MuscleMeat

Vortexx's Log (Resistance is Futile) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Vortexx029

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
3.663
Waardering
264
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Ik start deze log als motivatie en om een beter beeld te krijgen van mijn progressie.
Ik ga beginnen met het stronglift 5x5 principe om m'n stats op te schroeven en m'n techniek te verbeteren.
Ook wil ik qua gewicht richting de 100 kg gaan, ook al lijkt dit nu nog ver weg.

Stats:

lengte: 190 cm
gewicht: 84 kg
vetpercentage: ongeveer 13/14%

Workout A

Squat
Bench Press
Barbell Rows

Workout B

Squat
Overhead Press
Deadlift

Morgen zal ik m'n eerste training posten met gewichten erbij.
Ik volg wel een basisvoedingsschema, maar deze heeft nog geen vaste vorm qua calorieen (schommelt tussen 3000-4000) i.v.m. lokale festiviteiten die 2x 4 dagen duren en zal pas vast worden vanaf 12 september.
Dan zal ik deze posten om eventuele suggesties te ontvangen om deze aan te passen.
 
Training:

Squat

10x40
10x40
10x60
8x60
8x60
6x60
6x60

Bench Press

10x30
10x30
10x40
8x40
8x40
6x40
6x40

Barbell Rows

10x30
10x30
10x30
10x30
10x30

Note:
Ik heb besloten om voor de eerste trainingen af te wijken van het 5x5 principe en heb voor meer reps gekozen, ook om meer te werken aan de techniek en om toch voor m'n gevoel een "volledige" training te draaien.
Dat was zeker het geval voor de Barbell Rows, die ik nog nooit gedaan had.
Na deze serie nog 3x15 reps gedaan met een bal (10kg) op een bankje, zeg maar een pullover die over gaat in een crunch.

Gewicht: 84,6 kg

Voeding:

1. 100 gram brinta + 40 gram whey + 500 ml melk

2. 3 stuks volkoren brood + 50 gram rosbief + appel + 40 gram amandelen

3. 3 stuks volkoren brood + 130 gram tonijn + 70 gram ananas + 40 gram dressing

4. 3 stuks volkoren brood + 225 gram kwark + kiwi + 40 gram amandelen

5. 100 gram volkoren pasta + 250 gram hachee

6. 225 gram kwark + 40 gram amandelen
 
Heb je hiervoor ook al vaak met gewichten getraind? Hoe lang ben je bezig?
heel veel suc6.:)
 
Heb je hiervoor ook al vaak met gewichten getraind? Hoe lang ben je bezig?
heel veel suc6.:)

Ik ben ooit rond 2000-2001 begonnen met fitness, omdat ik het zat was om aangesproken te worden op mijn lichaam (70 kg) en heb toen 2 jaar netjes volgens opgestelde schema van de ons zo welbekende instructeurs (3x15) gaan trainen.
Ben toen wel wat gespierder geworden, maar omdat ik niks met de voeding deed bleef ik op ongeveer hetzelfde gewicht schommelen.
Ik denk dat het rond 2002 was dat ik hier voor de eerste keer kwam en qua voeding veel geleerd heb, wat resulteerde in een toename van mijn gewicht in 2004 van 100 kg en een VP van 20% (dirty bulk)

Daarna had ik eigenlijk moeten cutten, maar daar is het eigenlijk nooit van gekomen.
Vele verbouwingen en een drukke baan zorgden jaren lang ervoor dat ik weinig tot niet in de sportschool te vinden was.
Met als dieptepunt de verbouwing van mijn eigen huis wat ongeveer 1,5 jaar geduurd heeft.
Vlak voor de zomervakantie (Juli) van 2010 ben ik finaal door m'n rug gegaan en kwam ik bij de fysio terecht die me behandelt heeft tot December 2010.

Toen ik aan de fysiotherapie begon woog ik 98,5 kg en had ik een VP van ongeveer 25-30 %
Gemotiveerd door de fysio ben ik rustig begonnen met cardio (hometrainer) en ben ik weer de sportschool ingedoken, waardoor ik ook weer hier terecht kwam.
Deze keer echter ben ik me meer gaan focussen op KT dan de gebruikelijke fitness die ik van 2000-2004 deed.

In December woog ik 86 kg en had ik een VP van ongeveer 16% en ben ik begonnen met een clean bulk, die niet helemaal verliep zoals ik wou maar waarvan ik wel veel geleerd heb. (92,5 kg en VP van ongeveer 18%)
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de cut die ik in Mei ben begonnen.

Mijn stats qua kracht zijn nog niet om naar huis te schrijven, daarom ben ik ook met dit schema begonnen.
Ben nu dus bijna 1 jaar serieus bezig met KT + voeding
 
Training:

Squat

10x40
10x40
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65

Overhead Press

10x20
10x25
10x25
8x25
5x25

Deadlift

10x60
8x60
6x60

Note:
Had nog redelijk spierpijn van de Squats van maandag, dus na de opwarming me gehouden aan het schema.
Over de Overhead Press was ik qua uitvoering niet tevreden, omdat mijn ellebogen redelijk naar buiten wezen i.p.v. parallel.
Het was ook de eerste keer dat ik deze oefening deed, dus daar zal ik toch nog hard aan moeten werken.
Deadlift ging qua uitvoering goed, maar moest toch redelijk diep gaan om deze reps eruit te persen (wordt door de maker van het schema ook al aangegeven)

Ga morgen trouwens ook nog 10 km rennen i.v.m. begin eerste festiviteit (kermisloop) , dus dat kan nog leuk worden :D
Dus i.p.v. vrijdag zal ik dan zaterdagochtend schema A uitvoeren om toch nog die dag rust te pakken.

Gewicht: 84,9 kg

Voeding:

Zelfde schema als maandag, alleen i.p.v. hachee had ik nu 200 gram boontjes en 175 gram gehakt
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, maar die deadlift mag nog wel iets zwaarder in vergelijking met je squat.
 
Thanx,

Wat betreft de deadlift snap ik je reactie, normaal kun je de deadlift zwaarder dan de squat.
Doordat ik flink door me rug heen ben gegaan heb ik daar een blijvende pijn aan de rechteronderkant rug/heup aan overgehouden (verschilt per dag)
Helaas door de blijvende zwakte in m'n rug heb ik op dit moment een max. van 5x110 kg kunnen tillen, maar dan komt er zoveel druk te staan op mijn onderrug dat ik naar rechts neig en dan doet één van mijn wervels daar gezellig aan mee :o
Heb in mei daar ook al weer eens voor bij de fysio gezeten en die had het toen over een geblokeerde lendewervel.
Grip is trouwens ook iets waar ik aan ga werken om m'n deadlift toch nog wat hoger te krijgen.
 
Training

Squat

10x40
10x40
5x67,5
5x67,5
5x67,5
5x67,5
5x67,5

Bench Press

10x40
10x40
10x42,5
10x42,5
8x42,5
8x42,5
5x42,5

Barbell Rows

10x32,5
10x32,5
10x32,5
10x32,5
10x32,5

Note:
De Werksetjes tijdens het Squaten gingen behoorlijk zwaar door de 10 km die ik donderdag gelopen had.
De Bench Press ging wel redelijk, maar de uitvoering blijft onnatuurlijk aanvoelen ten opzichte van de dumbbell uitvoering.
Barbell Rows gingen goed ook qua uitvoering, maar ik was wel kapot ondanks dat het maar 3 oefeningen waren (kan ook de drank geweest zijn:D)
 
Training:

Squat

10x40
10x50
5x70
5x70
5x70
5x70
5x70

Overhead Press

10x20
8x27,5
8x27,5
6x27,5
6x27,5

Deadlift

10x70
8x70
6x70

Note:
Was behoorlijk brak omdat ik gisteren van 12:00 tot 23:00 lomp heb zitten zuipen zonder te eten, maar heb op 3 broodjes na wel m'n volledige voedingsschema vandaag naar binnen gekregen (wel de hele dag misselijk)
Squaten gingen goed, maar doe alleen nog onder parallel met het opwarmen en de rest op parallel.
Overhead Press ging qua uitvoering lekker omdat ik deze keer een andere stang had.
Deadlift heb ik maar 10 kg omhoog gedaan om toch enigszins gelijk te blijven met het Squaten.
Daarna nog ff 3x15 buikspieroefening gedaan op zo'n bal.

Gewicht: 86,0 kg
 
Laatst bewerkt:
Deadlift heb ik maar 10 kg omhoog gedaan om toch enigszins gelijk te blijven met het Squaten.
Daarna nog ff 3x15 buikspieroefening gedaan op zo'n bal.
Ik heb zelf ook SL 5x5 gedaan, ben nog altijd bezig trouwens (je kan altijd eens kijken in mijn log waar ik al zit;)), en ik heb een paar opmerkingen.

1. Het noemt SL 5x5, dus doe dan ook 5x5 en stopt met 10x of 8x of 6x zoals ik hier bijna elke training zie voorbij komen. Je techniek oefen je door regelmatig te trainen, niet per se door meer reps te doen. Dus stop daarmee! Als je meer reps wilt doen moet je geen 5x5 programma volgen!

2.Je doet maar 4sets bij de Overhead press, waarom? En waarom doe je eigenlijk ook 8x en 6x, het is 5x5! Doe het dan ook!;) (nog even benadrukken;))

3.Waarom opwarmen met 10x40?of 10x50?Heb je zijn ebook eigenlijk wel gelezen, en heb je gelezen hoe je moet opwarmen? Lees anders dit artikel eens over opwarmen! Een opwarm setje heeft ook max 5 reps. Je wilt je lichaam opwarmen, niet vermoeien!

4. Je moet je deadlift niet met 10kg verhogen omdat je squat hoger is. Dat was bij mij ook zo, uiteindelijk loopt je squat vast en je deadlift niet, moet je je squat deloaden en haalt je deadlift je squat in. Zeker met je rug is het niet echt verstandig om snel te verhogen, neem je tijd!;)

Volg gewoon het programma zoals het opgesteld is!!!Veel mensen volgen het en het werkt. Je moet geen 10reps gaan doen per set omdat het in het begin gemakkelijker is!!!Zo is het programma niet opgesteld en ga je sneller een plateau bereiken!!!Programma's als stronglifts zijn opgesteld om te volgen zoals ze zijn. Het zijn beginner schema's en de meeste beginners hebben nog niet genoeg kennis over hun lichaam en het powerliften op zich om veel aanpassingen te maken. Dus volg gewoon het programma zoals het is en verander niets!!! Als je dan toch per se je eigen zin wil doen, doe het dan, maar dan moet je ook niet verkondigen dat je SL 5x5 volgt!

Moest ik een beetje nors overkomen is dat niet mijn bedoeling;)
Ben gewoon een grote fan van het programma en ik kan er niet goed tegen dat mensen aanpassingen maken in een programma dat op zijn best is als je het niet aanpast;) Don't **** with the system;)
 
Ik heb zelf ook SL 5x5 gedaan, ben nog altijd bezig trouwens (je kan altijd eens kijken in mijn log waar ik al zit;)), en ik heb een paar opmerkingen.

1. Het noemt SL 5x5, dus doe dan ook 5x5 en stopt met 10x of 8x of 6x zoals ik hier bijna elke training zie voorbij komen. Je techniek oefen je door regelmatig te trainen, niet per se door meer reps te doen. Dus stop daarmee! Als je meer reps wilt doen moet je geen 5x5 programma volgen!

Ik snap je redenering, maar ik heb bij mijn eerste training al gezegd dat ik qua reps hoger begin om toch een "volledige" training te hebben.
Ik voel vanzelf waneer de reps omlaag kunnen en dat zal niet lang meer duren.

2.Je doet maar 4sets bij de Overhead press, waarom? En waarom doe je eigenlijk ook 8x en 6x, het is 5x5! Doe het dan ook!;) (nog even benadrukken;))

Dit geldt niet alleen voor de Overhead Press maar ook voor de Barbell Rows.
Omdat ik deze oefeningen voor het eerst doe wil ik meer de nadruk leggen op de reps/techniek en omdat het verschil in opwarmen en werksets zo klein is doe ik er 5 sets van, maar hier geldt ook weer dat dit niet lang meer gaat duren.

3.Waarom opwarmen met 10x40?of 10x50?Heb je zijn ebook eigenlijk wel gelezen, en heb je gelezen hoe je moet opwarmen? Lees anders dit artikel eens over opwarmen! Een opwarm setje heeft ook max 5 reps. Je wilt je lichaam opwarmen, niet vermoeien!

Je raad het al, hier geldt ook weer dat het kan en ik het dus ook doe.
Ik heb inderdaad zijn e-book doorgescrolled en weet wat er staat, maar dat betekend nog niet dat je zelf mag nadenken en aanpassingen mag maken waar je denkt dat dit kan.

4. Je moet je deadlift niet met 10kg verhogen omdat je squat hoger is. Dat was bij mij ook zo, uiteindelijk loopt je squat vast en je deadlift niet, moet je je squat deloaden en haalt je deadlift je squat in. Zeker met je rug is het niet echt verstandig om snel te verhogen, neem je tijd!;)

Juist omdat ik denk dat ik met mijn Squat sneller vastloopt heb ik de Deadlift eenmalig verhoogd met 10 kg, maar nu zal dit gewoon weer 5 kg worden en als het einde in zicht is ga ik naar de 2,5 kg
Trouwens liggen mijn PR van allebei de oefeningen maar 5 kg uit elkaar.

Volg gewoon het programma zoals het opgesteld is!!!Veel mensen volgen het en het werkt. Je moet geen 10reps gaan doen per set omdat het in het begin gemakkelijker is!!!Zo is het programma niet opgesteld en ga je sneller een plateau bereiken!!!Programma's als stronglifts zijn opgesteld om te volgen zoals ze zijn. Het zijn beginner schema's en de meeste beginners hebben nog niet genoeg kennis over hun lichaam en het powerliften op zich om veel aanpassingen te maken. Dus volg gewoon het programma zoals het is en verander niets!!! Als je dan toch per se je eigen zin wil doen, doe het dan, maar dan moet je ook niet verkondigen dat je SL 5x5 volgt!

Prima als je er zo over denkt, maar ik heb daar een andere mening over.
Ik was trouwens niet van plan om dit schema voor een heel lange tijd te gaan doen, daarom ben ik ook zo begonnen i.p.v. helemaal onderaan. (wat ook optioneel wordt genoemd door maker)

Moest ik een beetje nors overkomen is dat niet mijn bedoeling;)
Ben gewoon een grote fan van het programma en ik kan er niet goed tegen dat mensen aanpassingen maken in een programma dat op zijn best is als je het niet aanpast;) Don't **** with the system;)

Laten we zeggen dat je passie voor dit progamma duidelijk overkomt ;)

Ik zal van de week es kijken in je log
 
ok man;) ieder zijn ding zou ik zo zeggen.:D
Ik vind het inderdaad een heel goed programma, tesamen met rippetoe.
Ik zou het wel spijtig vinden moest je niet alles uit het programma halen en vroeger stoppen, want ik vind het een goed programma waar je goed op kan groeien.

De reden waarom ik mij zo strict aan de aantal reps hou is omdat ik ook een paar keer in mijn WU meer heb gedaan dan nodig was (meer sets, niet meer reps) waardoor mijn werksetjes niet zo goed gingen;)
 
Training:

Squat

10x40
10x50
5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5

Bench Press

10x40
10x45
8x45
8x45
8x45
8x45

Barbell Rows

10x35
10x35
10x35
10x35
10x35
 
Goed bezig. Ik vind het knap dat je met zo weinig oefeningen gemotiveerd kunt blijven...ieder zijn ding natuurlijk.:)
 
Goed bezig. Ik vind het knap dat je met zo weinig oefeningen gemotiveerd kunt blijven...ieder zijn ding natuurlijk.:)
ik vind het net gemakkelijker om weinig oefeningen te doen? Moest ik meer dan 5oefeningen doen ben ik snel langer dan een uur bezig, bijna 2u en heb ik gewoon geen zin meer.
 
Eerlijk gezegd begint het me nu al aardig te vervelen, maar ik blijf nog ff doorgaan.:cool:
Misschien dat ik over een week of twee als ik echt 5x5 ga doen toch één of twee assistance oefeningen erbij ga doen per training, maar dat is nog ff afwachten of dat qua energie te doen is.
 
Bij mij begonnen de squats mij na een tijdje te vervelen. Maar zat dan wel wat zwaarder, zo rond de 100kg. Dan was ik denk ik een half uur bezig met de warm up en het uitvoeren van 5x5 squats. 1/2 van mijn workout waren squats. Dat was echt saai, maar nu ik 3x5 doe bij de squats valt dat terug mee, voor ik het weet is het voorbij en de rest gaat nog vlot.
 
Training:

Squat

5x50
5x60
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75

Overhead Press

10x20
8x30
5x30
5x30
5x30
5x30

Deadlift

10x75
8x75
6x75

Note:
Ik train vandaag weer omdat onze sportschool van vrijdag t/m maandag gesloten is :mad:
Had met het opwarmen bij het Squaten er al rekening mee gehouden dat het zwaar zou worden (en dat was het ook) maar wel alles gehaald.
Ondanks dat ik nu licht aan het bulken ben merk ik dat mijn benen wat meer definitie krijgen door het vele Squaten :D
Nu ik met de Overhead Press op 30 kg zit heb ik er voor gekozen meer naar de 5x5 structuur toe te werken.
Deze ging goed alleen bij het laatste setje moest ik de 5e rep er wel uit persen :o
Deadlift ging goed :)

Gewicht: 86,1 kg (+2,0 kg in 10 dagen :))
 
Training:

Squat

5x50
5x60
5x77,5
5x77,5
5x77,5
5x77,5
5x77,5

Bench Press

10x40
8x47,5
8x47,5
8x47,5
8x47,5
8x47,5

Barbell Rows

10x37,5
10x37,5
10x37,5
10x37,5
10x37,5

Note:
Na vier dagen drank was mijn energiepeil merkbaar minder, ondanks dat ik gisteren mijn gewoonlijke voedingsschema hervat had (met moeite :p)
Squats wel op parallel gedaan, maar met veel moeite (bij de eerste werkset al duizelig)
Bij de bench had ik minder moeite en had ik ondanks één oefening toch een flinke pomp :D
Barbell Rows gingen goed, maar moest de laatste reps van de laatste set er wel uit persen :o
Ook weer begonnen met creatine, dus laat koffie/cola zero ff achterwege.

Normaal doe ik niet hoog op van mezelf, maar was van het weekend ergens aan het voordrinken en kreeg van een vreemde te horen dat ie me kende
van de sportschool en dat hij het top vond dat ik zo geconcentreerd m'n schema afwerkte i.p.v. te lopen ouwehoeren. (vond ik wel grappig)

Gewicht: 86,5 kg
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven