XXL Nutrition

[Mentaal] Onbegrip (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Probeer er ook gewoon niet te ver in door te draven. Je kan prima 'normaal' lijken voor de mensen uit je omgeving, maar toch goede resultaten halen. Voor de meesten hier kan wat bier of iets dergelijks in het weekend echt geen kwaad. In plaats van elke dag die bak met kip en rijst kan je ook wat boterhammen meenemen etc etc.

Normaal lijken en bodybuilding? Doe je bodybuilding niet om jezelf te onderscheiden van de rest? Het is geen teamsport, dus je hebt de ongezouten mening van andere (niets wetende) mensen niet nodig. Ze hebben het te accepteren, en niks anders.
 
Normaal lijken en bodybuilding? Doe je bodybuilding niet om jezelf te onderscheiden van de rest? Het is geen teamsport, dus je hebt de ongezouten mening van andere (niets wetende) mensen niet nodig. Ze hebben het te accepteren, en niks anders.
++++++
 
als mensen tegen mij zeggen: "waarom eet je zus en zo niet?"

Ik: Mag niet van mijn geloof..

Zij: Huh, welk geloof dan?

Ik: Shreddology :trollface:
 
Normaal lijken en bodybuilding? Doe je bodybuilding niet om jezelf te onderscheiden van de rest? Het is geen teamsport, dus je hebt de ongezouten mening van andere (niets wetende) mensen niet nodig. Ze hebben het te accepteren, en niks anders.

Zwaar Baas
 
waar sommige zich al druk om maken
 
Zou me er ook niet druk om maken. Alleen bij mij thuis weten ze van mijn voeding en supplementen af. Mijn broer was een jaar eerder begonnen dan ik en die heeft toen al de domme vragen ( die ik in die tijd wel logisch vond, toen ik er nog niet mee bezig was ) te horen gekregen.

Vrienden van buiten af weten alleen dat ik train. Ze zien mij zelden eten en weten niks van mijn supplementen af, op 1 iemand na. Heb tegen hem gezegd dat ik 2x whey shakes drink per dag, toen zei hij '' Ik zelf doe dat niet man, wil altijd naturel blijven '' toen wist ik ook meteen dat ik dit soort informatie nooit meer moet delen met andere mensen die hier niets van af weten.

Krijg alleen af en toe de reactie als ze mijn boodschappen zien doen en ze kijken in mijn mandje; '' moet je weer gezond doen? Ga toch naar de Mac ofzo man! ''.

Verder traint vrijwel iedereen van mijn vrienden maar (gelukkig) wel bij een andere sportschool. Krijg alleen vaak de opmerking '' Die-hard!! '' omdat ze weten dat ik 5x in de week train, wat voor hun erg veel is. Enigste wat ik wel haat is als ze om krachtstats vragen, wat ALTIJD benchpress is. Deel deze nooit omdat ik toch wel weet dat hun ROM zo klein is zodat ze zoveel mogelijk gewicht op die stang kunnen ketsen omdat ze voor de show trainen
 
Maak je niet zo druk kerel, gezeik hou je toch wel...

Grappig is wel dat alle dikke aso's algemeen geaccepteerd worden, terwijl iedereen met een bovengemiddeld fysiek wordt afgekraakt om wat ie eet & doet.

Je zult nog veel meer last krijgen, zodra je wat buffer bent lopen ze te lullen dat je aan de anabolen zit, vooral ecto's zeggen dat. Ik ben ook van mening dat ecto gelijk staat aan psychische gestoord. Die gasten hebben een totaal vertekend beeld van zichzelf & achten zichzelf superieur.

Als ze beginnen over me voeding, probeer ik t ze nog wel altijd uit te leggen, maar zodra je begint over eiwitten weten 9 van de 10 mensen niet meer waar t over gaat.

Laat ze lkkr lullen. Doe waar je zelf trek in hebt.
 
Laatst bewerkt:
Normaal lijken en bodybuilding? Doe je bodybuilding niet om jezelf te onderscheiden van de rest? Het is geen teamsport, dus je hebt de ongezouten mening van andere (niets wetende) mensen niet nodig. Ze hebben het te accepteren, en niks anders.

Ja en Nee. Zo ken ik iemand uit mijn omgeving die er alles aan doet om aandacht te krijgen mbt het hele fitness/bodybuilding gebeuren en zich dus zeker wil onderscheiden van de rest. Soms zo erg dat hij zichzelf voor lul zet. Zelf heb ik liever dat niemand weet dat ik anders eet dan de gemiddelde mens en veel train. Doe het puur voor mezelf en zit veel lekkerder in mijn vel met een strak lichaam. Vind het fijner dat bij wijze niemand weet van mijn training/voeding en dat ik dus 'normaal' lijk. Ook al is het voor mij normaal dat ik zo eet en train, is dat voor de meesten niet normaal. Geen zin om als een freak gezien te worden, ja ik trek me dus wat van mijn omgeving aan. Jij zal er vast schijt aan hebben, prima toch dan.
 
Zat vorige week op een huwelijk, terwijl iedereen zich aan het volgoeien was met rommel zat ik daar met een bak rijst, tonijn en brocolli. Zolang je buff genoeg bent doen andere jongens niets en is elk slet jelly. Wel een tiental oestertjes naar binnen gegooid uiteraard.

Ben er trouwens serieus over aan het nadenken een koelkast in men wagen te monteren, iemand ervaring mee? :p
 
Zat vorige week op een huwelijk, terwijl iedereen zich aan het volgoeien was met rommel zat ik daar met een bak rijst, tonijn en brocolli. Zolang je buff genoeg bent doen andere jongens niets en is elk slet jelly. Wel een tiental oestertjes naar binnen gegooid uiteraard.

Ben er trouwens serieus over aan het nadenken een koelkast in men wagen te monteren, iemand ervaring mee? :p

Is ook wel zo als je eenmaal buff genoeg bent ( unfortunately not there yet ) maar nog steeds op zo'n speciale gelegenheid vind ik het wel erg ver gaan om dan nog steeds aan je dieet te houden.

Respect voor je dedication maar ik zou toch dan even willen relaxen en gewoon eten waar ik op dat moment zin in heb. Die ene dag doet echt niets raars met je.
 
Er gewoon een grapje van maken blijft volgens mij nog het beste.
 
Is ook wel zo als je eenmaal buff genoeg bent ( unfortunately not there yet ) maar nog steeds op zo'n speciale gelegenheid vind ik het wel erg ver gaan om dan nog steeds aan je dieet te houden.

Respect voor je dedication maar ik zou toch dan even willen relaxen en gewoon eten waar ik op dat moment zin in heb. Die ene dag doet echt niets raars met je.

meestal heb ik net geen zin in het voedsel dat je krijgt op dat soort speciale gelegenheden.
 
Hahaha, superleuk artikel :)! Is het lezen waard!

Dit topic heeft mij in ieder geval flink geholpen! Is erg goed om te horen dat ik niet de enige ben. Over een halfjaar hoop ik van 69 naar 75 te gaan, en van 10% naar 7% te gaan ;)! Owja, en mijn buik weg te werken waar nu die 10% in zit haha
 

Wow! Prachtig man.
Echt superhard bedankt om dit te posten. Ik zag het tijdens het lezen echt perfect voor mij. Heb er weer wat meer motivatie uit getankt.
Mijn ogen zijn nog niet zo lang geleden open gegaan en herkende mezelf van een jaar geleden ook keihard in "Bob". Alleen heb ik mezelf die slap in the face gegeven.
 
Hahaha, ik ga echt HE-LE-MAAL stuk hier! :D dat stukkie over dat Bob zijn inspiratie is :D:D en nog waar ook!




edit: es ff kijken hoe dat karma geven ook al weer werkt. its comming your way! :D
 
Laatst bewerkt:
Wow, veel reacties, tof :)!

Zitten zeker een paar nuttige tips bij! Vooral de glimlach en daarna gewoon-je-ding-doen tip! Die ga ik er zeker in houden. En ook veel herkenningspunten van sommige posts ;)! De teveel eiwitten is slecht voor je heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen. De meest belachelijke was nog: van teveel eiwitten word je dik van haha.

Je moet ook weten dat de kans dat je ooit op een podium staat of iets dergelijks heel erg klein is. We zijn zo goed als allemaal amateurbodybuilders. En de meesten van ons eten in de week 6/7 of zelfs 7/7 gewoon strikt, sporten hard, doen cardio etc.. Die ene avond een paar biertjes kunnen echt geen kwaad, velen hier zuipen ook gewoon ieder weekend goed door. En hebben toch een goed fysiek.

Persoonlijk doe ik het altijd in periodes. Tijdens examens en dergelijke ga ik echt zo extreem mogelijk in voeding, training en cardio. En na periodes van weer een paar weekendjes doorzakken smijt ik er een paar weekenden cola lights tegenaan. Veel mogelijkheden iig.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 21:33 ----------

Normaal lijken en bodybuilding? Doe je bodybuilding niet om jezelf te onderscheiden van de rest? Het is geen teamsport, dus je hebt de ongezouten mening van andere (niets wetende) mensen niet nodig. Ze hebben het te accepteren, en niks anders.

Veel respect voor je posts Ace, maar hier ben ik het echt niet mee eens.

Waarom zou je bodybuilding doen om je te onderscheiden van de rest? Ik doe bodybuilding omdat ik mij graag kapottrain in de gym, omdat ik mijn eigen lichaam wil scheppen naar het beeld dat ik er voor heb. Wat andere mensen er van vinden interesseert mij echt niet zoveel. Zolang ik maar van mezelf weet dat ik goed en verstandig bezig ben met sport.

Ze hebben het idd te accepteren, maar dat doen ze sowieso al wel.
 
Het komt steeds vaker voor dat mijn omgeving raar opkijkt van mijn strikte voedingsschema die ik elke dag loyaal volg.

Opmerkingen zoals: 'Zoveel eten is echt ongezond!'' of als je in de kroeg bent: "Zit je alweer aan de Spa Rood? Sjongejonguh! Alcohol kan echt geen kwaad hoor", zijn voorbeelden van mensen die totaal niets weten van het body en builden.

Nu ik steeds meer van die rot opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd krijg. En vooral van mensen die denken het beter te weten dan jij, terwijl die het ene na het andere domme opmerkingen maken, begint het steeds meer mentaal aan mij te knagen.

Mijn geduld begint op te raken, ben hierdoor erg prikkelbaar en ga mensen liever uit de weg.

Wie heeft ook last van dit onbegrip? En hoe gaan jullie ermee om?


Troost u man,
ik woon samen met men vriendin die daar elke dag over loopt te zeiken :)
gewoon negeren en je erover zetten.
 
ik maak dit elke dag mee hoor ,
oplossing tishirt uit flex goed voor hun neus en zeg ' U Mirin' ?
 
Back
Naar boven