MuscleMeat

Rug trekt bol bij Deadlifts. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

beginnerbb

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
11.132
Waardering
410
Iemand suggesties wat hieraan te doen? Behalve lager in gewicht en werken aan de technien. Want de techniek is goed tot een bepaald gewicht, ga ik daar overheen trekt mijn rug gelijk bol bij de lift off.

Welke ondersteunende oefeningen zouden mij kunnen helpen met dit probleem?
 
Moeilijke kwestie.. Heb er zelf ook wel wat last van.

Ik zou zeggen dat je moet zorgen voor sterke lower back, upperback en abs.

Oefeningen als zware GM's (verschillende variaties, al denk ik dat de deadlift stance het goed zal doen), rows. en zware core oefeningen?
 
Laatst bewerkt:
Sja, wat meer kun je doen dan je rug gewoon recht blijven trekken met het gewicht waar het dus wel goed mee gaat? En naarmate je sterker wordt zul je ook met hoger gewicht je rug recht kunnen houden. Bij iedereen gaat de form eraan wanneer ze flink hoog in gewicht gaan. Stel je max is 220kg, dan kan het goed zijn dat je rug bijv nog kromt bij 180kg. Deadlift is wat dat betreft een vreemde oefening
 
Als ik max heb ik dat ook maar anders niet...

Meer deadlifts met zo'n vorm doen i guess, techniek er helemaal indrammen.

En wat mike zegt..
 
Oke, thnx iedereen!
Zal er aan gaan werken, rustig opbouwen dus.
 
zeker ook verzwaarde back extensions in je schema opnemen
 
Zouden rack pulls een goede assistance zijn hiertegen?
 
Zouden rack pulls een goede assistance zijn hiertegen?
ik denk dat dat ervan af hangt wanneer je rug bol komt. Als het bij de start is (onderste positie dus) heeft dat volgens mij weinig zin.
 
Sumo trekken!
 
belt om stok Bezemsteel ertussen
 
Failure kan zijn: muscle failure
Failure kan zijn: techniek failure
 
Iemand suggesties wat hieraan te doen? Behalve lager in gewicht en werken aan de technien. Want de techniek is goed tot een bepaald gewicht, ga ik daar overheen trekt mijn rug gelijk bol bij de lift off.

Welke ondersteunende oefeningen zouden mij kunnen helpen met dit probleem?

Halter dichter bij je benen houden.

Mijn rug blijft kaarsrecht als ik de stang langs mn schenen schraap en kort langs mn bovenbenen (geen hitch), maar bolt zodra ik em iets voor me laat hangen.
 
Niet rukken, schouders over de bar, borst laten leiden, bovenrug vol op spanning

tja wat nog meer, post een filmpje dan kan er meer gezegd worden.
 
als mensen zwaarder gaan gaan ze vaker minder inzakken dan kun je dus ook niet meer je rug hol trekken omdat je dan niet meer bij de barbell komt.
 
Waar bolt je rug dan vooral, bovenrug of onderrug?
 
Halter dichter bij je benen houden.

Mijn rug blijft kaarsrecht als ik de stang langs mn schenen schraap en kort langs mn bovenbenen (geen hitch), maar bolt zodra ik em iets voor me laat hangen.
Klopt. Heb soms ook het gevoel dat ik naar voren ga flikkeren, dat ik op mijn tenen kom te staan.

Waar bolt je rug dan vooral, bovenrug of onderrug?

Onderrug.
 
Back
Naar boven