AndroidHealthClinic

Borst loopt achter, wat te doen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Minireus

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
368
Waardering
7
Lengte
2m03
Massa
76kg
Hallo allemaal,

Mijn borst groeit minder snel dan de rest van mijn lichaam en dit ziet er dan ook wat raar uit.
Ik train momenteel mijn borst met:
Dumbbell press 4x8
Incline benchpress 4x8
Flys 4x8
Cable crossover 4x8

Moet ik andere oefeningen gaan gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Minireus.
 
De rest meer rust geven en meer focussen op borst. Dus borst eerst en de rest minder. Train zwaar en wordt sterk. Hoeveel kilo DB press je nu ?
 
In het algemeen gewoon zwaarder worden (Hiermee doel ik op je 71kg)
Bij mij hebben weighted dips en gecontroleerde flys goed gedaan. Niet dat het voorlopig veel voorstelt met mijn bodyweight but I'm just saying :P
 
zwaar gaan (maar correct) en vooral compounds doen (Bench press, dips...) Als je sterk genoeg wordt om te dippen ga je merken dat het snel vooruit gaat. (Dat heb ik toch bij mezelf ervaren vroeger en ook al vaak van anderen gehoord)...
Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan dumbbells omdat je meer moet stabiliseren en je beide armen evenveel werk moeten verrichten.
De cable crossover zou ik uit je schema halen en een zware druk oefening toevoegen...
Just my 2 cents...
 
Ik weeg nu 76 kg en druk 8x36 met losse dumbbells en 80 bp

Ik wissel elke 6 weken af qua schema en nu dus losse dumbbells voorheen bp gedaan..
Borst is altijd het eerste wat ik train.

Hoe ben jij met flys dan zo vooruitgegaan?
 
Ik weeg nu 76 kg en druk 8x36 met losse dumbbells en 80 bp

Ik wissel elke 6 weken af qua schema en nu dus losse dumbbells voorheen bp gedaan..
Borst is altijd het eerste wat ik train.

Hoe ben jij met flys dan zo vooruitgegaan?

Ik heb fly's pas na een jaar (of zelfs iets langer) beginnen doen. Maar ik herinner me wel dat ik heel goed reageerde toen ik dips, chin's ed begon te kunnen. Dan is mijn bovenlichaam pas goed beginnen te ontwikkelen. Ook de pullover is een goede oefening die je in je schema kan inplannen.

Ieder spreekt voor zich natuurlijk maar naar mijn ervaring gaat er zo goed als niets boven 'body'oefeningen voor het bovenlichaam (uitgezonderd deadlifts).
8x36kg dumbbells is zeker niet onaardig kerel...
Elk lichaam is anders; ik heb het tegenovergestelde... Bij mij is mijn borst altijd een 'voorloper' geweest onlangs dat ik steeds alles goed trainde. Iedereen heeft wel een groep die beter reageert dan de rest en/of een spiergroep die net minder goed reageert.
 
Borst vergroting
 
Ik heb fly's pas na een jaar (of zelfs iets langer) beginnen doen. Maar ik herinner me wel dat ik heel goed reageerde toen ik dips, chin's ed begon te kunnen. Dan is mijn bovenlichaam pas goed beginnen te ontwikkelen. Ook de pullover is een goede oefening die je in je schema kan inplannen.

Ieder spreekt voor zich natuurlijk maar naar mijn ervaring gaat er zo goed als niets boven 'body'oefeningen voor het bovenlichaam (uitgezonderd deadlifts).
8x36kg dumbbells is zeker niet onaardig kerel...
Elk lichaam is anders; ik heb het tegenovergestelde... Bij mij is mijn borst altijd een 'voorloper' geweest onlangs dat ik steeds alles goed trainde. Iedereen heeft wel een groep die beter reageert dan de rest en/of een spiergroep die net minder goed reageert.

Oke thnx, ik zal eens gaan proberen met weighted dips en pull over's kijken hoe mijn lichaam daar op reageert!
 
Back
Naar boven