Fitness Seller

Rug trekt bol bij Deadlifts.

Bezoekers in dit topic

zeker ook verzwaarde back extensions in je schema opnemen

Ik heb dit probleem bij hogere gewichten ook. Bij 170kg trekt me rug bol. Ik doe nu ook verzwaarde back extensions (45 kg). Ik geef binnenkort wel een update.
 
Techniek kwestie man, verzwaarde back extentions ga je niet mooier van deadliften. Tenzij het probleem echt daar ligt, maar die kans acht ik niet groot.
 
Goed inademen voorkomt holle rug, en inderdaad niet rukken maar eigenlijk gewoon "opstaan".
 
hmm als je op je tenen komt zwaait de barbell weg=meer leverage=bolle rug
 
Techniek kwestie man, verzwaarde back extentions ga je niet mooier van deadliften. Tenzij het probleem echt daar ligt, maar die kans acht ik niet groot.

mooier deadliften niet?
vooral bij deze oefening is je core strength toch erg belangrijk, ik zelf werk daaraan door o.a. side bends, buikoefeningen en dus ook de back extension.
een sterkere core maakt je m.i. ook een sterkere deadlifter.
als je onderrug bol komt is uiteraard de vraag of je er voldoende op focust, je techniek goed is.

maar als je simpelweg niet sterk genoeg bent daar houdt je hem ook niet.
lijkt me zeker geen kwaad kunnen om hem er gewoon bij te doen.
toch?

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 10:37 ----------

hmm als je op je tenen komt zwaait de barbell weg=meer leverage=bolle rug

als de barbell bij loskomen van de grond van je wegzwaait, denk ik dat je begin positie niet goed is.
dan trek je volgens mij niet genoeg naar "achter"
 
Het is geen slechte oefening maar er zal mijns inziens weinig direct verband liggen tussen die oefening en een betere stijl op de deadlift.

Als die voor je weg zwaait is meestal omdat eraan gerukt wordt en de heupen gelijk omhoog gaan.
 
Omhoog kijken helpt mij ook altijd wel om een bolling te voorkomen / verminderen.

Je core versterken klinkt mij ook als een goed plan in de oren. Als je echt voor het powerliften / strongmen gaat kun je ook prima zware compounds doen waarmee je je schuine buikspieren zwaar belast.

Deadlift je normaal zonder belt?

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 11:03 ----------

Het kan trouwens ook liggen aan de flexibiliteit van je hamstrings en heup geloof ik, maar daar weet ik het fijne niet van. Misschien kun je daar met de zoekfunctie wat over vinden.
 
Ik Deadlift altijd zonder belt. En ga niet voor powerliften/strongman, maar wil gewoon voorkomen dat er op een gegeven moment een tussenwervelschijf uit plopt.
Denk niet dat het aan de flexibiliteit ligt, want bij squatten totaal geen probleem om mijn rug recht te houden op het laagste punt.

Core stability doe ik al wel, maar daar kan misschien nog wel wat aan toegevoegd worden ja.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 11:11 ----------

Het is geen slechte oefening maar er zal mijns inziens weinig direct verband liggen tussen die oefening en een betere stijl op de deadlift.

Als die voor je weg zwaait is meestal omdat eraan gerukt wordt en de heupen gelijk omhoog gaan.

True. Merk ook dat als het zwaarder wordt ik eerder mijn heupen omhoog gooi, terwijl dat bij lager gewicht geen probleem is.
 
probeer met je borst naar omhoog te drukken.
 
Niet rukken, schouders over de bar, borst laten leiden, bovenrug vol op spanning

tja wat nog meer, post een filmpje dan kan er meer gezegd worden.

Als ik stop met mastuberen, verbeterd mijn deadlift? :eek:

Probeer langzaam eens.
 
Suspended goodmornings. (DL stance)

En als je gaat DLen, zorg dat je eerst het slack uit de bar trekt, alvorens de bar los van de grond te trekken.
 
Niet rukken, schouders over de bar, borst laten leiden, bovenrug vol op spanning

tja wat nog meer, post een filmpje dan kan er meer gezegd worden.

Geen slechte grap of iets dergelijks, maar wat bedoel je daar precies mee? Dat je je armen pas bij het beginnen van de lift onder spanning zet?
 
Geen slechte grap of iets dergelijks, maar wat bedoel je daar precies mee? Dat je je armen pas bij het beginnen van de lift onder spanning zet?

Voordat je begint te pullen eerst je lichaam en stang onder spanning zetten en de "klik" eruit halen die je krijgt als je de sleeves tegen die schijven aan trekt zeg maar. En je armen alleen als haken gebruiken, niet ermee trekken.
 
Voordat je begint te pullen eerst je lichaam en stang onder spanning zetten en de "klik" eruit halen die je krijgt als je de sleeves tegen die schijven aan trekt zeg maar. En je armen alleen als haken gebruiken, niet ermee trekken.

Merci, begrijp wat je bedoelt. Zelf wil ik nog wel eens bij zware lifts die "klik" er met een explosieve lift uithalen, dus eigenlijk d.m.v. de pull zelf. Niet meer doen dus? :o
 
Nee, zo zet je geen spanning.
 
In mijn ervaring waren het een van deze punten, misschien dat hier iets tussen zit wat bij jou van toepassing is:

1. Je reet is niet ver genoeg naar achteren.
2. Je kijkt waarschijnlijk naar beneden.. gewoon recht naar voren kijken (Of soms omhoog maar de een krijgt daar nek klachten van de ander niet..)
3. Teveel gewicht is een mogelijke oorzaak.
4. Iets door kniën zakken. (tenzij je expres de stiff versie uitvoert..)


Hoop dat de oorzaak hier tussen zit :)
 
Laatst bewerkt:
Als je voelt dat je naar voren valt doe je toch een aantal dingen fout.

1. Je reet is niet ver genoeg naar achteren.
2. Je kijkt waarschijnlijk naar beneden.. gewoon recht naar voren kijken (Of soms omhoog maar de een krijgt daar nek klachten van de ander niet..)
3. Teveel gewicht is een mogelijke oorzaak.
4. Iets door kniën zakken. (tenzij je expres de stiff versie uitvoert..)

Maybe?
Het gewicht naar achteren trekken met de lats niet vergeten.
 
Goed punt! :) +
 
Back
Naar boven