XXL Nutrition

Verlengde dumbbell stangen

Bezoekers in dit topic

Onze langste dumbbellstangen zijn langer hoor, namelijk 48 cm. Deze zijn wel met schroefdraad en niet glad zoals de dumbbells die jij linkte.

Hoeveel kg krijg je op zo'n 48cm stang als je gietijzeren schrijven van 5kg gebruikt ? Ben net zoals de TS ook op zoek naar dumbbells die ik zwaar genoeg kan maken...
 
Vroeger stonde er reviews bij de stangen, en daarin hadden ze het over 5x5kg schijven per kant. Totaal 50kg aan schijven dus, wat neer komt op een dumbbell van max 52,5kg.
 
Vroeger stonde er reviews bij de stangen, en daarin hadden ze het over 5x5kg schijven per kant. Totaal 50kg aan schijven dus, wat neer komt op een dumbbell van max 52,5kg.

yep, maar die reviews gingen over een kortere versie van die stangen (40cm) dacht ik ? ik zag die 48cm stangen onlangs bij 'nieuwe artikelen', daarom de vraag...
 
Hoeveel kg krijg je op zo'n 48cm stang als je gietijzeren schrijven van 5kg gebruikt ? Ben net zoals de TS ook op zoek naar dumbbells die ik zwaar genoeg kan maken...

Hangt een beetje van je plates af.

Ik gebruik de dunnere plates van Dunlop. 5 of 7.5kilo. Krijg je er makkelijk +60kg op hoor.
 
Ga anders gewoon een ijzeren staaf kopen en zaag hem op de gewenste lengte af en zoek er klemmen voor.
Bijvoorbeeld; een staaf van +-28mm en dan gewichten van Decathlon (28mm, best tweedehands want nieuw in veel te duur) en dan die draaiklemmetjes van hun.
 
dat was ik :p werkt wel goed, gebruik hem nogsteeds en is nog altijd heel hehe

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik veronderstel dat je zoiets niet kan maken dmv elektrodelassen ?
 
Ik veronderstel dat je zoiets niet kan maken dmv elektrodelassen ?


als jij goed met electroden kan lassen moet het gewoon lukken hoor, maar dan bedoel ik echt goed geen bak en braad werk :P
ik had hem everigens in het midde op een puntvorm geslepen en toen helemaal dicht gelast.

hier nog foto van de las, ik heb trouwens geen idee hoe lang de stang presies is maar er kan 100kg op
6fxsmx.jpg
 
Laatst bewerkt:
als jij goed met electroden kan lassen moet het gewoon lukken hoor, maar dan bedoel ik echt goed geen bak en braad werk :P
ik had hem everigens in het midde op een puntvorm geslepen en toen helemaal dicht gelast.

hier nog foto van de las, ik heb trouwens geen idee hoe lang de stang presies is maar er kan 100kg op
6fxsmx.jpg

Haha ook future project eerst wat beter worden :)
Thx
 
dat was ik werkt wel goed, gebruik hem nogsteeds en is nog altijd heel hehe
 
Back
Naar boven