs misschien enkele euro's intrest kunnen vergaren.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je dit weet, dus vraag ernaar of bereken zelf je belastingen op basis van een loonsimulator die je kan vinden op het internet.
 
trouwens, als je ook nog een kantoorjob hebt kan het wel eens zijn dat die loonheffing niet correct is, en je later nog pakken moet bijbetalen. Uitzendbureau's flikken dit regelmatig.

Nu spreek ik wel voor België.


Ja maar je hebt wel gelijk, nu is het al bijna niets dus die naheffing kan nooit al te groot worden :D. Ga ze wel vragen het even na te gaan.

Thx voor de tip ;-)
 
Back
Naar boven